Magazine 'Interface' is failliet

Ik heb er ook leuke herinneringe aan hoor, ik haalde hem weleens in de kiosk naast de winkel van mn pa en ma.
 
Ik vrees dat dit een tendens gaat worden, maar ja als iedereen ook zo makkeljk met Ai omgaat..
Hopelijk kunnen we het hier op het forum beperken.
Eens, maar Ai gaat het nog een setje geven (ai is al 30 jaar actief hoor).. Op de Academy hadden we het hier al over en dan heb ik het over 20 jaar terug. Content, het zelf creeeren tis veel om te begrijpen maar zodra je de verbanden legt is het duidelijk. Maar idd ik zal het niet meer opperen het is wat het is.

Onbegrijpelijke gevolgtrekking, van synth magazine naar ai?? :?
Ik zit met smart te wachten op de eerste hardware synth review of concert ervaring of drumvellen vergelijking gemaakt door AI maar ik ga eerst ff wat anders doen want ik denk niet dat het snel komt.
 
Onbegrijpelijke gevolgtrekking, van synth magazine naar ai?? :?
Ik zit met smart te wachten op de eerste hardware synth review of concert ervaring of drumvellen vergelijking gemaakt door AI maar ik ga eerst ff wat anders doen want ik denk niet dat het snel komt.
Ja dan had je maar vaker interface moeten lezen ;) geintje
 
Jammer, ik ben (was?) abo. Toch een interessant blad, maar niet zo diep als de SOS bijvoorbeeld.
 
Ja dan had je maar vaker interface moeten lezen ;)

AI is een hulpmiddel en het is aan de gebruiker hoe hij of zij dat inzet. Wat mij betreft is het daarom nu nóg belangrijker om te weten wat je onderscheidt en waar je meerwaarde ligt. AI kan vast prima uitleggen hoe een synthesizer werkt. Maar de software heeft niet de skills van een ervaren producer. Die kan de synth dan in een artikel mooi op de pijnbank leggen.

Even off topic. Ik hoorde een correspondent van de week praten over de verwachtingen in Berlijn, na de val van de muur. Zoveel onontgonnen terrein, de mogelijkheden waren eindeloos! Nu zijn daar 72 shopping malls met allemaal een Primark en H&M. Zo'n observatie maakt AI niet snel.
 
Yo, wil je ook "geintje" even citeren achter de knipoog! ;)

Haha, joh iedereen moet weten wat ie doet, maar doet me deugt dat hier nog iemand de groene leest.

Persoonlijk maak ik gewoon rare dingen mee, zo is een vriend van mij wat echt een super gevoelsmens was en niet zo wetenschappelijk. Omgetoverd tot een soort AI afhankelijke professor die samen artikelen post online alsof ie gepromoveerd is. Dus ja het mag van mij wat minder snel en ik hou van de menselijke imperfectie.
 
Geen idee of er hier veel lezers/kijkers zijn, maar de uitgever van het blad en de site Interface is failliet.

Jammer!
Sowieso voor het blad (ja, ook vroeger hier losse nummers vd papieren versie, maar m'n laatste zal alweer van jaren terug zijn, dus ook ik 'mede schuldig' :( ),

... maar 't is vooral ook alweer een turfje erbij qua 'veranderingen', om het eens even breder te trekken. Nou is er an sich niks met veranderingen, maar zou wel fijn zijn als het beetje ruikt naar verbetering.
(je voelt dat er nu een bruggetje aankomt....)
Alles subjectief, maar qua veranderingen was bijvoorbeeld gisteren dan wel een beroerde dag:
aankomende versobering vd NPO en toen ik via een zap-fout bij Beau terecht kwam en die 'al best lekker en goed toch' loftrompet over AI-generated muziek meekreeg
(werkelijk niet zo heel goede muziek toch (werkelijk wanne saus-rotzooi, maar wansmaken verschillen), maar men smulde)
was 'verbeteringen voor&door de mensheid' niet echt het eerste dat in me opkwam. :doei:

OK, klaar.
 
Ja dan had je maar vaker interface moeten lezen ;) geintje
:dubbel:
Heb er nog best een flink aantal liggen en ik moet inderdaad eerlijk bekennen dat ik wel regelmatig een oude Future Music of SoundonSound erbij pak, maar eigenlijk nooit een Interface.
Zou fijn zijn als er ergens een indexering is van in welk jaar/maand editie alle artikelen staan.
 
In het begin op geabonneerd geweest toen het nog midi en recording was, maar al vrij snel overgegaan op Sound on Sound want beviel me veel beter. Die is ook al lang weer opgezegd ondertussen. En oude exemplaren zijn allemaal ook al weer de deur uit naar synthforummers die ze wel leuk vinden, ik had er geen plek meer voor. Dus ook ik ben zeer schuldig aan dit faillissement ...
Interface heeft het echt wel lang volgehouden hoor vind ik.
 
Jammer maar tja.
Ik heb in de voorloper Midi & Recording ooit de review van de eerste Syntecno TeeBee geschreven, was een goede smoes om bij hem (Robbie) op bezoek te gaan.
 
Ik heb ooit een abo gehad maar t zet vooral toe tot kopen… jomox 888 en monopoly heb ik door dat blad gekocht… en al die vst daw zaken interesseren me niks. Dus ik heb t niet verlengd.

Oor magazine focust inderdaad teveel op antieke artiesten. Heb ik ook niet meer. Het zijn ook dingen die ik nooit herlees. Anders dan met auto magazines van oude karren
 
Veel jaar met plezier gelezen maar ook ontgroeid. Het is een erg leuk en handig blad als je nét ontdekt wat een DAW is en je nog erg zoekend bent naar hoe alles werkt. Als je eenmaal een beetje weet hoe de vork aan de steel zit is het toch steeds minder interessant (op de interviews na dan).

Wat ik direct zou kopen is een "best of" van alle jaren interface. Een mooi salontafelboek met de hoogtepunten, of gewoon een dubbeldik nummer om het avontuur feestelijk af te sluiten. Het blad verdient dat ook in mijn ogen.
 
Ik was een beetje lid...
20240328_150641.jpg
20240328_150733.jpg



Heel jammer...😥
 
Ene kant jammer, andere kant las ik het niet meer. Was vroeger wel tijdje lid en toch wel met plezier gelezen. Ook wel is iets van hardware via hun gewonnen dacht ik. Weet niet meer wat. Laatst nog een paar stapels weggegooid.
 
Jammer dat ze failliet gaan maar onvermijdelijk denk ik.
Ik heb indertijd wel een tijdje een abonnement gehad maar toen je steeds meer via youtube en internet van alles kon zien en lezen heb ik het beeindigt.
Me the same.De laatste jaren brachten ze nog sporadisch het blad uit.En als je bv SOS gratis kunt lezen op internet dan is het besluit vlug genomen en kun je met dat geld wel in een goede plugin beleggen.
 
Ik kocht lang geleden weleens een exemplaar als er een apparaat in stond dat mijn interesse had en ik heb eens een abonnement cadeau gekregen, maar ik miste hem niet toen dat verliep.
Ik vond de Future Music vaak informatiever.
Internet reviews hebben de tijdschriften voor mij verdrongen.

Ook op andere gebieden merk ik dat.
De EOS waar ik jarenlang op geabonneerd ben geweest deed het ook niet meer voor me.
Teveel hap snap op een manier die ik ook op internet vind.
Op het gebied van astronomie heb ik dagelijks de nieuwsbrief van Govert Schilling.

Er glijden hier periodiek nog drie tijdschriften in de bus en dat zijn de New Scientist (die wat dieper gaat dan de meeste populair wetenschappelijke tijdschriften), Archeologie magazine en de Nurse Academy. Die laatste is een beroeps gerelateerd tijdschrift van mijn partner.
 
Ik herinner me nog wel back in the days dat pc's en laptops steeds krachtiger werden en hun enthousiast schreven over de mogelijkheden en hoeveel tracks ze tegelijk konden handelen op de nieuwste krachtige laptop indertijd, dat was wat of bijv dat timestretching begon en dat ze flink uitgebreid schreven over de mogelijkheden dat dan gaf terwijl nu alles heel gewoon is eigenlijk, everything is possible.
Die nieuwe mijlpalen en het enthousiasme daarover was leuk en spannend en zal waarschijnlijk een beetje hetzelfde zijn geweest als dat muzikanten en studio's back in the days van fourtrack naar eighttrack gingen en dat ze niet meer van alles moesten bouncen en zo.
Leuk die periodes in de geschiedenis als er elk jaar stappen worden gemaakt, nu zie je dat weer met AI bijv.
 
Jammer! Ik heb een paar medewerkers wel eens ontmoet. Ik was abonnee sinds het begin (daarvoor van de voorloper Midi & Recording) maar ik heb na jaren het abonnement opgezegd toen ik genoeg had van het gebrek aan diepgang. Hoewel... laatst kreeg ik een paar uitgaven cadeau en daar stonden toch besprekingen in die mijn interesse wekten. Sound on Sound lees ik nog wel.
 
Last edited by a moderator:
Oops, heb mij aantal maanden nog met hun "speciale" actie nog mijn abbo verlengd voor 2 jaar!!;..zal naar mijn saldoretour kunnen fluiten zekers? idd alles was al op internet te vinden ook inclusief hun eigen interface artikels, maar ik vond het gewoon luk om wat drukwerk te hebben, dat ik is kon lezen als ik in ziekenhuis, trein ofzo was.
 
Back
Top