SPECTRALIS OS nieuws

hehe.. grappig, d'r is op het spectralis forum toch nog iemand die de timing van de 1.0x versie van het OS wel ok vond..

Wow, what great timing. I was just on vacation for 10 days. I just got back home and this is posted.

Thanks Joerg.
 
Ik ben ook wel blij met de timing. Heb hem namelijk nog geen maand :D
 
Heb net m'n factuur gecontroleerd: 26 maart 2005. Da's best lang om tot OS 1.0 te komen.
 
Voor 498 euro kun je nu een order voor de hardware upgrade plaatsen. Ik vind dat wel veel geld voor extra geheugen. Ik denk dat ik die van mij maar vintage laat worden.
 
Toch lijkt het mij een gaaf ding, zoals hij is. Wat voor essentiele functies missen jullie eigenlijk nog? Dat ding is toch al een duizendpoot.
 
Sinds 1.03O mis ik op een volledige reference manual na niets essentieels. Ik vond midi-sync namelijk het belangrijkste en dat werkt sinds 1.03 perfect.

Wat er nog niet inzit is een volledige midi-implementatie (control- en program changes) en knob recording. Ik zie in deze laatste versie dat er realtime wel 8 controlers kunnen worden opgenomen. Een punt waar ik anderen over zie vallen is het ontbreken van een mac-editor :Z

Het aantal functionaliteiten is inderdaad extreem. Dat is ook de reden dat ik voor deze heb gekozen. Na een half jaar gelukkig nog steeds geen spijt. Ik denk ook niet dat ik deze, in tegenstellinig tot alle andere bakken die ik heb gehad, snel weg zou doen.
 
Wat misschien ook wel goed is om te vermelden is de support. Mijn analoge board was stuk en ik kreeg meteen gratis een nieuwe opgestuurd :okdan:
 
Knob recording doet ie niet? Dat wil zeggen dat je als je een overdub doet van je reeds opgenomen sequence en je draait er een filtersweep in hij dat niet opneemt? Dat lijkt me wel essentieel.
 
Ik heb het niet geprobeerd maar je kan wel een controler als source voor een filter instellen welke je kunt opnemen.
 
Ik vergelijk die spectralis altijd met mijn quasimidi spul, misschien onterecht misschien niet. Ik hoop in de spectralis te vinden wat ik in mijn 309, polymorph en raven mis. Maar wat met de 309 wel kan is opnemen van je gedraai aan de knoppen.
 
Back
Top