Welke Stofzuiger gebruiken jullie voor je bureau of gear schoon te houden ?

d0.jpg


Wel even afdrogen erna...


Sorry, beetje flauw... Maar stofzuiger tussen de apparatuur door en Swiffer/Microvezel doekjes op de apparatuur.
 
Met een kwast verplaats je toch
die stof ?
ik zat eerder te denken aan een steel stofzuiger te denken omdat me huidige stofzuiger oud is en misschien binnenkort het loodje legt!
Je verplaatst idd stof met een kwast, maar de bedoeling is dat je het stof richting de mond van de stofzuiger veegt. Op die manier loop je niet de kans om bv als je een hele sterke stofzuiger hebt (zoals wij šŸ˜‡) , dat je dan knoppen opzuigen.
Zorg er met de kwast voor dat de stof airborn geraakt!
 
Als je denkt dat een stofzuiger efficiƫnt is kom je bedrogen uit.
Ik heb een tijdje terug een artikel gelezen over de effectiviteit van stofzuigen en dat viel vies tegen. ;)

Die borstel heeft synthetische haren waar veel stof in blijft zitten.
Ik klop hem dus na gebruik uit (wel buiten).
Nog nooit last gehad in de 30 jaar dat ik mijn materiaal op deze manier onderhoud :engel:.

Het kan natuurlijk zijn dat er verschillende soorten en kwaliteiten van opzetstukken zijn. Mocht het borsteltje opnieuw aan vervanging toe zijn, zal ik wel rekening houden met je opmerking :okdan:
 
Mocht het borsteltje opnieuw aan vervanging toe zijn, zal ik wel rekening houden met je opmerking

Ik bedoelde eigenlijk dat die Befaco borstel met zijn synthetische haren veel stof vasthoudt....en dat is goed...dus.... ;)

Qua fijnstof dragen stofzuigers eerder bij dan dat ze een probleem oplossen.
 
Nu heb ik natuurlijk wel een stofzuiger alleen die is een beetje onhandig zā€™n ouderwetse Miele stofzuiger zie foto.
Waarom koop je niet zo'n opzetborstel, trek die metalen stang er af en meet even de diameter en koop een bijpassende , ik zag deze bij Bol met verloopringen, ernaast staan nog andere;
 
Swiffer of microvezel doekkie, soms nog een licht vochtig doekje na en de vloer stofzuigen.
 
Waarom koop je niet zo'n opzetborstel, trek die metalen stang er af en meet even de diameter en koop een bijpassende , ik zag deze bij Bol met verloopringen, ernaast staan nog andere;
Die heb ik ook zit onder een klep in me stofzuiger :
image.jpg
 
Dan ben je toch klaar of vindt je dit niet goed werken?
klopt maar omdat me stofzuiger binnenkort waarschijnlijk het lootje(ouderdom) legt was ik nieuwsgierig hoe jullie je studio ruime schoon houden tip zijn altijd handig toch.
Wat ik het beste kan aanschaffen waar rekening mee kan houden bij aanschaf van nieuwe stofzuiger.
Even goed bedankt voor jullie reacties.
 
Miele black pearl šŸ˜Ž
 
Ik heb naast decksavers ook nog eens doeken over al mijn gear liggen wanneer ik het niet gebruik. Dat scheelt te veel! Hoef amper af te stoffen.

Ook regelmatig de vloer (van de hele verdieping) stofzuigen voorkomt een hoop rond dwarrelend stof.
 
Naast zoveel mogelijk decksavers

Regelmatig kuizen

Met een borstel bedoeld vr analytische weegschalen proper te maken( super borstel) stofzuiger met opzet stuk en vr de veiligheid een filtertje ( stuk nylon kous) er tussen
 
Ik zet de borstel op de stofzuig slang, en terwijl ik met een zachte(!) verfborstel over m'n synths heenga, hou ik de stofzuigkop met borstel mooi in de buurt (10cm) van de verfborstel.
DĆ t is de manier en zo deed ik het al van kindsbeen af in de muziekzaak.
Met een borstel bedoeld vr analytische weegschalen proper te maken( super borstel) stofzuiger met opzet stuk en vr de veiligheid een filtertje ( stuk nylon kous) er tussen
Zo dus. Ook Kenneth doet het op de juiste manier.
Al de rest is onjuist en kan bijgevolg volledig genegeerd worden wegens futiel, gevaarlijk, nutteloos, armzalig, kortom onbelangrijk.
Voor hen die twijfelen: Neem het boek 'Goede raad van Tante Kaat' op pagina 52.
Einde thread.
 
Back
Top