Cubase 6

arnomusicman

Radiation!
Lid sinds
14 december 2001
Berichten
4.272
Locatie
Zevenaar
Zoals in andere onderdelen van dit forum door anderen ook al gemeld. Vandaag was de officiële aankondiging van Cubase 6 door Steinberg op de NAMM Show.
Demo's kan ik momenteel nog niet bekijken. Er zal wel veel te veel traffic zijn op de site momenteel. Want de halve Cubase wereld zal dit wel willen zien.

Ik ben benieuwd wanneer het beschikbaar wordt.
 
Kassa! update van 5 -> 6 kost 149,= euro
 
Net even alle filmpjes bekeken, ziet er opzicht leuk uit. Cubase 6 heeft een Nuendo uiterlijk gekregen (wat ik altijd al strakker vond) en uitgebreidere edit mogelijkheden. Ook het tempo detect ziet er goed uit hitpoints op basis van volume klinkt ook goed. Daarnaast zit er Loopmash 2, Halion Sonic SE en een paar Amps bij.

Al met al, ik denk niet direct de updates waarop ik zat te wachten. Ik had liever gezien dat de compressors en equalizers aangepakt zouden zijn, want ik vind ze nu niet denderend.. Ik hoop dat in Halion Sonic SE de sounds beter zijn als Halion in C5, want die zuigen ook, en amps stond ik niet direct op te springen en Loopmash heb ik nog nooit gebruikt.

Wat ik in het filmpje niet duidelijk zag is of er nu eindelijk eens MPC grooves/shuffles standaard inzitten, dat zou ik wel gaaf vinden.

Toch zal ik hem gaan updaten en dat zal voornamelijk om de editmogelijkheden zijn.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
 
Starts shipping today! :P Da's op zich nog het meest verrassend gezien de meeste nieuwe features al min of meer bekend waren.

Toevallig zit ik midden in een dikke band productie dus ik ga deze versie asap installeren en veel nieuwe (audio) features op de pijnbank leggen.

Die lane tracks zien er geniaal uit, net als die optie om met een muisklik een tempotrack uit een ritmische audiotrack te destileren. Dat opent erg leuke mogelijkheden zeg ik.
 
Wat mij erg leuk lijkt is die nieuwe midi expression functie...voor de rest een beetje tegenvallend...

Ze hebben het terloops ook over VST 3.5...benieuwd wat dat inhoudt..
 
dapper! midden in een productie verander ik meestal niks aan m'n systeem :)

Starts shipping today! :P Da's op zich nog het meest verrassend gezien de meeste nieuwe features al min of meer bekend waren.

Toevallig zit ik midden in een dikke band productie dus ik ga deze versie asap installeren en veel nieuwe (audio) features op de pijnbank leggen.

Die lane tracks zien er geniaal uit, net als die optie om met een muisklik een tempotrack uit een ritmische audiotrack te destileren. Dat opent erg leuke mogelijkheden zeg ik.
 
dapper! midden in een productie verander ik meestal niks aan m'n systeem :)


Ik heb idd meerdere -klanten- in m'n nek hijgen maar ik installeer C6 gewoon naast C5 zoals dat altijd gaat met een nieuwe Cubase versie dus als dat al een risico is dan is het zeker een aanvaardbaar risico.
 
Tja, Steinberg he! Elke 2 jaar je klanten maar WEER een keer uitknijpen en laten beta testen met een product wat over t algemeen na 6 updates pas bruikbaar draait. Zat toevallig gisteren de "grote Cubase 5" threath te lezen, en als ik die dingen in de laatste comments lees, word ik al helemaal allergisch. Kortom: weer een Cubase versie die ze nooit 100% werkend hebben gekregen, en WEER moeten we geld neer gaan leggen voor iets waar nog geen dood paard zich aan wil wagen.

En die neve plugins: Die portico is al niet het paradepaarde van Neve, dus als je dan iets cloned, pak dat iets echts.
 
ik ga hem gewoon bestellen bij ASK AG (Steinberg Store) en zie hem een deze weken dan wel op de deurmat landen
 
Kortom: weer een Cubase versie die ze nooit 100% werkend hebben gekregen, en WEER moeten we geld neer gaan leggen voor iets waar nog geen dood paard zich aan wil wagen.

Gelukkig MOET je helemaal niets.............als een oudere Cubase versie voldoet, blijf je toch gewoon daarmee werken. Je kunt gerust eens een versie overslaan. Want zelfs de update is dezelfde (en dezelfde prijs!). Of je nu van Cubase 4 of 5 wilt updaten. Dus als je nu C5 hebt, laat je 6 links liggen, en ga je bij 7 weer updaten. Toch?
Of je update gewoon helemaal niet meer als je er geen behoefte aan hebt. Het is niet zo dat het automatisch na zeg eens 4 jaar ofzo niet meer werkt.
 
nee, maar wel het nieuwe ontwikkelplatform waar de NUENDO ook op zit, alleen daarom overgaan is als verstandig, hoop legacy bugs van het oude platform in 1x weg. :D
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top