Welke Stofzuiger gebruiken jullie voor je bureau of gear schoon te houden ?

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.404
Locatie
Obdam (NL)
Ik bescherm graag mijn spullen door overal decksaver kappen of beschermhoezen te gebruiken.
Maar helaas komt daar ook weer stof op!
Nu heb ik natuurlijk wel een stofzuiger alleen die is een beetje onhandig z’n ouderwetse Miele stofzuiger zie foto.
Nu ben ik benieuwd wat jullie gebruiken om je studio ruime schoon te houden ?
IMG_8412.jpeg
 
ik gebruik een groote kwast waar ik makkelijk al mijn gear mee kan afstoffen.
en daarna stofzuigen.
 
Swiffer ontdekt laatst, dat werkt top, heb je geen stofkappen nodig
Dat heb ik ook gebruikt en handig maar als je iets met sliders hebt zoals bij mij een Grey Meanie staat dan helpt een swiffer niet tegen stof in de sliders.
Ik heb een Philips met zo'n borsteltje, dan neem je de stang er af en zet je 'm op een wat lagere stand en je zuigt alles uit je slider weg en neem ik de rest van de apparatuur meteen mee, ik zuig om de paar weken.
Ik heb de eerste jaren de stoffen zak gebruikt die er bij zat maar die moest ik steeds weer leegtrekken buiten dus ik heb nu van de weggooi zakken, hij lijkt erg op deze met een draaiknop er op voor zuigkracht ; https://www.coolblue.nl/product/878956/philips-performer-active-fc8575-09.html
 
Laatst gewijzigd:
Voor ik iets verkoop doop ik mijn voorhuidje in 98% alcohol en doe ik alle knopjes netjes af. Win win.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
Ik nak het met een opgerold vijftigje zo van de panels.
Een maat van me had een Roland JD 800 die hij voor reparatie had aangeboden wat denk je allemaal witte poeder in die synthesizer beland ! 🤔🤣
 
Met een kwast verplaats je toch
die stof ?
ik zat eerder te denken aan een steel stofzuiger te denken omdat me huidige stofzuiger oud is en misschien binnenkort het loodje legt!
Hier een foto van me studio:
image.jpg
 
Ik heb mijn gear in dezr studio nog niet ontstoft. Staat er nu 5 jaar. Valt reuze mee. Op sommige bakken liggen stofhoezen. Meeste niet.

Als ik wil poetsen doe ik borstel en handstofzuigertje. Best is een panty iver de zuigmond te doen tegen losbandige fader en andere knoppen.
 
Deed ik vroeger ook altijd, met een kwast. Werkt perfect!
Ik was nog vergeten dat ik deze nog had liggen die ik speciaal gekocht heb voor me eerste platte tv.
Deze kwast zorgt namelijk dat er geen krassen komt op me tv. 📺
Die kan ik dus prima ook als kwast kan gebruiken :
image.jpg
 
Ik bescherm graag mijn spullen door overal decksaver kappen of beschermhoezen te gebruiken.
Maar helaas komt daar ook weer stof op!
Nu heb ik natuurlijk wel een stofzuiger alleen die is een beetje onhandig z’n ouderwetse Miele stofzuiger zie foto.
Nu ben ik benieuwd wat jullie gebruiken om je studio ruime schoon te houden ?
Bekijk bijlage 3834378
Sinds een aantal maanden heb ik een losstaande luchtfilter in de studio, ProAirTech ZX 9000 HEPA, en moet zeggen dat die de hoeveelheid (fijn) stof wat funest is voor je gear uit zichzelf al flink terug heeft gedrongen t.o.v. eerst.
Makkelijk 2e hands goedkoop te vinden op marktplaats, wat nieuwe filters erin en gaan met die banaan :okdan:
 
Die Befaco borstel gooit toch gewoon het stof rond?

Als je denkt dat een stofzuiger efficiënt is kom je bedrogen uit.
Ik heb een tijdje terug een artikel gelezen over de effectiviteit van stofzuigen en dat viel vies tegen. ;)

Die borstel heeft synthetische haren waar veel stof in blijft zitten.
Ik klop hem dus na gebruik uit (wel buiten).
 
Back
Top