Nieuwe NEXUS Update beschikbaar!

idd Bergen
Trouwens Flstudio kan zich de laatste tijd ook goed meten met de rest. Een aantal zeer grote producers werken er ook mee.
Ikzelf heb FL en ableton (originele versies voordat Raphie weer begint te zeiken).
Sommige dingen zijn fijner om in ableton te doen en andere weer fijner in FL.

Maargoed, laat hem maar lekker lullen, eigenlijk moeten we er niet eens meer op in gaan.
Hij is doof voor tegenargumenten, laat hem maar lekker zn eigen ruiten ingooien.
 
Nexus was toch voor die gemakkelijke radio-ready hitz 'n soundz? Precies in het verlengde van FL-studio prutsers. Me dunkt dat de gemiddelde FL/Reason-criticaster zich prima thuis zou voelen tussen dat publiek. :okdan:

Even tussen het neus ophalen door; wisten jullie dat er ook keyboards zijn met hele toffe soundzz?
 
kwok, let nou op..straks krijgen we hier weer een hele discussie ala de sw/hw discussies.
enne, ableton klinkt een stuk doffer dan FL, dus als je dan toch gaat beginnen, dan betrek die er ook bij. Oja, en cubase zit vol met overbodige shizzle die je amper gebruikt dus die moet je er dan ook niet vergeten.

Opzich zou een tyros wel leuk zijn voor erbij... :P tien keer leuker dan een nexus lijkt me zo
 
maar eigenlijk meer dan 1 post hoeft zo'n draad als dit niet te duren ook toch
gewoon een krantenkopje.. ergens apart op de frontpage
nieuw uitgekomen shizzl
dan maakt raphie ook weinig kans om zn ruiten in te gooien
hoeven anderen(zoals ik) niet ruimte hiero te gebruiken om te zeggen dat ze veel beter zijn dan iedereen
(behalve mart smeets, die is de beste natuurlijk)

maar om even ontopic mee te wauwelen.. wtf is er tegenwoordig inderdaad nog mis met FL en reason gebruikers? en hoezo past nexus daar niet bij? :D en hoezo lijken sommigen hiero op een macleans tandpasta commercial?
 
reason kan niet omgaan met vst's maar was james holden nou met reason bezig????

[edit] ik hoor net iid James WAS bezig met reason[/edit]
 
't Is toch niet zo dat een product pas meekan als 'grote' namen zich bij de gebruikersgroep scharen. Sterker nog, ik wil niet langer dat mijn naam publiekelijk met de producten die ik gebruik in verband wordt gebracht :frons:
 
't Is toch niet zo dat een product pas meekan als 'grote' namen zich bij de gebruikersgroep scharen.

dat wordt ook niet verteld. feit is wel dat de meeste grote namen meestal niet met rotzooi werken. FL was rotzooi tot versie 6 ongeveer maar inmiddels is het gewoon een goed programma en wellicht daarom dat er een aantal grote namen mee zijn gaan werken
 
wie heeft al de KillBill skin, echt TE vet.....

met super echte bloedspetters
 
Ja bedankt voor jou hier aan bijdrage input :okdan:
Haha, werkelijk 95% van de posts in deze thread zijn zinloos commentaar. Mensen die Nexus niet willen gebruiken, prima. Mensen die platen willen maken, net een bepaalde sound nodig hebben en voor wie het misschien wel niet loont (goh, muziek maken kan ook WERK zijn (!!)) om 2 dagen te prutten om dat geluid te krijgen, hebben heel wat aan romplers als de Nexus.

Of is er ook wat mis met alle hardware "synths" die sample-based zijn? De oude JV-bakken van Roland waar alleen maar samples in zitten?
 
begrijp je de skin functie niet? zijn geen skins als dusdaning maar andere kleuren bijv zwart voor leads blauw voor percussie, geel voor FX, maakt de workflow een stuk makkelijker
 
Haha, werkelijk 95% van de posts in deze thread zijn zinloos commentaar. Mensen die Nexus niet willen gebruiken, prima. Mensen die platen willen maken, net een bepaalde sound nodig hebben en voor wie het misschien wel niet loont (goh, muziek maken kan ook WERK zijn (!!)) om 2 dagen te prutten om dat geluid te krijgen, hebben heel wat aan romplers als de Nexus.

Maar dan zouden die mensen dus ook meer tijd over moeten hebben voor het gedeelte compositie en ook dat mis ik. In jouw voorbeeld was de koek gewoon op toen de kick, bassline en lead er stonden. Want ik weet uit ervaring ook wel dat het er bij zoeken van passende presets steeds moeilijker wordt naar mate er meer van je track staat. Naar mate je meer ervaring krijgt met het maken van eigen geluiden ben je uiteindelijk gewoon vaak sneller als je zelf maakt wat je er nog bij zoekt.

Of is er ook wat mis met alle hardware "synths" die sample-based zijn? De oude JV-bakken van Roland waar alleen maar samples in zitten?

Ik ken de JV-engine niet goed genoeg, maar ik weet wel dat een Yamaha SY-85 hier heel snel weer verdwenen was (lekker keyboard wel!) omdat de geluiden die er in zaten wel goed klonken maar echt te generiek en herkenbaar waren, en er ook geen echte mogelijkheid was om dingen te editen. Hij had bijvoorbeeld ook maar een oscillator, dat was de sample zelf, en daar kon je dan nog vibrato aan toe voegen, een beetje filteren en een door een VCA heen halen. Ook die standaard bak effecten er over heen vond ik ook maar lastig, ik gebruik nooit fx buiten chorus flanger phaser achtige dingen op een synthesizer, en standaard zit er altijd reverb en delay op bijna......

Maar volgens mij zijn er ook sample based synths waarmee je alsnog een heleboel trucs kunt toepassen en je hele eigen draai kunt geven aan basis waveforms.
 
Nexus en romplers in het algemeen laten me steenkoud , wat me wel echter opvalt is dat gebruikers van nexus telkens opnieuw worden afgezeikt in tegenstelling tot de spectrasonics gebruikers ..
Zijn toch ook gewoon romplers ( omnisphere is mss wel meer ) maar atmosphere en trilogy ...voorgebakken geluiden allemaal ( wel deftige ac.bassen in trilogy )
 
begrijp je de skin functie niet? zijn geen skins als dusdaning maar andere kleuren bijv zwart voor leads blauw voor percussie, geel voor FX, maakt de workflow een stuk makkelijker

das idd super handy, normaal gebruikte ik altijd mijn oren hiervoor.....

tuurlijk mag je nexus gebruiken...
best handy als je in die scene zit....alleen jammer dat veel lui ook nog eens de synths bezitten waarmee de sounds uit nexus gemaakt zijn (virus,jp8000,
en zelfs vanguard)
 
tering hee.. TERING HEE
nog geen 20 sec volgehouden

wat een cheesy 13 in een dozijn dance plaat.. met die 100% antifunk melodieeen
dit is echt heeeeel erg blank met hoogopgetreokken tennissokken en pantoffelshit hoor hee

http://www.youtube.com/watch?v=gFaa...5917D060&playnext=1&playnext_from=PL&index=14

Dat noem ik een spannende productie. Origineel? Nee. Spannend? Ja. Luister maar eens 3x (als je het volhoudt :) ) naar deze (meester)productie. Let eens op hoeveel er te ontdekken valt aan deze track en hoe strak geproduceerd (zowel op gebied van compositie van sounds als op gebied van mixing/mastering).

(Ik zit overigens nu niet te wachten op reacties als "wat cheesy" of "wat een COMMERCIELE 13-in-een-dozijn-dance-plaat").
 
Nexus en romplers in het algemeen laten me steenkoud , wat me wel echter opvalt is dat gebruikers van nexus telkens opnieuw worden afgezeikt in tegenstelling tot de spectrasonics gebruikers ..
Zijn toch ook gewoon romplers ( omnisphere is mss wel meer ) maar atmosphere en trilogy ...voorgebakken geluiden allemaal ( wel deftige ac.bassen in trilogy )

Tja ik zeik ook altijd Vengeance af terwijl er nog wel wat meer van dat soort sample CD's zijn. Hoogste boom.
 
Back
Top