SPECTRALIS OS nieuws

pal

Mannelijk lid
Lid sinds
29 augustus 2003
Berichten
1.880
Locatie
amsterdam
Nu op het forum van spectralis van Joerg:

Joined: 20 Aug 2005
Posts: 1377
Location: Germany

PostPosted: Tue Dec 16, 2008 6:27 pm Post subject: Reply with quote
First of all - sorry for my silence. I am more than busy at the moment. Second - as mentioned about 1 million times already - I am not the firmware programmer of the Spectralis. If I post something about the progress of the development, I am reporting mainly what I can see and use in the beta version I receive from Andreas and I am forwarding the info Andreas gives me. He promised me to finish the firmware in summer and I posted that in the forum - now I am the bad guy in som peoples mind.

About a year ago I made a decision to publish no prerelease or pre Version 1.0 before Version 1.0 is ready. I thought, the version 1.0 is around the corner and I thought, another beta would be a bad sign for people, waiting already so long for the final release version. But when I made that decision I believed what I get told - that version 1.0 will be ready in summer.
I meanwhile changed my mind. It is better to publish the current state of the firmware than publishing nothing. The current version has already so many new features and bugfixes, that users will already benefit from the release. So, the current version is now in a prerelease state and I hope to publish it soon.
Beside that Version 1.0 is still under development. I need this version by myself for my music and for the release of the Spectralis II .

The current version would include:

Sample Managment with loading/unloading samples on song and sound select
Realtime Recording without stopping
Realtime recording of MIDI controllers
Editable FX
64th resolution everywhere
Transpose Function for the step sequencer
Keyboard Transpose for everything
preliminary support of MIDI control for parameters
bunch of bugfixes
Looped Menus
Sync out

I hope to release that before 2009. What do you think? Would you do that or should I keep that under the hood until version 1.0 is finished?

Sorry again for all the trouble and the delays in development progress.

Joerg, werkzaam bij Radikal komt toch met een OS 1 pre-release.
Dat wil zeggen een 0.9... nog wat.

Omdat de meeste gebruikers al lang zitten te wachten. En het ontwikkelen niet zo snel gaat als verwacht.

Een goede stap van Radikal, en fijn voor de Spectralis gebruikers.
Hopelijk is zo een Spectralis II ook weer een stap dichterbij..
 
Last edited by a moderator:
Voor mij helaas een maand of 8 te laat, ik heb 'm inmiddels verkocht.

Wel goed nieuws voor de die-hard eigenaren die nog steeds zitten te wachten.
 
Spectralis was dat niet die bak, waar Piet Hein nog op speelde als ie weer es een weekie vrij was van de Kolonieën leegroven.?

Over vintage gear gesproken....en nog steeds beta dus hehe, trieste bedoeling
 
dat die gast zo zielig doet zeg, aan de hoogste boom die prutser
nu heeft andreas het zeker gedaan hehe
ik dacht dat mensen bij hem een apparaat hebben gekocht
stappen ondernemen, totall refund zou ik zeggen!
zeker zn nieuw te ontwikkelen spulletjes financieren met zn allen :okdan:
 
Hoe bedoel je we lezen een aankondiging op de meest negatieve manier.
Er komt tenminste een OS aan en nu valt er nog iets te zeiken.
 
dat die gast zo zielig doet zeg, aan de hoogste boom die prutser
nu heeft andreas het zeker gedaan hehe
ik dacht dat mensen bij hem een apparaat hebben gekocht
stappen ondernemen, totall refund zou ik zeggen!
zeker zn nieuw te ontwikkelen spulletjes financieren met zn allen :okdan:

Niet zo negatief he. Ik wacht er pas 15 jaar op, dus het komt precies op tijd allemaal. :okdan:

Ik ben in ieder geval wél blij dat de stekker niet uit het project is getrokken, wat ook zomaar had gekund.
 
Ik zie het ook positief.

Ze hebben het laatste jaar ook geen nieuwe spectralis synths meer op de markt gebracht, wel zo fair.

Ze ontwikkelen door, en er komt een upgrade mogelijk op het oude model!!!

Er komt zelfs een spectralis II wat mij toch aanspreekt.

Het blijft een dijk van een machine! Kwa sound.
 
Het is gewoon jammer dat het zo laat is. De kans dat ik nog een keer een spectralis koop is gewoon heel, heel klein.
 
zo, dat is voor mij ook ff bijna een jaar te laat.
EN, het dan IS het nieuwe OS er ook nog niet ey, WAARSCHIJNLIJK nog in 2008, maar als het 2012 kan ook.

Overigens de Spectralis zelf is wel ECHT retekoel :halleluja
 
Hij had de lat wat betreft specs niet zo hoog moeten leggen, dan zaten we nu op OS1.2. Alle extra features zijn dan bonus en niemand zit te wachten. Nu heeft hij een aantal jaren geleden wat specs beloofd die hij nog niet waar kan maken en mensen maar wachten.
 
Joerg schreef:
I meanwhile changed my mind. It is better to publish the current state of the firmware than publishing nothing.

Als ik gebruiker zou zijn zou ik dit wel kunnen waarderen maar dat komt omdat ik dit dan vanuit ontwikkelperspectief benader. Ik denk zelf dat deze zet zeer onverstandig is. Het lijkt mij namelijk belangrijker om zo snel mogelijk een final release op te leveren dan tijd te verspillen aan een niet-gevalideerde "zoethouder".

Overigens zou ik als ik het geld zou hebben de spectralis meteen kopen en accepteren zoals ie nu is. Ik geloof niet dat er apparaten zijn die qua functionaliteiten in de buurt komen..
 
Wees blij dat je geen apparatuur koopt die niet voldoet aan de specificaties :okdan:
 
Ik heb die beta 2.7 ook een tijdje gehad, was erg relaxed. Gelukkig komen er nu ook enkele van die funkties vrij voor het gewone volk. Zo'n gecompliceerde machine met zoveel interessante extra's en diep te programmeren sequences is gewoon niet voor een breed platform.

Voor veel mensen is zo'n 0.9 meer dan zat.
 
nu heeft andreas het zeker gedaan hehe


Komt idd erg amateuristisch over om 1 persoon aan te wijzen als schuldige.
Zo treed je niet naar buiten als bedrijf vind ik. Interne ellende moet je intern houden.

Ik krijg hier echt het terratec gevoel bij (ik had een EWS64xl gekocht toen ie nét op de markt kwam... Het duurde slechts een paar jaar voor je hem als sampler kon gebruiken :().
Beloftes beloftes en uiteindelijk word je aan het lijntje gehouden met een megavet apparaat wat het nog niet doet omdat de software nog niet klaar is.

Erg jammer. :(

Kunnen jullie die 2.7 beta niet uploaden als die zo fantastisch is? Ik denk dat veel spectralis gebruikers hier er erg blij mee zullen zijn.

-C-
 
Back
Top