BOSS DR55 MODIFIED & MIDIFIED

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Lid sinds
15 juni 2006
Berichten
5.920
Nou ik kan het toch niet laten om dit alvast te showen:D Hij is nog niet helemaal af maar werkt wel al koel. Mijn gemodde DR55!!!
In totaal zitten er nu 10 pots op.:dj: zoals te zien is in de foto's. Hierbij zitten dus ook nieuwe mods die ik nog niet ben tegen gekomen elders op het net....
Van links naar rechts voor het moment, want ik ga ze denk ik nog ff opnieuw indelen maar dan zou ik wat interne draadjes ff wat langer moeten maken;)
Okee here we go.......
Dus van L naar R:
-Full Accent
-BassDrum Decay
-BassDrum Pitch (nieuw)
-Noise Level
-Rimshot Pitch (nieuw)
-Rimshot Resonance (nieuw) die ik nog moet temmen suggesties welkom.
-SnareDrum Pitch (nieuw)
-HiHat Pitch (nieuw)
-HiHat Level (nieuw)
-HiHat Decay (nieuw)

Dat zijn dus aardig wat draaiknoppen:D
Aan de achterkant zitten midi in en out + een switch (is nu nog een gat) voor de midirichting, de normale footswitch, CSQ uitgang wat eigenlijk de accent trigger uit is, drie trigger ins en uiteraard de audio output.
De midi kit is al gesoldeerd moet hem alleen nog ff inbouwen:bekdicht:
Hetzelfde geld voor de trigger ins maar hij moet sowieso nog uit elkaar om de witte case te spuiten.
Ik heb hem zo gemaakt dat de originele case niet beschadigd wordt. Ik heb in de nieuwe case twee sleuven gezaagt waar het frontje van de DR55 in valt:okdan: Als ie uit elkaar ligt zal ik ook daar ff foto's van maken. Daarnaast nieuwe mooie zwarte DOD knopjes en een nieuwe start en stop button die ik van me SoundMaster SR88 heb gejat.:smeris: Die heeft dus nu aangifte gedaan maar dat ga ik aanvechten dus dat wordt een rechtzaak.:dubbel: En dan het onvermijdelijke blauwe ledje (ja Lennox heiligschennis):o: Misschien dat ik het ledje nog vervang door een oranje led.
Ook heb ik alle mods gedocumenteerd dus die komen op mijn site te staan. (zie handtekening) Eventueel zijn er ook nog wat switches toe te voegen met een soort van beat verdubbelaar etc. Weet niet of ik dat nog doe. How knows.

Uiteraard hoort hier audio bij.......enjoy*D
 

Attachments

  • DR55MODIFIED2008_1124(001).JPG
    DR55MODIFIED2008_1124(001).JPG
    515 KB · Bekeken: 152
  • DR55MODIFIED2008_1124(002).JPG
    DR55MODIFIED2008_1124(002).JPG
    469,6 KB · Bekeken: 91
  • DR55MODIFIED2008_1124(004).JPG
    DR55MODIFIED2008_1124(004).JPG
    465 KB · Bekeken: 83
  • DR55MODIFIED2008_1124(005).JPG
    DR55MODIFIED2008_1124(005).JPG
    380,6 KB · Bekeken: 86
  • DR55MODIFIED2008_1124(006).JPG
    DR55MODIFIED2008_1124(006).JPG
    396,3 KB · Bekeken: 87
Laatst gewijzigd:
DR55

DR55

Nog meer foto's...:engel: Audio ben ik nog aan het knippen komt zo...
 

Attachments

  • DR55MODIFIED2008_1124(008).JPG
    DR55MODIFIED2008_1124(008).JPG
    448,4 KB · Bekeken: 89
  • DR55MODIFIED2008_1124(009).JPG
    DR55MODIFIED2008_1124(009).JPG
    430,3 KB · Bekeken: 91
  • DR55MODIFIED2008_1124(010).JPG
    DR55MODIFIED2008_1124(010).JPG
    435,6 KB · Bekeken: 91
  • DR55MODIFIED2008_1124(011).JPG
    DR55MODIFIED2008_1124(011).JPG
    498,7 KB · Bekeken: 88
AUDIO

AUDIO

Twee stukken audio met een totale lengte van een kwartier...ik liet me weer s gaan:D Vanaf 7.10 in het eerste deel komt me modified(Monte Allums mods) SD-1 erbij....voor de dikke overdrivah..:mexico:
 

Attachments

  • Part1 DR55 long.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 92
AUDIO Part2

AUDIO Part2

Tweede deel van me jamsessie.
Hierin gooi ik de DR55 door de SD-1 voor totale mayhem:duivels:

Plak ze aan elkaar en je hebt dus 15 minuten pret:dj:

Thanx Imipolex:okdan:

Trouwens audio op 128kbps anders paste het niet 8D

In deel twee hoor je de reso van de rim....ik moet die temmen help!!!
 

Attachments

  • Part2 DR55 long.mp3
    6,4 MB · Bekeken: 94
Laatst gewijzigd:
Lekker hoor. Indiv. outs misschien om de noisefloor wat te verlaten?
 
Ik denk dat de meeste ruis uit het pedaaltje komt btw. Maar ik kan de knoppen zo draaien dat de de rim verdwijnt en zo kan ik ook de BD solo maken. Ik ga me er nog in verdiepen. Indi.outs komen eraan.

Maar thnx voor de positieve reacties:okdan:

Ik heb eigenlijk gewoon de mods van de DR110 bestudeerd en deze toegepast op de DR55. De circuits komen behoorlijk overeen.
 
Gaaf hoor!
 
Ja mochten er mensen zijn die hun DR55 ook zo gemod willen hebben PB me maar........;):engel:
 
Leuk gedaan hoor!
Kan je die behuizing ook in het zwart kopen ergens?
Het zou mooi zijn als je wat behuizingen kan bedrukken met tekst en knopschalen etc.
Dat zou hem helemaal af maken!

Ik persoonlijk hou mijn gemodde dr55 voor wat ie is.
 
Thnx Mono, Septic, Groene Ridder

Er staat hier al een spuitbus met dark black mat te wachten om gebruikt te worden...lazertran komt binnenkort met de post.....hij is ook nog niet helemaal af......dus wordt vervolgt. Misschien frontjes laten brouwen bij Schaeffer???? Maar dat zou de prijs dan wel opdrijven....wel mooi dan uiteraard.

Nog een vraagje....heeft iemand het al gedaan om de rim en hh om te wisselen qua datalijn? Dan kan je de hh proggen namelijk.
 
Laatst gewijzigd:
Vet vet vet!

Ik dacht dat de triggers van de geluiden allemaal ergens een draadbrug hebben. Dit maakt het erg makkelijk om de hihat met de rim te verwisselen. Een wissel schakelaar lijkt hier mij het beste. Schakelaars om de geluiden aan en uit te zetten zijn ook erg welkom.

P.S. Dit is geen berichtje van R-ond, maar van Patat Met. Ik zit nu wel bij R-ond naar de geluids files te luisteren, terwijl R-ond er BBD's verengalmen en multi effecten overheen mixed.

En PB verstuurd.
 
P.S. Dit is geen berichtje van R-ond, maar van Patat Met. Ik zit nu wel bij R-ond naar de geluids files te luisteren, terwijl R-ond er BBD's verengalmen en multi effecten overheen mixed.

Ik schrok al van de leesbaarheid :P
cheers Ron ;)

zoals Mono zegt drukken is mooier maar een stickertje laten drukken en mooi erop plakken zal ook goed staan
 
Ja mochten er mensen zijn die hun DR55 ook zo gemod willen hebben PB me maar........;):engel:

ehm ja ik,maar ik heb er nog geen ..

je kan ook nog van die originele roland knopjes kopen bij technolgytransplant,dan komt het nog mooier uit imo.
 
Vet vet vet!

Ik dacht dat de triggers van de geluiden allemaal ergens een draadbrug hebben. Dit maakt het erg makkelijk om de hihat met de rim te verwisselen. Een wissel schakelaar lijkt hier mij het beste. Schakelaars om de geluiden aan en uit te zetten zijn ook erg welkom.

P.S. Dit is geen berichtje van R-ond, maar van Patat Met. Ik zit nu wel bij R-ond naar de geluids files te luisteren, terwijl R-ond er BBD's verengalmen en multi effecten overheen mixed.

En PB verstuurd.

Dat van die draadbruggen klopt idd maar de hats worden opgewekt door een andere chip en die gaat dan nog eerst langs de hats schakelaar. Kijk het schema er maar s op na.....het moet mogelijk zijn. Voor mij niet zo heel belangrijk aangezien ik vaak de hats uit me 606 gebruik of uit de DR110.
Koel dat jullie meteen nabewerking doen post jullie het resultaat hier dan ff?

Stickers is inderdaad wel een optie of mischien drukken in een batch van 10 stuks.
10 verkopen moet wel lukken toch?

Ik had al moeite om 1 DR55 te vinden...die van mij komt uit de UK. Ik heb trouwens al 1 gegadigde maar ben nog in overleg over de prijs voor het modden. Zou begod niet weten wat je daarvoor moet vragen. Iemand hints?:engel: Maar in opdracht kan ik er denk wel makkelijk 10 slijten, ja toch?

ehm ja ik,maar ik heb er nog geen ..

je kan ook nog van die originele roland knopjes kopen bij technolgytransplant,dan komt het nog mooier uit imo.

Okee heb je daar een linkje voor? Ik vind die zwarte knoppen zo ook wel koel.

Mijn Black Beauty:halleluja
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top