Wisseloord Studio's in grote problemen

ik sluit me aan bij alle anderen: dat download verhaal is bullshit als het om een studio gaat. zeker als het al sinds 1999 is, toen moesten mensen via dingen als mirc zaken binnenhalen en dat was niet zo makkelijk als torrents. Dus als ze om deze reden toen als verlies draaiden...

Top producenten hebben nu vaak aan huis een studio en veel artiesten ook. Ik blijf erbij dat dat een van de nekomdraaiers voor zo'n studio is.

En mismanagement toch ook. Management is toen niet voor niets vertrokken. en als men praat over aandeelhouders is het een studio die niet meer gaat over muziek maken maar over geld zien vergroten. heel jammer.

Opkopen die zooi voor je eigen thuis studio. ik denk dat ik het restaurant gedeelte opkoop. leuk voor hier thuis in mijn software omgeving.
 
aan de andere kant... ik denk dat iedereen die vroeger met vinyl bezig geweest is weet dat je rond 2002 nog duizenden platen verkocht van een beetje een goede plaat en dat dat tot 2006-2007 terug gelopen is naar praktisch niets.
met andere woorden, 10 jaar geleden verdiende je er nog wat mee en nu niet meer. En dit geldt wel in alle stromingen. DUS 10 jaar geleden kon je nog zo iets hebben van "ik wil nu iets maken dat ECHT vet is en ga naar wisseloord" en platenmaatschappijen zouden ook eerder geneigd zijn de mindere bands daar onder te brengen, terwijl je nu toch echt zo veel mogelijk in eigen beheer moet doen om het rendabel te maken.

waar ik me over verbaas is dat de kosten van wisseloord blijkbaar nog steeds zo hoog zijn dat ze een probleem vormen.
 
Ik denk dat grote artiesten of

Lekker in London/LA of New York willen opnemen
Een eigen studio hebben en daardoor veel minder "urendruk" hebben zoals bij een Wisseloord
Je als artiest idd geen enorme SSL en dito ruimte meer nodig hebt.
 
ik heb daar wel eens een mixage mogen meemaken van een band die bij mij in de studio de cd had opgenomen, maar van de platenmaatschappij een budget kreeg om in wisseloord te mogen mixen...
erg indrukwekkende spullen daar allemaal, maar de meeste indruk maakte toch wel het hele gebouw, accoustiek, entourage ed..
dat is onvervangbaar..
het gebouw zal ook altijd die funktie behouden, andrs gaat de hele boel plat vrees ik
 
waarom kan je nergens de kavels bekijken>
ik ben wel benieuwd eigenlijk wat er van dit lijk allemaal te pikken valt :D
 
waarom kan je nergens de kavels bekijken>
ik ben wel benieuwd eigenlijk wat er van dit lijk allemaal te pikken valt :D

Ik kon ook geen lijst met veilingitems vinden...mischien dat het op de dag zelf uitgestald zal zijn.
 
ik heb daar wel eens een mixage mogen meemaken van een band die bij mij in de studio de cd had opgenomen, maar van de platenmaatschappij een budget kreeg om in wisseloord te mogen mixen...
erg indrukwekkende spullen daar allemaal, maar de meeste indruk maakte toch wel het hele gebouw, accoustiek, entourage ed..
dat is onvervangbaar..
het gebouw zal ook altijd die funktie behouden, andrs gaat de hele boel plat vrees ik

Ik denk zelf dat als je een band gaat opnemen dat de acoustiek van een ruimte in combinatie met goede microfoontechniek de basis is en als je een begaafde engineer hebt ben ja al op 80% van het eindresultaat.
 
er zijn ook amper echt "milestone" albums opgenomen daar zoals wel bij Sarm studioos van Trevor Horn of Real World studioos van Peter Gabriel
 
er zijn ook amper echt "milestone" albums opgenomen daar zoals wel bij Sarm studioos van Trevor Horn of Real World studioos van Peter Gabriel

UK heeft een iets grotere footprint in de popmuziek als NL......Trevor Horn is legendarisch...
 
in studio 2 zat toen net andre van duin op te nemen..
en niet eens grappig, stomme serieuze liedjes allemaal...
peter koelewijn zat nog ergens wat te rommelen, en dat was het toen wel...
niet wat je noemt wereldklasse ofzo
 
in studio 2 zat toen net andre van duin op te nemen..
en niet eens grappig, stomme serieuze liedjes allemaal...
peter koelewijn zat nog ergens wat te rommelen, en dat was het toen wel...
niet wat je noemt wereldklasse ofzo

Daar heb je het al...geneuzel in de marge, blijven hangen in de jaren 80.
 
Jazeker,..

Wisseloord is,.. naar gelang je wensenpakket,.. veelvoudig duurder!
Dan heb je wel hi-end spul en een dude die r mee om weet te gaan.

Van een klant van me die eens in Wisseloord heeft laten mixen heb ik anders wel andere verhalen gehoord. Daar bakte de technicus er niets van. Gaf toen de producer weg was, ook toe dat hij een kater -en zijn dag niet- had.

Daar betaal je dan grof voor!
 
Van een klant van me die eens in Wisseloord heeft laten mixen heb ik anders wel andere verhalen gehoord. Daar bakte de technicus er niets van. Gaf toen de producer weg was, ook toe dat hij een kater -en zijn dag niet- had.

Daar betaal je dan grof voor!

Dan ben je mooi klaar...ze hebben volgens mij meer naam dan glorie...
 
aan de andere kant... ik denk dat iedereen die vroeger met vinyl bezig geweest is weet dat je rond 2002 nog duizenden platen verkocht van een beetje een goede plaat en dat dat tot 2006-2007 terug gelopen is naar praktisch niets.
met andere woorden, 10 jaar geleden verdiende je er nog wat mee en nu niet meer. En dit geldt wel in alle stromingen. DUS 10 jaar geleden kon je nog zo iets hebben van "ik wil nu iets maken dat ECHT vet is en ga naar wisseloord" en platenmaatschappijen zouden ook eerder geneigd zijn de mindere bands daar onder te brengen, terwijl je nu toch echt zo veel mogelijk in eigen beheer moet doen om het rendabel te maken.

waar ik me over verbaas is dat de kosten van wisseloord blijkbaar nog steeds zo hoog zijn dat ze een probleem vormen.

In 2002 ging het al bergafwaards. De gouden tijden waren eind jaren 80 nadat de CD gemeengoed was geworden en iedereen zijn vinyl aan het vervangen was door CD. In de jaren 90 verkocht je ook al snel veel als je het vergelijkt met nu.

Maar nog even over Wisseloord. Dit is niet een of ander achteraf studiotje. Zover ik weet staat deze studio wereldwijd nog hoog aangeschreven en recorden tal van 'top' artiesten hier. En daarnaast, dit soort studio's moeten het niet alleen van artiesten hebben maar zeker ook van commercials etc.

Zeker daarom moet je het wel heel slecht doen om zo'n zaak naar de tering te helpen. Het zal wel te maken hebben met graaiers die zaak runnen en zichzelf een aantal SSL's als jaarsalaris geven
 
ja, dat vraag ik me dus af hoeveel commercial werk er bij wisseloort gedaan wordt... dat weet ik dus niet. De meeste commercial productie bedrijven hebben natuurlijk eigen studios of freelancers werken met eigen studios.
 
ja, dat vraag ik me dus af hoeveel commercial werk er bij wisseloort gedaan wordt... dat weet ik dus niet. De meeste commercial productie bedrijven hebben natuurlijk eigen studios of freelancers werken met eigen studios.

ehh. commercial productie bedrijven? De opdrachtgevers zijn vaak reclamebureaus. Hier zullen wat freelancers tussen zitten maar het topsegment (tv/bios reclames) worden nog in dergelijke "grote" studios gedaan.

(terzijde, het is wel opvallend dat 'groot' niet meer zoveel uitmaakt aangezien ze in deze studios ook gewoon bijna alles met software doen tegenwoordig).
 
ooit gehoord van bedrijven als massive, earforce, walfish, soundsight etc? die hebben allemaal eigen studios en doen niets anders dan sounddesign en muziek voor commercials en andere media.. en er zijn nog veel meer van dat soort bedrijven.

ik werk zelf regelmatig samen met soundsight en heb bij hun het woord wisseloord echt nog NOOIT horen vallen..

maar dat zegt opzich niets natuurlijk
 
Back
Top