Pro-800 draad

Als kick design liefhebber, heb ik ook de pro-800 effe aan de tand gevoeld. Wel wat ruis bij kicks maar wellicht heeft een ander nog tips?
amplifier attack op nul.. en tweaken met het filter en amplifier!

IMG_3952 2.jpg
 
Nee, maar geen losse kick voor je. Dit is allemaal uit de Pro-800 inderdaad.
Heb er ook een *kuch* kleine *kuch* review voor in de maak.

Nee, maar geen losse kick voor je!? wat bedoel je?
Heb vandaag 4 uur pro-800 kicks lopen samplen.

Anyway drop die review, of wellicht iets van handige tips erbij!?
 
Zo het pro-800 avontuur was aardig, maar gaat retrour voor nu :okdan:
Voornaamste reden voor je om het avontuur te beƫindigen ?
 
Hij klinkt echt goed, maar te weinig goede modulatie mogeljkheden.
 
Het leek me met name een leuke bread & butter 80's analog bak met knoppen en geheugen voor weinig. Voor complexere sounds zou ik ook elders kijken. Alleen 24dB lowpass filter ook een beetje gaap, maar op zich klinkt het wel goed.
 
Het leek me met name een leuke bread & butter 80's analog bak met knoppen en geheugen voor weinig. Voor complexere sounds zou ik ook elders kijken. Alleen 24dB lowpass filter ook een beetje gaap, maar op zich klinkt het wel goed.
Ja zeker hoor, is echt een leuke bak. Klinkt goed, werkt prima.
 
Bij mij zit er ook iets wobble in maar niet veel, ik vond dat m'n Roland SE-02 meer wobble had indertijd.
Voor die prijs en een dikke sound is het unbeatable value vind ik, kan 'm iedereen aanraden.
Ik heb zojuist weer even een PRO-800 op visite gehad en die knoppen waren helemaal prima! Echt super strak vergeleken bij mijn model.
Dus dat verbaasd me! Maar ben blij voor mn maat, zou dit een betere batch zijn?
 
Zit eraan te denken om er een aan te kopen als vervanging van huidige va/digitale synths en zo wat in te krimpen. Ik wilt gebruiken voor mono basjes, strings en akkoorden & ben ook wel fan van presets!

Heb natuurlijk al onderzoek gedaan maar hoe bevalt de pro 800 bij jullie? Wat zijn de voor en nadelen?
 
Wellicht dat dit je wat helpt?



Qua presets, hij bevalt ons zeker voor dit bedrag. Meer uitgeven kan uiteraard ook, maar dan zit je voor een dikke analoge poly (vco/8 voice) al snel richting de 2k+. Dit is wat wij er uit hebben gehaald:



Voordelen/Nadelen, lees anders onze review: The Behringer Pro-800, an affordable polyphonic synthesizer | Solidtrax
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb zojuist weer even een PRO-800 op visite gehad en die knoppen waren helemaal prima! Echt super strak vergeleken bij mijn model.
Dus dat verbaasd me! Maar ben blij voor mn maat, zou dit een betere batch zijn?
Zou kunnen, de meeste knoppen bij mij voelen prima maar sommige knoppen boven en onderaan hebben een pietsje wobble maar niet veel, bijv de valueknop, level van oscillator A en B terwijl anderen nauwelijks wobble hebben of je moet flink duwen maar ik ben er verder tevreden mee, het voelt niet als slap of gammel dat zeker niet maar bijv die van de Neutron voelen allemaal strak, kleine verschillen uiteindelijk.
Ik vind dat behringer met de Pro-800 (en ook de Neutron) een hele goede job heeft gedaan.

Zit eraan te denken om er een aan te kopen als vervanging van huidige va/digitale synths en zo wat in te krimpen. Ik wilt gebruiken voor mono basjes, strings en akkoorden & ben ook wel fan van presets!

Heb natuurlijk al onderzoek gedaan maar hoe bevalt de pro 800 bij jullie? Wat zijn de voor en nadelen?
Ik kan 'm je aanraden, ik heb niet echt zoveel negatieve punten en het belangrijkste is of ie goed klinkt en dat doet ie echt wel.
 
Laatst gewijzigd:
Een demo van Daniƫl Fischer over wat je in huis haalt met 2x een Pro-800, gewoon zo uit de doos zonder extra effecten of wat dan ook, het klinkt verdomd goed moet ik zeggen;

 
Back
Top