AI art en bruikbaar formaat?

dit was de string: the existence of mankind and above in full detailed 4k view with colours and flashy effects.
redelijk eenvoudig dus, ik zet in ieder geval altijd de naam van de track erin en dan zie ik wel wat eruit komt.
Dat vind ik bijzoder want met het woordje above zou je dan verwachten dat het hoofd boven de rest komt en niet er doorheen.
Had je al een plaatje van de natuur gemaakt want dat zie ik niet in je prompt terug?
 
Dat vind ik bijzoder want met het woordje above zou je dan verwachten dat het hoofd boven de rest komt en niet er doorheen.
Had je al een plaatje van de natuur gemaakt want dat zie ik niet in je prompt terug?
Nee dit is de hele string en de cover kwam eruit na meerdere keren, je krijgt namelijk 4 plaatjes, daarvan kies je er eentje waar je weer een variant op kan bouwen, en dat kan je dan herhalen, uiteindelijk kies je 1 van de 4 om te gebruiken en sla je op. Ik denk dat het woordje "Above" er voor heeft gezorgd dat de natuur erbij kwam, het heeft denk ik meerdere betekenissen, "het bestaan van de mensheid en alles er omheen" bijvoorbeeld. Hoe dit programma denkt is toch lastig te begrijpen, maar bij elke string krijg je hele verrassende resultaten.
 
Nee dit is de hele string en de cover kwam eruit na meerdere keren, je krijgt namelijk 4 plaatjes, daarvan kies je er eentje waar je weer een variant op kan bouwen, en dat kan je dan herhalen, uiteindelijk kies je 1 van de 4 om te gebruiken en sla je op. Ik denk dat het woordje "Above" er voor heeft gezorgd dat de natuur erbij kwam, het heeft denk ik meerdere betekenissen, "het bestaan van de mensheid en alles er omheen" bijvoorbeeld. Hoe dit programma denkt is toch lastig te begrijpen, maar bij elke string krijg je hele verrassende resultaten.
Volgens mij maken al die generators 4 plaatjes als je dat wilt.
Zo heb ik het ook gedaam, het leukste plaatje ga je mee verder maar hoe die art generators die prompts oppikken da's nog wel een beetje vaag vind ik.
 
"prompt engineering" is nog een hele "kunst" en wordt een nieuw beroep in de nabije toekomst, denk ik. Sommige "professionele" prompts beslaan soms wel een halve A4. Night Cafe is idd een van de sympathiekere (lees: goedkoop) AI services, maar bijv. het maken van een video kost best wel veel crredits. Daarom gebruik ik toch liever een Google colab, veel flexibeler en je kunt lekker doorexperimenteren met name wanneer je een video wilt maken, wat weer een vak apart is, trouwens. Maar wel leuk als je eigen muziek daarbij gevoegd kan worden.
 
Tip: volg Minelauvart op instagram als je wil zien hoe leip het kan worden met video. Bizar.
Ik heb geen insta maar ik zag wel een clipje op youtube en het is echt een trippy clip.
Hier een voorbeeld van iemand die via de tekstgenerator van Dall E 2 z'n tekst inzong en de generator er een video bij maakte, je weet niet wat je ziet gewoon.
Als dit de komende jaen gemeengoed wordt dan moet ik maar gauw beter leren zingen, of gebruik maken van een zanggenerator die prachtig m'n tekst op melodie inzingt, denk dat het die kant toch op zal gaan.
Vroeg of laat krijgen we hier ook een aparte contest met clips erbij.

In de beschrijving vertelt ie dat ie wel een aantal keyframes op het ritme had ingevoerd en wat andere instrukties (stijl, enz) maar dan nog is het een indrukwekkend resultaat.

 
Laatst gewijzigd:
Ik ben zelf ook even bezig geweest met wombo dream.

De ervaring leert dat je met de juiste prompts verrassend leuke resultaten kunt bereiken, regelmatig zelfs hilarisch. Ik wil jullie laten delen in de fun met de volgende afbeeldingen die ik zeer waarschijnlijk wel ga gebruiken als albumcover. :D )

Jullie zien Louis XIV, Napoleon en Rembrandt van Rijn lekker aan het jammen. En een modular door de ogen van Dali. ( Zou ik echt zó aan de muur hangen.. )

Veel plezier ermee :) Ik vind vooral de Rembrandt geniaal.
 

Attachments

  • Louis_the_14th_jammin'_TradingCard.jpg
    Louis_the_14th_jammin'_TradingCard.jpg
    143,4 KB · Bekeken: 86
  • MoDalir_TradingCard.jpg
    MoDalir_TradingCard.jpg
    149,1 KB · Bekeken: 87
  • Napoleon_synth_jam_TradingCard.jpg
    Napoleon_synth_jam_TradingCard.jpg
    127,2 KB · Bekeken: 89
  • Nopoleon_jammin'_2_TradingCard.jpg
    Nopoleon_jammin'_2_TradingCard.jpg
    136,6 KB · Bekeken: 87
  • Rembrandt_van_Ringoscillator_TradingCard.jpg
    Rembrandt_van_Ringoscillator_TradingCard.jpg
    153 KB · Bekeken: 85
Ik zag 't gisteren op nieuwsuur.
Mooi maar ook link natuurlijk, mensen geloven nu al van alles en je kan ze van alles wijsmaken.
Ze vertellen dat ze safety steps inbouwen zodat mensen niet van alles kunnen maken maar dat duurt een half jaar en dan is er een ander programma waarmee je wel allerlei zaken kan maken die in dit programma niet kunnen.
Kan ik binnenkort wel mooi een clipje posten op het forum dat ik een concert gaf in een uitverkocht Ahoy met een hele batterij aan gear. :D
 
Het wordt geloof ik tijd dat ik een account ga maken op open ai. Wat gebruiken jullie om video shots achter elkaar te zetten?
 
Sora is nog niet beschikbaar, ook niet voor betaalde gebruikers. Met een gratis account kun je chatGTP 3.5 gebruiken, met betaald account chatGPT 4 en Dall-E 3. Voor afbeeldingen vind ik Midjourney overigens over het algemeen beter.
 
Voor afbeeldingen vind ik de nieuwe van Bing (ja, Bing!) fantastisch. Zeer realistisch en hij begrijpt echt wat je vraagt. Wat je in je hoofd had, verschijnt in een paar seconden in beeld met weinig artefacten en nette rechte lijnen waar nodig. Dall-E gebaseerd als ik het goed heb.
 
Back
Top