Nieuwe NEXUS Update beschikbaar!

Nexus en romplers in het algemeen laten me steenkoud , wat me wel echter opvalt is dat gebruikers van nexus telkens opnieuw worden afgezeikt in tegenstelling tot de spectrasonics gebruikers ..
Zijn toch ook gewoon romplers ( omnisphere is mss wel meer ) maar atmosphere en trilogy ...voorgebakken geluiden allemaal ( wel deftige ac.bassen in trilogy )

Ik snap zowiezo niet waarom mensen afgezeken worden voor wat ze gebruiken....of je nou FL, cubase e.d. of hardware gebruikt, wtf is het probleem! Het gaat toch om muziek maken. En ik gebruik ook liever geen presets maar als een preset goed klinkt dan gebruik je em toch gewoon!
 
Wat is er mis met presets? waarom moet je altijd "anders" zijn? en waarom zou je het wiel altijd opnieuw moeten uitvinden? als een synth 10.000 patches heeft en er zit niks voor je gading bij, dan vraag ik me af wat je uberhaupt met die synth moet......
 
http://www.youtube.com/watch?v=gFaa...5917D060&playnext=1&playnext_from=PL&index=14

Dat noem ik een spannende productie. Origineel? Nee. Spannend? Ja. Luister maar eens 3x (als je het volhoudt :) ) naar deze (meester)productie. Let eens op hoeveel er te ontdekken valt aan deze track en hoe strak geproduceerd (zowel op gebied van compositie van sounds als op gebied van mixing/mastering).

(Ik zit overigens nu niet te wachten op reacties als "wat cheesy" of "wat een COMMERCIELE 13-in-een-dozijn-dance-plaat").

Jeeeezus, man, je kunt ook gewoon een goed voorbeeld nemen hè!
Dit is juist echt het typische voorbeeld van een bout-productie.
Kijk, Cascada is ooit 'begonnen' met deze formule (welke ook weer afgeleid is van andere Duitste danceplaten) en sindsdien is deze 'stijl' compleet uitgekauwd.
Het is zelf zo erg dat presets in nexus genoemd zijn naar Cascada (cascadabas, cascadabell enz.)

Op zich zijn de platen van Cascada best goed geproduceerd, super gelikt, maar productietechnisch niks mis mee, maar dit voorbeeld wat jij nu geeft is wel het meest slappe aftreksel ervan. Echt niet super geproduceerd en vooral alles behalve spannend!

Echt, neem van mij aan dat deze muziek echt ZOOOOO simpel te produceren is! Ik heb heel veel cascada-sound-a-likes moeten produceren voor m'n werk (bv. ) en dat is meer dan 2 jaar geleden (toen ik nog nooit van nexus gehoord had) en binnen een halve dag in elkaar geflanst. En zo heb ik er nog talloze moeten maken. Ik was altijd blij met dit soort opdrachtjes; lekker makkelijk en snel cashen dus!

Voor de rest ben ik absoluut wel pro-nexus, maar ik gebruik hem toch steeds minder vanwege het gebrek aan mogelijkheden en de o-zo-saaie-synth-soundjes! De sounds hebben geen leven en zijn veel te statisch en dus vrij slapjes.
Ik gebruik nexus vooral heel veel voor zijn pads, strings, bells en atmosferische shit, daar is hij meesterlijk voor en dus niks mis mee!

En tja... mensen die nexus keihard afzeiken die hebben hem dus wel geïnstalleerd staan, anders zouden ze ook niet weten hoe die klinkt (en wedden dat ze hem wel eens gebruiken in producties, kom er gewoon eerlijk voor uit!)
 
Back
Top