Magazine 'Interface' is failliet

Je verwoordt precies wat ik regelmatig denk 👍 Als iets echt slecht is, mag je het slecht noemen. Maar dan wel onderbouwd en niet gemakzuchtig in een paar zinnen afbranden waar iemand misschien wel jaren aan gewerkt heeft. Toen ik zelf nog recenseerde, sloeg ik troep en meelifters trouwens altijd over. Ik vond het veel leuker om lezers te attenderen op kwaliteit.

Ik geloof trouwens niet dat recenten te koop zijn. Dan houd je het nooit lang vol.
Inteface deed het ook wel eens goed. Zo heb ik een keer de Roland SH32 gekocht die helemaal afgekraakt werd in de Interface. Fabrieksprijs was €800 tijdje erna kon ik die kopen bij wat nu Bax heet 2eH voor €300.
Heb het een tijd lang een waardeloos ding gevonden omdat ik er alleen met succes een orgel geluid uit kon krijgen.
Verder weinig gewenste soorten geluid. Lage leerkurve ! wel geluid. Niet al te groot.
Toch maar bewaard daarom en niet gelijk verkocht.
Tot dat ik ùm nu voor 95% door heb. En er nu `bijna mee lezen en schrijven kan` `n koopje in vergelijk wat ze nu verkopen.

Bombario doet het overkomen alsof men maar met iedereen medelijden moet hebben als die af gekraakt wordt.
Toch als men eerlijk en uitgebreid vertelt wat er allemaal kan en niet geheimzinnig doet dan hoeft men niemand `zielig` te vinden.
 
Dat is wel echt serieus slecht, ja. Leg het gewoon uit, ook op deze plek. Eerlijk en transparant. Als dit draadje actief blijft staat hij straks in de top 10 van Google, als je zoekt op Interface Magazine. Lijkt me geen reclame.
Idd, communiceren kan je leren, zeg ik bij dit soort dingrn.
 
Miskleunen voor mij waren : Het Philips digitale cassette opname systeem. >> Iets opzoeken was niet makkelijk. Eeproms vergaten alles op den duur met gevolg > kapot onrepareerbaar en duur. Bestemming Afdeling eigen kapotte troep bak. Aanbevolen door Interface à 600 Euro`s of guldens.

Hmm, spijtig te horen dat DCC daar niet aan de verwachtingen voldeed. Ikzelf heb meerdere DCC-decks (zowel Philips als Marantz, zowel 'grote bak' als ook portable modellen) jaren intensief in gebruik gehad en ben geen enkele keer tegen 'Rutte-style eeproms' (als dit type er uberhaupt al in productiemodellen inzat; had je een engineering sample?) aan gelopen.

Het blijft uiteraard tape, dus disc-based systemen blijven in het voordeel, maar dit kan geen post-aanschaf verrassing zijn geweest.

Voor de volledigheid: ja, ik ben niet objectief qua DCC (meerdere redenen).
Je hoort me zeker niet zeggen dat het perfect was, maar in die periode was het voor tal van gevallen een prima optie
(relatief betaalbaar, met geluidskwaliteit 'near-DAT/CD' (zeker in de 18bit versie), sowieso beter klinkend dan MD).

Als iets echt slecht is, mag je het slecht noemen. Maar dan wel onderbouwd en niet gemakzuchtig in een paar zinnen afbranden waar iemand misschien wel jaren aan gewerkt heeft.

Volledig akkoord. :okdan:
 
Inteface deed het ook wel eens goed. Zo heb ik een keer de Roland SH32 gekocht die helemaal afgekraakt werd in de Interface. Fabrieksprijs was €800 tijdje erna kon ik die kopen bij wat nu Bax heet 2eH voor €300.
Heb het een tijd lang een waardeloos ding gevonden omdat ik er alleen met succes een orgel geluid uit kon krijgen.
Verder weinig gewenste soorten geluid. Lage leerkurve ! wel geluid. Niet al te groot.
Toch maar bewaard daarom en niet gelijk verkocht.
Tot dat ik ùm nu voor 95% door heb. En er nu `bijna mee lezen en schrijven kan` `n koopje in vergelijk wat ze nu verkopen.
Hee leuk, wist niet dat de SH-32 ooit in Interface een afstraffing was overkomen. Iemand toevallig nog een copietje daarvan?

Wederom voor wat het is deze machine, maar heb die tijd terug voor een stel dingen meer dan prima kunnen inzetten
(from-scratch-made-sounds), ik ben ook fan. Compact, veel controls en I dig the looks.

(De SOS-review van Gordon Reid was trouwens ook prima, met wat geldige kanttekeningen).
 
Hee leuk, wist niet dat de SH-32 ooit in Interface een afstraffing was overkomen. Iemand toevallig nog een copietje daarvan?

Wederom voor wat het is deze machine, maar heb die tijd terug voor een stel dingen meer dan prima kunnen inzetten
(from-scratch-made-sounds), ik ben ook fan. Compact, veel controls en I dig the looks.

(De SOS-review van Gordon Reid was trouwens ook prima, met wat geldige kanttekeningen).
De kritiek van interface was dat er geen input op zat. En dat moest er volgens hun wel op zitten. Ik heb het blad nog ergens maar wegens behuizing (te krap) niet onmiddelijk voorhanden.
Stom vervelend dat Gordon Reid dezelfde naam ook nog een tenniser is en een politieker.
Daar heb ik geen last van. Groeten van de enige echte 😳 Jacques Serlé. Ik mag dan misschien niet zo goed zijn, het maakt het wel makkelijker.
 
Laatst gewijzigd:
De kritiek van interface was dat er geen input op zat. En dat moest er volgens hun wel op zitten. Ik heb het blad nog ergens maar wegens behuizing (te krap) niet onmiddelijk voorhanden.
Stom vervelend dat Gordon Reid dezelfde naam ook nog een tenniser is en een politieker.
Daar heb ik geen last van. Groeten van de enige echte 😳 Jacques Serlé. Ik mag dan misschien niet zo goed zijn, het maakt het wel makkelijker.
Ah, OK, 'hebberigheid' van de Interface-scribent, er is uiteraard altijd iets te noemen wat men er nog graag bij zou willen.
Geen idee of die input nou echt als een 'geldig' verzoek gezien zou moeten worden - 't blijft uiteraard een VA, 't filter voor externe inputs zal ook weer niet direct 't neusje vd zalm zijn, en voor de rest vd FX kan men ook elders terecht.

Ik geloof dat GR (die van SOS ;) ) met name het cryptische (want te krappe) display matig vond en daar had 'ie uiteraard gelijk in.
Ondanks al die controls & sliders etc etc blijft het nog wel wat pielen, maar da's ook omdat het ding tjokvol functionaliteit zit.
(Zo zou ik zelf wel wat meer/handiger grip willen kunnen hebben op de step-sequencer.)
 
Ah, OK, 'hebberigheid' van de Interface-scribent, er is uiteraard altijd iets te noemen wat men er nog graag bij zou willen.
Geen idee of die input nou echt als een 'geldig' verzoek gezien zou moeten worden - 't blijft uiteraard een VA, 't filter voor externe inputs zal ook weer niet direct 't neusje vd zalm zijn, en voor de rest vd FX kan men ook elders terecht.

Ik geloof dat GR (die van SOS ;) ) met name het cryptische (want te krappe) display matig vond en daar had 'ie uiteraard gelijk in.
Ondanks al die controls & sliders etc etc blijft het nog wel wat pielen, maar da's ook omdat het ding tjokvol functionaliteit zit.
(Zo zou ik zelf wel wat meer/handiger grip willen kunnen hebben op de step-sequencer.)
Het enige `mistige` van die SH32 vind ik nog de midi (stap) sequenser en
een beetje alle vier keer multitrimbraal toewijzen hoe zit dat?
Voor de rest is alles begrijpelijk. Door dat uitgebreide Interface review heb ik hem gekocht.
Dit geluid in onderstaande filmpje komt daar uitsluitend vandaan.
Helaas geen keysplit weer nog een nadeel.
Dus moest ik twee kanalen 1 & 2 benutten met midi merger.
 
Bekentenis: ik gebruik de externe inputs van mijn synths eigenlijk nooit.
Het was voor mij geen punt want ik had wat losse modulen (de oude Formant) waar het mee kon.
Zoals filter scherpte low-pas-filter resonantie.
Voor dat het Interface tijdschrift bestond hebben ze nog wat boeken uitgegeven
Daarin stonden de grondbeginselen van alle effect apperaten en de losse synth onderdelen
Begin jaren negentig.
Wel jammer dat wat ze toen verkochten dat je daar bijna? niet meer aan kan komen.
Al die voet pedaal model kastjes waar je dingen met midi kon doen.
Helaas heb ik die nooit meer terug gezien.
 
Het enige `mistige` van die SH32 vind ik nog de midi (stap) sequenser en
een beetje alle vier keer multitrimbraal toewijzen hoe zit dat?
Voor de rest is alles begrijpelijk. Door dat uitgebreide Interface review heb ik hem gekocht.

Ja die twee genoemde dingen lijken weer de consequentie van - ondanks de grote hoeveelheid controls - er toch net weer teveel in te willen stoppen.
Fijn uiteraard al die mogelijkheden, maar zo is het opnieuw toveren met de bediening.

Aha, een uitgebreid interview destijds in Interface zowaar - 'k heb ze doorgaans in IF de 3 kantjes nooit zien overschrijden, dit begrepen als we willen het niet te complex maken ... als dat wel vereist is lieve lezers, ga dan maar een vd Duitstalige bladen lezen, dan krijg je er ook nog allerlei semi-nuttige meetgrafieken bij ;)
 
Back
Top