Nieuwe NEXUS Update beschikbaar!

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
http://forum.refx.com/posting.php?mode=quote&f=10&p=8519
NEXUS 2.1.0 + 2 new expansions available

by Eva from reFX » April 18th, 2009, 9:48 pm
Changes and fixes:

  • New insert FX: Ringmod
  • All Delay-FX now follow the tempo without artifacts
  • Chorus-, Flanger- & Ensemble-FX parameter changes don't introduce artifacts
  • The FFT display is now more precise
  • Memory optimizations. NEXUS2 now uses less memory than before
  • Added new internal features for the new expansions
  • OSX: NEXUS2 is more compatible with Time Machine

To download the update, click the download buttons in the email containing the Nexus2 activation code once again - or use the auto-update if Nexus2 is connected to the internet.

After installing the update, please double-check that the installation went fine by checking the version number on the back of the Nexus2 GUI (load Nexus2 and click the reFX logo to get there).

2 new expansions:
  • Vocoder
  • NuElectro
Werkt super! :okdan:
 
ik dacht echt van "zo dit bied mij echt 100% garantie om door te breken en veel wijfen te scoren en geld en een dure car" maar helaas, bij mij werkt die update niet want ik heb die activation code niet... :D

En het nare is, is dat het de ontwikkelaars van Nexus en Vengeance wel is gelukt om veel vrouwtjes, autootjes en geld te scoren.

 
ik dacht echt van "zo dit bied mij echt 100% garantie om door te breken en veel wijfen te scoren en geld en een dure car" maar helaas, bij mij werkt die update niet want ik heb die activation code niet... :D

Neeeeh, dat denkt iedereen, maar dat werkt dus voor geen meter!
Het enige dat je moet doen om veel wijfen te scoren en veel geld te hebben om een dure car te kunnen kopen is je baard laten staan en op een oude ruisende dx7 willekeurige toetsen in te drukken en dat eventueel layeren met een binnen 20 seconde op een oude analoge sequencer in elkaar gedraaid deuntje dat een of andere gare analoge bak aanstuurt, die mix je met een oude bewust vieze en half kapotte (omdat je dan lekker alto bent) mixer en vervolgens neem je dit op op tape (want tape is zoooo retro in de trand van; kijk mij eens even retro zijn... heeeey kijk dan! Ik ben retrooooo!)

Dat is de gouden formule! 8)
 
Ik nexus wel tof klinken enzo......maar hij laat zich gewoon weg niet/nauwelijks tweaken. Ik vind het meer een sample pack met (erg) goede samples. Of heeft hier iemand tips over?

@ 6
want ik heb die activation code niet... :D
Ik nog wel andere updates die niet zo moeilijk doen....of is dat hier echt not done? Mocht dat zo zijn dan haal ik deze post wel effe weg.
 
Nexus2 heeft VEEL meer tweak mogelijkheden, niet te vergelijken met de 1.44 AIR release :)
 
Wat een kansloze reacties hier, zeker allemaal van de categorie "dagen draaien voor wat hopeloze bliepjes"?

De een "produceert" muziek door dagen geluiden te bouwen, de ander heeft daadwerkelijk muzikale ideeen en wil die zonder dagen geluiden bouwen graag uitwerken tot een track. Het een sluit het ander niet uit. Als je achter je origineel-gebouwde-en-getweakte lead-synth een hovertje supersaw wil ga je die toch niet zelf klussen maar pak je gewoon een rompler zoals de Nexus (wie noemt het nou een synth?) die prima klinkt voor dat soort toepassingen.

Maar om nou zo te reageren, erg achterbaks (en onnodig).

Pff, het niveau begint hier wel zwaar te dalen.

---------------------------------------------------------------

Ziet eruit als een mooie update, zal eens kijken of 't de moeite waard is!
 
ach allemaal frustratie omdat ze het zelf nog met de hacked 1.44 AIR release moeten doen. als ik zelf wat "sound design" wil doen dan pak ik wel een van m'n outboard synths.

is i.d.d. erg fout dat reason/flstudio prutsers met dit soort reacties komen. Maar goed ik ben wel blij met de update :)
 
is i.d.d. erg fout dat reason/flstudio prutsers met dit soort reacties komen.

SOS-Masters website schreef:
So if you’re sitting on that killer riff, but you can’t get rid of the REASON or Fruity sound, this is your thing!


Respect voor je 'klanten' is het begin van alles :)...
 
Wat voor een spannende producties worden er dan gemaakt door samplepack jocks als je het puur even bekijkt op het gebied van compositie? Je kunt wel grappen maken over de dingen die Smackos af en toe in elkaar smijt, maar ik ken eigenlijk geen mensen die Nexus gebruiken en die puur op het gebied van harmonie en compositie zijn wat meer ingewikkeldere cq emotionele tracks evenaren, . Ondanks dat je wel merkt dat veel dingen die hij toepast gewoon handige trucs zijn.


Want laten we eerlijk zijn, die suffe oude synthesizers klinken nou niet echt boeiend tenzij je er echt op gaat spelen.
 


Dat noem ik een spannende productie. Origineel? Nee. Spannend? Ja. Luister maar eens 3x (als je het volhoudt :) ) naar deze (meester)productie. Let eens op hoeveel er te ontdekken valt aan deze track en hoe strak geproduceerd (zowel op gebied van compositie van sounds als op gebied van mixing/mastering).

(Ik zit overigens nu niet te wachten op reacties als "wat cheesy" of "wat een COMMERCIELE 13-in-een-dozijn-dance-plaat").
 
Je zou misschien eens midi files moeten zoeken op internet van beide tracks, en die afspelen met een of andere orkest VSTi om te begrijpen wat ik bedoel.

Natuurlijk is het een goed gemixt, makkelijk in het gehoor liggend en rammende track, maar ik hoor verder een nogal simpel verhaal.
 
Ik vind NEXUS een prima tool, met een uitstekende workflow
waarom zou je nog VEC CD's in KONTAKT willen stoppen als je hetzelfde en meer kan met NEXUS?
 
Back
Top