Prijsstijgingen, ligt het aan mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
tr-505 is toch niet bagger = het zelfde als de tr-707 zelf denk ik dat de tr-505 zelfs iets voller en lekkerder klinkt.

Nou nou nou.....de TR-626 daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen, die heeft ook een lekkere snare en detuning die dacht ik niet in de 505 zit.
 
Misschien ben ik de enige maar het valt me erg op dat de prijzen blijven stijgen en het verkopen van spullen steeds trager gaat.

Wat is hier aan de hand?

Het is crisis, ... dus de mensen doen dingen weg omdat ze het geld voor iets anders nodig hebben, ... dus is alles goedkoper, ... dus koop ik nu !

De laatste weken op de kop kunnen tikken :
- een korg radias (rack) + een korg ms2000 rack voor 800 euro samen.
- een yamaha motif-8 voor 800 euro.

.. de ms2000 ging normaal voor rond de 350, de radias rond de 700, en de motof8 voor 1000 euro.

... gangbare prijs 2de hands was 2050 euro, en ik betaalde er 1600 voor.

Je merkt in het onderhandelen op 2de handssites dat de mensen lager gaan in prijs om er vanaf te zijn (overaanbod).
 
Dat geldt niet voor de echt oudere spullen, die stijgen netjes door. De nieuwe oude spullen, VA en zo dat zal zeker goedkoper zijn.
 
opruiming van de oude meuk, en tevens filterend tav wat gaat blijven bovendrijven. over een paar jaar zullen enkele van die nieuwere tweedehandsjes wel in waarde gaan stijgen.
sommige (zoals w30, snif ) blijven te goedkoop
 
het merendeel van deze werkelijk waardevolle oude synths kom je zelden tegen, en zijn meestal weg voor de prijs dat ze waard zijn.

... even lachen toch,.. er staat momenteel bv. een zogenaamde moog monstersynth te koop, waarbij de koper onder de naam "moog" waarschijnlijk al de aankoop van een 2de huis overweegt.
... blijkt het om zo een realistic monofone versie te gaan van het tandy-keten van weleer. Dat is een prul die ik vroeger ook nog gehad heb,... de "hype" weet je wel.

Zoals hier al vermeld werd,... wie gelooft daadwerkelijk dat ze het belachelijke bedrag dat ze vragen er ook voor krijgen. waarschijnlijk zijzelf.
 
de eerlijke kopers worden dupe van dowloaders (igg met software)
bij gewone synths zal het denkkek komen door de concurentie van software
 
waarschijnlijk bedoelt ie dat de softsynth's dusdanige baggeren dat iedereen acuut de beurs grijpt voor een hardware vintage synth
 
Veerder een Roland Juno-60, perfecte 80´s Synth, Geserviced.
In uitstekende staat zowel optisch als technisch: 680 Euro

Af te halen in de buurt van Venlo.

Ruilen alleen maar tegen perfecte Sequential Pro




Juno-60 is verkocht!

NUFF SAID ..!!!!

680.- JEEZSSSSSSSSSSSSSSSSS:engel:
WAS EERST EGT 3A350 WAT redelijk is ..voor een egt goede al rounder ..
doubling van juno
 
wat wel leuk is ..zoals sommige jammer genoeg ook door hebben isdat bv va spul van 2a5 jaar terug bv virus a/b en bv nord rackies en korg z en meer leuke synthjes va ...
dat dit spul tegen woordig egt aardig goed koop wordt
ter wijl t bv 5 jaar terug nog gewoon in de winkel te koop was as goed spul
ok de fabrikant brengt ondertussen 10 revissions uit ,
iedereen moet ineens de laatste virussen en nord racks
dus al t iets oudere wordt egt ....gedumped magk wel zegge

dus je bentwel gek asje bv nu ....een j60 tb tr606 enso koopt
koop gewoon wat ook lekkerwerkt
waar je vee;l aan hebt

bv een supernova hebk tydje terug gekocht voor 340.- geen moment spijt van ...en oja zat ook nog zoon stemmen uitbreiding in by ,..
perfect voor al mn va geweld

en de korg z1 heeeerlijk interface . digisynth met aparte filters ...voornamelijk leuk te noemen ,..
goede master keys meteen
300.- rond betaald

zou wel gek zijn ask meer betaalde ...[waar kenk dat van ???]
:doei:

bv nord modulair de versies van voor t g tyd perk ...prima synths te noemen

okok de g1/2 zijn met usb en slimmer te noemen
maar daar is nju de prijs ook naar ...3a350.- voor een modulair
 
de prijs van de U-220 gaat ook omhoog merk ik,

vorig jaar ging hij vaker voor €50 de deur uit, en nu kom ik hem tegen voor €150 -€250!!

gaat ook erg ver...

wordt er ook iets goedkoper?
 
Nou nou nou.....de TR-626 daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen, die heeft ook een lekkere snare en detuning die dacht ik niet in de 505 zit.

De 626 heeft individuele outputs en trigger out, wat hem véél bruikbaarder maakt dan de 505 in mijn visie. Ik moet nog wel eens de manual er goed bijnemen om accent en shuffle op dat ding te beheersen. :)
 
Blijven dromen...Ik betaalde vorig jaar 100 voor een 626 in originele doos met handleiding en alles erbij. Betere klanken, individuele outputs, trigger out...wat wil je nog meer om lekker muziek te maken.

Zelf eentje hier op het forum gekocht voor 75
maar begint idd ook weer wat te stijgen in prijs.
het zal ook wel komen omdat sites als vintagesynth de ene bak ophemelen en de ander afkraken ,en dat uiteindelijk mensen toch een alternatief willen voor bijv een 707 die echt te duur gaat worden op het moment
 
wat wel leuk is ..zoals sommige jammer genoeg ook door hebben isdat bv va spul van 2a5 jaar terug bv virus a/b en bv nord rackies en korg z en meer leuke synthjes va ...
dat dit spul tegen woordig egt aardig goed koop wordt
ter wijl t bv 5 jaar terug nog gewoon in de winkel te koop was as goed spul
ok de fabrikant brengt ondertussen 10 revissions uit ,
iedereen moet ineens de laatste virussen en nord racks
dus al t iets oudere wordt egt ....gedumped magk wel zegge

Ja natuurlijk, van die bakken als een Virus B, JP-8080 of Nord Rack 2 waar je vroeger over zat te kwijlen maar waar je geen geld voor had destijds. DIE moet je nu kopen. En dan direct alle presets wissen.
 
Hebzucht...:duivels:
 
nord rack 2 heb ik geluk mee gehad:P

meneer kende het apparaat nauwelijks en stond ervan te kijken dat er een demo op stond.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top