SYNTH KROEG BABBEL Synth van de week 2023

Week 46 en Week 47

Casio CZ1 en Korg Prologue


Weinig tijd voor muziek, 2 synths waar ik weinig mee gedaan heb dit jaar.
Vorig jaar hebben ze praktisch niet uit gestaan. Vraag me niet waarom ???
 
prologue staat hier ook al maanden in n rek in de opslag... Weldra komt er terug plaats naast me en dan krijgt ie dat plekje :)
 
Week48
Moog Memorymoog


De synth die te goed was om goed om goed te zijn,,, en moog ging ten onder.

Gaat de geschiedenis zich herhalen met de Moog one

De 2de synth die te goed was en Moog ging ten onder...???
 
Die Moog Memorymoog kwam vooral veel te laat i.v.m. de Prophet-5 die er 3 a 4 jaar eerder was...

Verder een super vette synthesizer!

Moog One -> hoop het niet zeg. Wellicht een wat goedkopere spinoff zou ze kunnen helpen "door de winter te komen".
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik heb 1x een toets ingedrukt van een MM+ die bij iemand stond, ik schrok zo van de brute power die uit de boxen kwam dat ik er verder niet meer aangezeten heb.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Week 49
Akai AX80


Niet de beste maar koste lang geleden ook 2 keer niets.
Gebruik hem wel veel.
 
Hij klinkt voor mij een klein beetje buiten adem, nooit echt met volle buikstem de pannen doen rammelen. Maar hij is waarschijnlijk wel héél goed en makkelijk in een mix te plaatsen, dat is ook iets waard.
 
Week50
Korg DW8000


Leuk bakje met meest ellendige keyboard contacten ooit.
De helft van de toetsen werkt weeral niet meer. gelukkig is er midi.....
 
Week51
Yamaha V50

Nieuw gekocht eind jaren80, heb hem dus al een tijdje.
 
DW8000 spreekt me aan, ik ben voor de ESQ1 gegaan en dat is misschien wat veel overlap met een DW?
Niet echt, ze hebben beiden wel de jaren 80 vibe en doen het goed samen. Doe er nog een dx7 bij en je hebt een heel breed jaren 80 klankcollectie
Jm2c
 
Qua architectuur zal de DW de ESQ1 niet ver ontlopen, maar ze hebben natuurlijk geheel andere waveforms in de oscillators zitten dus dat alleen zal wel al een flinke invloed op het klankpallet hebben.

Ik begrijp dat de toetscontacten van de DW niet erg betrouwbaar zijn, heeft Korg dat klavier in nog andere apparaten gebruikt?
 
Yamaha V50 is 2 DX11 in 1 + sequencer.
Ik heb een DX11 en das een heel sexy stukje hardware.
Vind de sound ok erg ok maar tot nu gebruik hem weining.
Microtuning is er ook.
 
heb er recent n video van gezien, was in progress project. Stereo P6 en meer. Ik vond t niet zo wauw, kwestie v smaak natuurlijk
 
Gezien de beperkte kanalen op mijn mixer ben ik soms al eens blij met een mono output. :)

Ik schaam me wel dat ik de CP niet eens stereo aansluit, want zo mis ik zijn pingpong tremolo.
 
Back
Top