[ideetje] Synthforum Sample Contest

Origineel geplaatst door Roonan
Willen alle deelnemers indien mogelijk een betere MP3 (192 kbs of hoger) versie beschikbaar stellen voor de CD.
[/B]
Vanavond zal ik je een link meelen
 
oh...hehehe te laat... :(
 
*Kick*

ik kwam deze thread tegen in de archieven...
Leuk idee om weer zo'n contest te houden?
 
lijkt me geinig! idd wel weinig samples gebruiken en misschien een nwe thread maken? ik heb wel plek om de samples op een site te zetten en de daaruitvolgende tracks.. geen probleem..

dan denk ik aan:

1 drum kit met 3 kicks, 3 snares, 3 clhh.. etc

1 vocal, 2 leads, 3 bassen 2 pads
en dat alles in es-mineur :)

iemand andere/betere ideetjes?
 
Volgens mij werden de vorige keer door 10 mensen samples aangeleverd die allemaal verschilden.
Dus een drumloop, een synthlijntje in E, een baslijntje in A, noem maar op.

Als je alles al gaat afbakenen in de zin van 'zo'n drumkit, die toonsoort' dan kun je IMHO beter magix pakken en de loops dr in zetten. Het is juist leuk om ruw materiaal compleet naar je hand te zetten door dingen op te knippen en zo goed en zo kwaad als het kan synthloopjes transponeren en bijbuigen tot je ze hebt zoals je ze wilt.


ander ideetje (misschien al gedaan):
"Maak een zomerhit!" Isdawa?
 
een drumloop zou ik jammer vinden, want daarin kan je je juist onderscheiden vind ik. maar ja, die kan je ook weer losknippen natuurlijk. je kan die hele kit toch nog resamplen enzo en fx er op los laten? die toonsoort was maar een ideetje.. als we dr idd een paar gebruiken vinik ook ok..
volgens mij moeten we wel het aantal samples flink beperken, zodat iedereen er lekker zelf mee los moet gaan.
 
Origineel geplaatst door DJ Fuse
een drumloop zou ik jammer vinden, want daarin kan je je juist onderscheiden vind ik. maar ja, die kan je ook weer losknippen natuurlijk. je kan die hele kit toch nog resamplen enzo en fx er op los laten? die toonsoort was maar een ideetje.. als we dr idd een paar gebruiken vinik ook ok..
volgens mij moeten we wel het aantal samples flink beperken, zodat iedereen er lekker zelf mee los moet gaan.

Dit is toch het synthforum. Hier maken we onze eigen geluiden }:| ;)

Maar goed idee, zo'n contest.

Misschien een ander idee: maak de track bij deze afbeelding (waarbij ook de afbeelding naar eigen keuze is).
 
Back
Top