DIY nAnOnAnD

jnvnnnn

Ingeburgerd
Lid sinds
30 Maart 2010
Berichten
38
Locatie
Rotterdam
Ik heb een ontwerp voor een printplaat gemaakt voor een NAND synthesizer, gebaseerd op schema's van het internet en uit het boek handmade electronic music gemixt met
een beetje van mezelf. Vooral om te kijken of het zou lukken, zo'n printplaat maken.
Het is een patchbare digitale synthesizer gemaakt met goedkope onderdelen.

Hier een filmpje: http://vimeo.com/15689007

De printplaat, onderdelen, handleiding in bijlagen hieronder.

Ik heb hier nog enkele complete kitjes liggen met printplaat en onderdelen, alles. Voor 40 euro doe ik ze weg, pm maar. Als er interesse is wil ik ook nog wel wat bijmaken en onderdelen bestellen. Zelf etsen, boren en spulletjes kopen kan natuurlijk ook. Alle info staat erbij :okdan:

Wil ook nog wel een 'pro' versie te maken, met jack uitgang ipv speaker. Als er interesse is.

15689007
 

Attachments

  • nanonand44_version2.jpg
    nanonand44_version2.jpg
    226,3 KB · Bekeken: 94
  • nanonand44_manual_1.jpg
    nanonand44_manual_1.jpg
    213,7 KB · Bekeken: 122
  • nanonand_parts.jpg
    nanonand_parts.jpg
    137,4 KB · Bekeken: 96
Ziet er een mooi projectje uit...

Met een 40106 Hex Schmitt of wat 555/556's zijn ook mooie resultaten te behalen, trouwens.
 
Hier nog de handleiding en kit inhoud.

Het is trouwens een open source/public domain projectje o.a. gebaseerd op info van anderen.
Ik ga er zelf een klein aantal kitjes maken die ik dus voor 40 euro verkoop, omdat het best veel werk is en vooral het gaatjes boren een gaar klusje is. Maar als iemand printjes wil maken voor minder/kostprijs is dat prima. Alle info staat erbij.
 

Attachments

  • nanonand_manual.jpg
    nanonand_manual.jpg
    187,5 KB · Bekeken: 91
  • nanonand_kit.jpg
    nanonand_kit.jpg
    172,4 KB · Bekeken: 93
wow leuk! (pm verstuurt)

ik neem aan dat ie makkelijk van een output te voorzien is?

...heb zin om te solderen :)
 
Jack output is makkelijk te maken. Zie foto hieronder. IC2, C10 en minispeaker kunnen dan weg worden gelaten. Er moet een 10 K weerstand tuusen de 2 gaatjes voor ic2, deze gaatjes zijn al geboord. Pin 2 (-) en pin 3 (+) waar ic2 zat kan nu een jack aan gesoldeerd worden.
LAB & gjb68, ik ga jullie vandaag mailen.
 

Attachments

  • jack_out_mod.jpg
    jack_out_mod.jpg
    48,5 KB · Bekeken: 89
zo ik heb m net gemaakt.
klinkt leuk :)
meer basgeluid als ik dacht (jouw filmpje heeft vooral mid en hoog) .. is dan ook met een microfoon bij een speaker opgenomen, en ik heb een jack uitgang
alleen werkt de lfo volgens mij niet zoals ie hoort. (of helemaal niet?)
als ik in de buurt van de schakelaar kom dan maakt ie mooie noise, flip ik m om en laat ik m los doet ie weer niets)
 
Laatst gewijzigd:
Zou ook kunnen dat het patchen niet goed is gedaan. Hieronder een foto hoe je oscillator 2 moduleerd met oscillator 1. Als je de drukknop van osc 1 indrukt hoor je een trage tik. Als je die van osc 2 indrukt hoor je de oscillator aan en uit gaan op de maat van de tik.
Ook een leuk effect als je een draadje alleen op de ingang aansluit en vasthoud. Je hebt dan noise als modulatiebron.
Deze website staat goed uitgelegt hoe het werk.
Met een jackpug klinkt hij inderdaad veel vetter en bassiger. Kwam er ook achter dat de starve knop dan miner effect heeft en dat de volume knop wat anders reageerd.
Het kitje is eigenlijk een goedkope en wat uitgeklede versie van deze die ik ooit gemaakt heb. Zoiets klinkt ie ook met jackplug.
 

Attachments

  • config1.jpg
    config1.jpg
    160,8 KB · Bekeken: 93
het werkt ondertussen :)

heb de soldeerpuntjes nagelopen en verbeterd, en betere patch kabeltjes gemaakt.

de starve knop doet wel iets, maar niet heel veel.
de volume knop is heel gevoelig. (als in: het laatste stukje)

ik ga de patchpunten wel anders maken, is een beetje te priegelig voor me.
 
Back
Top