Een paar Mac vragen...

ah zo... had ff niet goed gelezen sorry

ahja.. Ik zie nog steeds niet in hoe je OSX dusdanig kan verkloten dat je moet een backup gaan terugzetten..

Maar op zich is het wel mogelijk om een backup te hebben van je totale schijf excl. een bepaalde map, en dan die map afzonderlijk te backuppen. Omslachtig is het wel..
Maar met partities werken is ook omslachtig: je kan niet zomaar files verplaatsen zonder ze te "kopieren".

Uiteindelijk werk ik hier met 2 schijven (1 voor OSX en 1 voor opslag) en zit soms met dubbele bestanden hierdoor (door te kopieren ipv verplaatsen) of met verloren bestanden (door uit gewoonte te verplaatsen naar bvb een usb stick terwijl er eigenlijk gekopieerd moest worden).
Zelfde nadeel heb je met partities.. vandaar, wil je het jezelf simpel maken, laat alles in mappen.
 
dat bedoel ik niet, ik bedoel dat "drag en drop" van de ene partitie naar de andere kopieren is (logischerwijs uiteraard)

maar das in mijn workflow gewoon enorm lastig..
 
maar kan ik niet gewoon direct vanuit de sequencer alles opslaan op de projects partitie? dan hoef je toch niets de kopieren?

:okdan:
ja hoor


Das allemaal goed en wel als je maar met 1 soort dingen bezig bent..
Hier is het altijd een zootje om alles op orde te houden omdat ik de pc voor 1001 dingen gebruik..
downloads folder en desktop is altijd een ramp.
Ik gebruik graag de desktop als tijdelijke opslagruimte voor "dingen waar ik mee bezig ben". Maar bij mij gaat dat van audio tot design tot programmeren tot...
 
@Erol: je gaat van het scenario dat je kent van je PC waarbij je met regelmaat je hele systeem terug moet zetten. Ik draai al jaren en jaren met Mac en heb dat 1x moeten doen en dat was mijn eigen fout. Heb de Mac aangezet toen ik naar bed ging en je wordt wakker en klaar.
Backuppen doet ie 1x het geheel en daarma alleen alle wijzigingen dus echt volle schijven vol backups krijg je niet!
 
Back
Top