Nieuwe live audio mangler van Torso (S-4)

Een (live en opgenomen) audio mangler met 4 stereo tracks en een breed scala aan bewerk mogelijkheden voor live audio.
Elke track heeft zijn eigen set van audio engines :
  • Sample player
  • Granular engine
  • Filter
  • Color effects (bit crushing, saturation etc.)
  • Ruimtelijke effecten
Elke track heeft 4 modulators, van simpele LFO's tot heel complexe, met een oneindig aantal bestemmingen in de 'matrix', envelopes en generatieve sequencing mogelijkheden.
4Gb aan sample memory of externe HD, class compliant audio interface, midi, wifi, ingebouwde mic en voor de overige specs, zie link onder de afbeelding.

Vanaf vandaag te pre orderen voor € 899,- uit Denemarken inclusief verzendkosten.

Nog weinig youtube materiaal te vinden, anders dan dat van Torso zelf. Maar dat zal vast snel veranderen.



S-4-top-2000x1288.jpg


Bron : S-4 - Torso Electronics
 
Laatst gewijzigd:
Eigenlijk zijn het meerdere nanobox doosjes in 1, met wat meer handson control kan ik me wel voorstellen dat sommige nanobox bezitters misschien wel neigen te upgraden naar deze. Al met al wel fors aan de prijs voor puur wat 'sonische experimentele' dingen.
 
Er loopt een thread over de S-4 op Torso's Discord waar ze zo goed en kwaad mogelijk vragen beantwoorden. Het ding is nog steeds in ontwikkeling. Heb hem zelf al in november vooruitbesteld, grotendeels vanwege de zeer positieve ervaringen die ik heb met de T-1 (workflow, support, build quality), maar ook omdat ik wel uitkijk naar hun take op het gebied van 'sonische experimentele' dingen :P.
 
Er loopt een thread over de S-4 op Torso's Discord waar ze zo goed en kwaad mogelijk vragen beantwoorden. Het ding is nog steeds in ontwikkeling. Heb hem zelf al in november vooruitbesteld, grotendeels vanwege de zeer positieve ervaringen die ik heb met de T-1 (workflow, support, build quality), maar ook omdat ik wel uitkijk naar hun take op het gebied van 'sonische experimentele' dingen :P.
Gaaf. Ik ben heel benieuwd. Prijs is wel aan de maat voor mij, maar ik loop al tijden met het idee om 'iets' met samples / granular / loopen etc. te gaan doen.
Oh ja en ik moet eigenlijk eerst een andere interface om wat meer ins en outs te hebben :D
Nou ja, wie weet. Het leek me iig een gaaf ding.
 
Hoe zeg je in het Deens "kerel, laat nou 'ns echt wat horen?!"
Kille, låt oss höra något nu!
Ok, dat is Zweeds, maar dat verstaan ze ook wel.

En idd, maar ik vermoed (afgaande op het eerdere antwoord van Ben) dat er nog niet zoveel veilig te tonen is buiten de gebaande demo die ze voorbereiden.
Al droppen ze wel druppelsgewijs steeds meer videos op het kanaal zie ik.
 
Live audio manipulatie blijft opwindend maar ik ga toch voor deze gaan omdat hij veel meer flexibel is in wat ik kan doen moet mijn modular 5 MU rig.



Maar ik vindt het wel een leuke doos.
 
Live audio manipulatie blijft opwindend maar ik ga toch voor deze gaan omdat hij veel meer flexibel is in wat ik kan doen moet mijn modular 5 MU rig.



Maar ik vindt het wel een leuke doos.

Ja ook erg mooi.
Met als bijkomend nadeel dat ik dan een reden heb om iets met modulair te gaan doen.
'nee Peter, dat gaan we niet doen'
 
Ja ook erg mooi.
Met als bijkomend nadeel dat ik dan een reden heb om iets met modulair te gaan doen.
'nee Peter, dat gaan we niet doen'
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid!!!
 
Tja, die gast was ook zoooo positief over de Vongon Replay :engel:
Ja, je zou het bijna gaan geloven.
Ik kijk wel door die 'sounds super good' opmerkingen heen overigens.
Die positiviteit maakt waarschijnlijk dat hij meer gear krijgt dan de gemiddelde zeurtuber.

Hij laat iig zien wat hij een beetje kan en hoe het werkt.
Nog geen idee of het wat voor mij is, dan wil ik eerst gewone stervelingen zoals mijzelf muziek ermee zien maken.
Deze gasten kunnen met een theelepel in een riool nog een lekkere soundscape maken.

Ik twijfel vooral over hoe ik zo iets ga gebruiken in mijn manier van muziek maken. (in de DAWLess setup zeg maar).
Dat zal sowieso aanpassen worden, maar of de nieuwe workflow van jams maken dan nog bij me past. Dat is altijd lastig om vooraf te bedenken.
Maar het is geen pakje suiker, dus ik wil eerst nog meer zien.
 
leuk, nog ff twee jaar wachten en dan pas naar kijken.
heb slechte ervaring met producten in deze staat. alles hangt van de verdere ontwikkeling af.
 
leuk, nog ff twee jaar wachten en dan pas naar kijken.
heb slechte ervaring met producten in deze staat. alles hangt van de verdere ontwikkeling af.
Ik heb geen ervaringen zelf, maar hoor wel dat Torso een fijn bedrijf is qua ontwikkeling. Maar het blijft een risico natuurlijk.
 
Ziet er leuk uit maar wel aan de prijs en zo te zien nog behoorlijk wat ontwikkelwerk (en dan waarschijnlijk de nodige kinderziektes en nazorg) voor de boeg. Eentje om in de gaten te houden voor een later moment (en wellicht in een leuke sale of tweedehands deal).
 
Ik heb hem besteld. Inmiddels zijn batch 1 en 2 uitverkocht. Batch 3 komt in juli, dus nog even geduld. Mocht hij niet bevallen, dan horen jullie dat als eerste 😄
Nice. Met als grote voordeel (verwacht ik) dat de FW dan al weer een stuk verder is.
Ik ben erg benieuwd.
 
Back
Top