Omnisphere update 1.5 (feb. 2011)

OJS

..............
Lid sinds
1 januari 2003
Berichten
2.957
Locatie
Drenthe
Spectrasonics komt met een nieuwe update. Opnieuw gratis en voor niks voor geregistreerde Omnisphere users. Veel fabrikanten van software hardware kunnen daar toch wel een voorbeeld aan nemen.
De update belooft weer spectaculaire aanvullingen. De meest in het oog springende vind ik persoonlijk de IPad app die speciaal ontwikkeld is om Omnisphere aan te sturen. Ook de update van de library met maar liefst 700 nieuwe patches is spectaculair. Meer info hieronder.

IHighlights of Omnisphere 1.5:
Innovative "Orb" 'circular sound manipulation' interface with Motion Recording and "Dice" button for infinite variations and one-touch sound customization.
Expanded Synthesis capabilities:
Harmonia: New zoom page shows all Harmonia parameters per layer adding up to 10 oscillators per patch with new independent modulation options for Levels and Fine Tuning on each Harmonia oscillator.
Waveshaper: New zoom page with extreme new processing modules including polyphonic 'Crusher' and 'Reducer' sections with 'Force' and 'Animation' controls that can all be modulated.
Granular Synthesis: New 'Speed' and 'Position' modes. New zoom page with new 'Granular Visualizer' showing a graphic model of the effect of parameter edits which makes Granular synthesis easier to use.
Patch Library Update: Over 700 brand new patches created by renowned Spectrasonics sound development team gives Omnisphere over 5,000 patches and 8,000 total sounds.
New 5-Column Browser view displays more sound categories and attributes simultaneously.
New Online Video Tutorials for Version 1.5 capabilities.
Support for new 'Omni TR' iPad app.
New "Recently Added" Browser sorting option.
Added support for MIDI devices which send polyphonic aftertouch.
New 'Clone Part' feature allows easier editing/setup with multichannel MIDI controllers.
New MIDI Learn hardware control mode follows Live Mode selection.
Modulation Envelope points can be key-command snapped to semitone when modulating pitch.
User-assignable Legato Interval rule added.

FREE update for registered users of Omnisphere.
Version 1.5 is set to be released February 15th, 2011.

Filmpje van NAMM 2011 met onvermijdelijke Jordan Rudess die de IPad app demonstreert:


Mag van mij wel op de voorpagina overigens..........
 
Het was al een van de meest inspirerdende VST's maar dit is nog gaver, blij dat ik een zware PC heb en er genoeg van kan laten draaien :-)
 
ik kan niet wachten op de release :D

beste vst die ik heb, en die ipad app maakt het helemaal af :)
 
klopt nu moet ik toch nog een Ipad gaan kopen :-)
 
Ja, ik zat ook al met dezelfde gedachtes. Iemand een idee wanneer die Ipad2 verwacht wordt?
 
Ja, ik zat ook al met dezelfde gedachtes. Iemand een idee wanneer die Ipad2 verwacht wordt?

meestal exact 1 jaar na de release van de ipad 1 (apple kennende)
 
Ik had hem afgelopen vrijdag al gepost, maar schijnbaar door moderator afgewezen (krijg je daar geen bericht van?). :?

Top Synth! Elke euro waard. Ben ook benieuwd naar de nieuwe opties.
Heb (nog) geen Ipad, dus die app laten we voor wat het is, ziet er wel gaaf uit verder.

Hier een filmpje (zonder die langzaam irritant beginnend te worden Jordan Rudess (die verder wel goed kan spelen)) met de maker Eric Persing.



Hier de App Omni TR

 
Laatst gewijzigd:
Aha zo'n goed idee ;)

vanaf 8.30 bedoel ik... hoewel de rest ook wel geestig is
Een Orb is voor altijd, niet juist voor kerstmis!
 
Waardeloos gefilmd zeg. Steeds weer die Midi-controller in beeld ipv Omnisphere zelf. Los daarvan de Orb lijkt me echt een geweldige toevoeging. In samenhang met Live mode kan je Omnisphere nu veel meer op performance richten.
 
Zie dat de videos door de gebruiker zijn verwijderd, dan maar deze:

Omnisphere 1.5 update:




OmniTR voor Ipad (Omni Touch Remote)

 
700 brand nieuw patches!!! dammnnnnn, elke preset is goud waard!

dat wordt fijn inderdaad, die presets van spectrasonics zijn altijd erg goed.

Wat ik ook fijn vond in de vorige update was dat ze het nu simpeler gemaakt hebben om je eigen geprogrammeerde presets te categoriseren. Zeker met die enorme hoeveelheid eigen presets die ik zelf gemaakt heb was er eerst geen doorkomen aan, nu met die owner en section tags is het allemaal een stuk overzichtelijker.
 
Hij is nu beschikbaar! :okdan:
 
Back
Top