Wie durft: Deel je eerste creatie!

Het is niet mijn eerste creatie, doordat deze niet meer bestaat. Begonnen in 2000 (misschien was het 2001), met Impuls Tracker. Een vriend van me maakte in die tijd muziek, en ik daagde hem altijd uit dat ik dit ook kon. Dat muziek maken makkelijk was... Ik had ook makkelijk praten omdat mijn pc geen geluidskaart had. Die vriend was het zat, kocht een geluidskaart en installeerde deze samen met Impuls Tracker. Daar zat ik dan met m'n tietenbek... was toch niet zo makkelijk maar wel heel leuk!

Had toen het idee dat ik er in de toekomst wellicht een kleine drumcomputer bij zou kopen, that's it. 5 jaar later had ik een studio vol apparatuur. Enfin... Er waren twee tracks die ik heb gevonden, eentje uit 2002 die ik heb gemaakt met die zelfde vriend van de geluidskaart, deze sla ik even over voor een track uit 2003. Dit is zeg maar de 2 naar oudste in den verzameling.

Waarom deze... er was toen een synthforum contest waar een aantal samples werden vrijgegeven met de regels alleen deze samples te gebruiken. Geen synth of wat dan ook. Daarom mist er ook iedere vorm van een synth in de track. Het gaat een beetje alle kanten op, en had ik de track vernoemd naar m'n broertje. Hij was toen 2 of 3 jaar uit en maakte altijd een hoop kabaal, wat mij dan weer ergerde. Anyway, je kunt wel horen in de track waarom het naar hem is vernoemd 😄
hahaha, jouw stijl is wel ietsiepietsie veranderd met de tijd :D
 
Nog een paar voor de gein.

Mijn eerste "remix" (niet dat ik veel remixen heb gemaakt ofzo). :D
Blijkbaar had ik ergens een Fasttracker II .XM gevonden waarin sampletjes van dit nummer zaten.
Circa 1995

En m'n eerste track ooit met een hardware synth (Roland JV-90 met Techno Expansion Board).
Ik denk met een oude versie van Cubase, want volgens mij heb ik nooit iets anders gebruikt.
Geïnspireerd door The Prodigy waarschijnlijk haha.
Circa 1997
 

Attachments

  • remix.mp3
    4,2 MB
  • COOL.MP3
    3,1 MB
“Remixjes” heb ik mss nog wel ergens op tape of minidisc. Niet dat t veel voorstelt. Als ik ze tegenkom gooi ik ze wel in de thread
 
Ja, leuk idee dit. Komt ook precies op tijd. Onze oude DAT was kaduuk, maar recent heb ik een DAT-recorder overgenomen van een mede SF'er en ben ik begonnen met den ouden tapes overzetten.
Dit is de eerste nummer op DAT, waar we toen tevreden over waren, in 1994.
Voor ons was in die tijd de enige mogelijkheid om een nummer op te nemen: midi loops en drumloops m.b.v. de Atari triggeren en realtime de sampler bedienen, mixen (met heel veel effecten ;)) en soms nog iets bijspelen (als je genoeg handen had, we waren maar met zijn tweeën).
De opname was vervolgens net een repetitie, waar je 10x achterelkaar het nummer speelt totdat er een versie was waar je tevreden mee was.
Nu gaat het wat eenvoudiger, maar...
 

Attachments

  • Ellesmere.mp3
    18,6 MB
Mijn eerste opnames zijn heel lang geleden gesneuveld door geen backups maken. De eerste track waar ik aan denk was een combinatie van Wavestation en samples van Evil Dead. Ik ben er niet gezelliger op geworden.
 
Mooie thread. Er komen leuke dingen voorbij! :okdan:
 
Iets later spul:
tussen 2000 en 2004/5

‘Dry Grutten’

Gear:
Roland Xp-50 met vocal card
Korg-N264
Korg MS-2000
Nord lead 1
Emu vintage keys

Seq: Cubase SX

Alle effecten komen van het instrument...
 

Attachments

  • Grutten!.mp3
    3,3 MB
Ja, leuk idee dit. Komt ook precies op tijd. Onze oude DAT was kaduuk, maar recent heb ik een DAT-recorder overgenomen van een mede SF'er en ben ik begonnen met den ouden tapes overzetten.
Dit is de eerste nummer op DAT, waar we toen tevreden over waren, in 1994.
Voor ons was in die tijd de enige mogelijkheid om een nummer op te nemen: midi loops en drumloops m.b.v. de Atari triggeren en realtime de sampler bedienen, mixen (met heel veel effecten ;)) en soms nog iets bijspelen (als je genoeg handen had, we waren maar met zijn tweeën).
De opname was vervolgens net een repetitie, waar je 10x achterelkaar het nummer speelt totdat er een versie was waar je tevreden mee was.
Nu gaat het wat eenvoudiger, maar...
Klinkt niet verkeerd, lekker spacey 8)
 
Nou nog eentje dan, uit 1986, ik had net een SPX90 en dat was me wat. Verder Yamaha RX11 en DX7. Opgenomen op een 4-track cassettedeck, ik meen een teac.
En er lag een gitaar van mijn broer bij mij, dus dit is 1 van de twee tracks waar ik gitaar op speel. Unieke track dus!
Samples zijn ook gemaakt met de SPX-90, dat is mijn stem zowaar!

 
Geen idee meer.. maar heet oudtracky.. gevonden in een verzamelmap die ik beetje bijhou.


Denk dat ik door de jaren heen wel tussen de 700 en 1000 projecten heb weggegooid.
 
Nou nog eentje dan, uit 1986, ik had net een SPX90 en dat was me wat. Verder Yamaha RX11 en DX7. Opgenomen op een 4-track cassettedeck, ik meen een teac.
En er lag een gitaar van mijn broer bij mij, dus dit is 1 van de twee tracks waar ik gitaar op speel. Unieke track dus!
Samples zijn ook gemaakt met de SPX-90, dat is mijn stem zowaar!

Bekijk bijlage 3848298
Creatief (met je stem), en erg jaren 80!
 
Geen idee meer.. maar heet oudtracky.. gevonden in een verzamelmap die ik beetje bijhou.
Even een edit die wel leuk is hoop ik... ik hoor dus op het eind dat dit gedeeltelijk met mn monomachine is gemaakt!
Denk 20 jaar geleden. geinig
 
Hola,

Helaas bestaat er geen opname meer!
Maar dit lied zong ik toen ik 10 was voor een paar honderd kinderen!
Ik nam gewoon bladmuziek en er was een pianist.nu kan je een band meenemen.
Ik heb deze audio gevonden en ingezongen en geen kinderstem meer:D



groeten van Andreos:)
 
Goeiedag,

Hierbij mijn aanvulling:

De track die ik deel is volledig gemaakt met een Casio Sk-1. De sample stamt van een demo die mijn band had gemaakt van een nummer wat nooit is uitgebracht. Voor mij heeft de track wat nostalgisch maar muziekaal is het niet zó geweldig. Hedendaags heb ik wat meer speelgoed tot mijn beschikking en heb ik wat meer muziek opgenomen en uitgebracht.


Link naar de track "Six Senses"
 
Zo, 2e poging. Het was FF knippen en plakken, maar het is gelukt om audio en video sterk te comprimeren.

Zoals eerder gezegd: iemand die afstudeerde aan de filmacademie had muziek voor zijn filmpje nodig. Ik zat toen nog op de middelbare school, dus moet een jaar of 16-17 zijn geweest. Volgens mij ooit gemaakt met Cubase op een Atari computer en iets van een geleend Keyboard uit een muziekwinkel waar ik toen werkte (als bijbaantje)

Ik weet niet of die gast ooit is afgestudeerd. Aan de muziek zal het niet liggen ;-)


 
Back
Top