Omnisphere update 1.5 (feb. 2011)

Schrik niet, de website is ook geheel vernieuwd (was ook wel nodig..).

Maar gave update. Orb geeft hele mooie effecten, harmonia ook top.
Het was al goed, maar nu nog beter!
 
ik heb de 1.5 update uitgebreid getest. Zowel de nieuwe mogelijkheden als de integratie met Omni TR op windows 7 en de Ipad.

Ik vond het al de beste vsti ever, maar nu is het nog even een stapje hoger. Wat een enorme sprong voorwaarts weer. De nieuwe mogelijkheden met de harmonia , granulair en waveshaping editor schermen zijn fantastisch. De orb module werkt intuitief en maakt evolving sounds een eitje om te programmeren.

De Omni TR app is een geweldige aanvulling, opstarten op de ipad en direct heb je een 8 kanaals synth tot je beschikking waarmee je omnisphere kan bedienen, zowel voor live gebruik (zelfs preset browsing zit er in) als voor editing aangezien je elke sound gewoon kan editten op de ipad nu.

Binnen enkele minuten had ik 8 sporen lopen in omnisphere terwijl ik op de piano de melodieen eroverheen speelde en omnipshere volgde wat ik op dat moment speelde. De touchscreen ligt dan gewoon boven op de Motif XS en live een gigantische soundperformance neerzetten is dan wel heel erg simpel. En dat zonder dat je ook maar 1 keer je muis of computer hoeft aan te raken.

echt ongelooflijk dat dit weer gratis is voor registered users. Ik moest overigens wel opnieuw autoriseren op de computer. Blijkbaar zit hier een nieuw challenge / response algoritme in.
Maar goed, dat kan gewoon online, dus dat was binnen 30 seconden geregeld.

die nieuwe patches (wat zijn het er weer veel) voegen weer veel toe. Ik vind wel dat net zoals bij de virus ti het aantal patches nu wel erg veel gaat worden, maar met die nieuwe soundbrowser die ze ingebouwd hebben in 1.5 wordt het wel makkelijk nu om snel je sound te vinden. De nieuwe presets kun je trouwens vinden door als zoekcriteria 1.5 in te typen.

Het is wel duidelijk, ik vind het nog steeds de beste synth ever. Nu helemaal met die nieuwe ipad integratie die de computer nu helemaal buiten spel zet als je dat wilt tijdens het spelen.
 
He Quifster,

Kun je geen filmpje maken?
Ben ook benieuwd naar die patches, veel dance georiënteerd presets?

er staat een 20 minuten durende demo online van spectrasonics zelf, daar zie je in vogelvlucht alle belangrijke nieuwe dingen voorbij komen.

die video staat hier:
http://www.spectrasonics.net/video/ipad-playback.php?id=131

de nieuwe presets zijn vrij gevarieerd, zo kom je een waanzinnig mooie electrische piano tegen in de nieuwe preset lijst, en geweldig nieuwe solo synthgitaar sound. Maar ook veel 'analoge' leads, pads en wat arpeggiated dance sounds.
 
de nieuwe presets zijn vrij gevarieerd, zo kom je een waanzinnig mooie electrische piano tegen in de nieuwe preset lijst.

Crush Tone Keys, right? Waanzinnige sound. Zonder jouw vermelding was ik hem waarschijnlijk nooit tegengekomen tussen de 7999+ andere presets.

Ook icm de Mac werkt de TR ipad app geweldig. De ervaring komt nu wel heel dicht bij een hardware workstation met touchscreen.

Overigens heb ik vorige week een SSD in m'n mac mini gezet en de sounds laden nu waanzinnig snel. 100, 200 mb in een oogwenk. Bij deze kan ik dus zeggen dat Omnisphere echt baat heeft bij een SSD.

Machine en Halion Sonic veeeeel minder. Waarschijnlijk hebben die een compressie algoritme op de sounds zitten waardoor de library kleiner is, maar de cpu van de mini dan de bottleneck is om de sounds geladen te krijgen. Maar da's weer een ander verhaal. Voor Omni werkt het echt voordelig. Kingston V+100 voor wie geïnteresseerd is. Mini start op in 15 sec, Studio one in ongeveer 5, nieuw song aanklikken, Omni erin slepen en binnen 30 seconden ben je aan het opnemen.

En Jordan Rudess....:r:r:r:r:r:r

Zou willen dat ie loodgieter werd ofzo. Ben hem helemaal zat overal te zien.
 
Crush Tone Keys, right? Waanzinnige sound. Zonder jouw vermelding was ik hem waarschijnlijk nooit tegengekomen tussen de 7999+ andere presets.
Die crush tone keys is ook een topper inderdaad als nieuwe sound. Maar ik bedoelde: Retrophased Rhodes

Wat een super sound is dat, zo warm, zo veel body, zo mooi.
 
verrek die update werkt niet onder xp
hij installeert wel, maar werkt niet. i
mijn omnisphere werkt wel nog steeds, maar ik vraag me af ok ik niet beter die update desinstalleer
 
verrek die update werkt niet onder xp
hij installeert wel, maar werkt niet. i
mijn omnisphere werkt wel nog steeds, maar ik vraag me af ok ik niet beter die update desinstalleer

wat werkt er niet?

heb je die bijbehorende soundlibrary wel geinstalleerd?

ook moest ik opnieuw activeren na de installatie.
 
heb alles geinstalleerd,
eerst de update zelf van omnisphere (zoals wordt aangeraden in het addendum)
dan de sounds

dan pc netjes herstart

maar bij opstarten omnisphere krijg ik te zien dat ik voor de geinstalleerde sounds de laatste update nodig heb (en 1.5 komt niet opgepopt in de gui, maar een eerdere versie) ==> ik besluit hieruit (en gesterkt door het feit dat op de site van spectrasonics staat dat vista of 7 een vereiste zijn) dat de update niet werkt onder xp. maar misschien zijn er manieren om hier rond te werken
 
heb alles geinstalleerd,
eerst de update zelf van omnisphere (zoals wordt aangeraden in het addendum)
dan de sounds

dan pc netjes herstart

maar bij opstarten omnisphere krijg ik te zien dat ik voor de geinstalleerde sounds de laatste update nodig heb (en 1.5 komt niet opgepopt in de gui, maar een eerdere versie) ==> ik besluit hieruit (en gesterkt door het feit dat op de site van spectrasonics staat dat vista of 7 een vereiste zijn) dat de update niet werkt onder xp. maar misschien zijn er manieren om hier rond te werken

dan heb je de omnisphere dll niet in het juiste pad geinstalleerd. Check die dll maar eens in je vst plugin directory, 10 tegen 1 dat dat de oude versie is.
 
Bij mij werkt alles perfect(imac)maar de update handleiding,video's volgen niet de updates.
Weet iemand hoe de 'orb' werkt?Bedoel is er al een handleiding uit?Da's toch een foert zeggen tegen de kopers,een trek je plan.Teken ook dat je geld verdiend aan het product en dat je gewoon wacht op reacties,bij deze....
 
Bij mij werkt alles perfect(imac)maar de update handleiding,video's volgen niet de updates.
Weet iemand hoe de 'orb' werkt?Bedoel is er al een handleiding uit?Da's toch een foert zeggen tegen de kopers,een trek je plan.Teken ook dat je geld verdiend aan het product en dat je gewoon wacht op reacties,bij deze....

Die orb is geweldig, en zoals altijd staan er gewoon instructievideo's op de website. Klik die eerste van twintig minuten uitleg over de nieuwe versie maar eens aan, halverwege wordt daar alles uitgelegd over de orb.
 
wauw. vandaag de update geinstalleerd en de ipad gedownload.
echt niet normaal meer hoe veelzijdig en dynamisch dit pakket nu is.

Lijkt er op dat de laadtijden ook korter zijn.
 
wauw. vandaag de update geinstalleerd en de ipad gedownload.
echt niet normaal meer hoe veelzijdig en dynamisch dit pakket nu is.

vind ik ook, nadeel is wel dat elke andere synth die je erna probeert tegenvalt :(.
 
ik vind het nogal wat geld. alhoewel ik echt benieuwd ben.
Ik ben niet heel erg van de goede doelen. Maar als je de prijs wat lager zou maken dan is de drempel lager om het aan te schaffen.
voor 50 dollar had ik het zo gedaan.
 
Ja, ik heb hem aangeschaft.
Ik vind het zeker de moeite waard. $ 100,00 (nu ong. € 72,00) is best veel op zich (we zijn verwend met de gratis updates en patches), maar aangezien Spectrasonics mij nooit teleur heeft gesteld en het ook nog eens een goed/leuk doel steunt, heb ik de knoop doorgehakt en hem aangeschaft.
Je krijgt een redelijk beeld uit bovenstaande video's. Ik heb zelf niet alles beluisterd, het zijn er eenvoudigweg teveel om ff door te nemen.
Er zitten ook nieuwe soundsources bij (407 stuks) en dat is mooi meegenomen. Als het alleen de patches waren geweest had ik het denk ik niet gedaan ivm de prijs.
 
Back
Top