1 synth * 1 synth = ?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.744
Locatie
Zeist
Naar aanleiding van een vraag van @MstrFX volgen in dit topic enige overdenkingen die men naar keuze idioot of diepzinnig kan vinden. Mijn eigen insteek is serieus.
 
ROv0LK@facebook.gif
 
Het is onzeker of de topic vraag een zinnig antwoord heeft, maar wat we wel kunnen doen is bekijken welke eigenschappen dat antwoord zou moeten hebben als er een zinnig antwoord bestaat. Laten we het veronderstelde antwoord voorlopig Q noemen. Als voor de vermenigvuldiging van synths de distributieve wet geldt hebben we dan:

1 synth * 2 synth = 1 synth * (1 synth + 1 synth) = 1 synth * 1 synth + 1 synth * 1 synth = Q + Q = 2Q
1 synth * 3 synth = 1 synth * (1 synth + 1 synth + 1 synth) = 1 synth * 1 synth + 1 synth * 1 synth + 1 synth * 1 synth = Q + Q + Q = 3Q
etc.

Dus: 1 synth * n synth = nQ .
 
Ik ga die synth van jou eens even lekker door 0 delen.

Heb ik vroeger nog een rekenkunde voor bedacht, de inro-rekening. En later op hoger niveau nog wat geavanceerder versies. Kortom delen door nul kan wel, maar daarvoor moet je dan wel wat van de gebruikelijke rekenregels opgeven. Zie bijvoorbeeld: Wheel theory - Wikipedia
 
Het probleem dat niet alle synths gelijk zijn is aldus op te vangen: Laat U de verzameling zijn van alle bestaande synths. Iedere denkbare verzameling D van synths is dan een deelverzameling van U. Het product van twee verzamelingen D1 en D2 van synths kunnen we dan definiëren als het cartesisch product D1 x D2. Dit cartesisch product bestaat precies uit alle mogelijke geordende tweetallen (d1,d2) met d1 een element van D1 en d2 een element van D2. Het aantal elementen van het cartesisch product D1 x D2 is dus het product van het aantal elementen van D1 en het aantal elementen van D2. Bevatten zowel D1 als D2 ieder slechts één synth (waarbij d1 de synth in D1 is en d2 de synth in D2) dan bevat ook het cartesisch product D1 x D2 slechts één element namelijk het geordende tweetal (d1,d2).

Hoewel wiskundig correct helpt dit alles ons voor het ontwerp van synthesizers niet verder. Het is een zuiver formele oplossing. Misschien kom ik nog op iets anders.
 
Het is onzeker of de topic vraag een zinnig antwoord heeft, maar wat we wel kunnen doen is bekijken welke eigenschappen dat antwoord zou moeten hebben als er een zinnig antwoord bestaat. Laten we het veronderstelde antwoord voorlopig Q noemen. Als voor de vermenigvuldiging van synths de distributieve wet geldt hebben we dan:

1 synth * 2 synth = 1 synth * (1 synth + 1 synth) = 1 synth * 1 synth + 1 synth * 1 synth = Q + Q = 2Q
1 synth * 3 synth = 1 synth * (1 synth + 1 synth + 1 synth) = 1 synth * 1 synth + 1 synth * 1 synth + 1 synth * 1 synth = Q + Q + Q = 3Q
etc.

Dus: 1 synth * n synth = nQ .
1 synth * 1synth die een toets mist +=
 
1 synth * 1synth die een toets mist +=

Volgens mijn vorige berichtje wordt dat dan {complete synth} x { synth die toets mist} = { (complete synth , synth die toets mist) }.
 
Ik voel me een potje dom nu joh…

Snap er echt geen ene * van…
 
Back
Top