Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Toch wel een beetje 'tell me you're over 50, without telling me you're over 50', denk ik. ;)
Papegaaienpraat op je pa mee te pesten. Ik zou trotser zijn als mijn muziek op CD zou uitgebracht zijn dan op Spotify. Gelukkig hebben jullie daar geen last van.
 
Ik zou trotser zijn als mijn muziek op CD zou uitgebracht zijn dan op Spotify.

Dat kan natuurlijk, heel leuk als je muziek op een fysieke drager zou worden uitgebracht. Maar ik maak me echter geen illusies dat een cd iets hedendaags is, zoals werd aangegeven. En inderdaad, degenen die dat wel denken vallen hoogstwaarschijnlijk in een oudere leeftijdscategorie...
 
Je kan het als een oude l*llen ding zien.
Maar goed je spotify kun je niet doorpasen.
Wat als spotify verdwijnt? dan ben je ook al die muziek kwijt.
 
Je kan het als een oude l*llen ding zien.

Verder ook niks mis mee. Ander voorbeeld, het liefst zou ik willen rijden in een oudere auto, zonder alle moderne toestanden. Met een simpele motor waar je zelf nog enigszins aan kunt sleutelen en waarbij je het raampje met de hand open en dicht kan draaien. Daar ligt m'n voorkeur, maar ik denk echt niet dat je zo'n auto als hedendaags kunt zien.


Wat als spotify verdwijnt? dan ben je ook al die muziek kwijt.

Kom je leuke muziek tegen, altijd zorgen dat je een offline kopie maakt.
 
Dat kan natuurlijk, heel leuk als je muziek op een fysieke drager zou worden uitgebracht. Maar ik maak me echter geen illusies dat een cd iets hedendaags is, zoals werd aangegeven. En inderdaad, degenen die dat wel denken vallen hoogstwaarschijnlijk in een oudere leeftijdscategorie...
Je bedoelt dat jij er niets aan wil uitgeven, misschien omdat je er geen plek voor hebt in je Tiny House (ook zoiets)? Ik weet niet of jij wel eens naar een bandje gaat kijken? En vooraf of na afloop toch even naar het tafeltje met merchandise gaat kijken? Kom je weleens in een LP/CD winkel?

Wat zijn de blijvertjes in 2030?

1860 Grammofoonplaat
1948 LP
1949 7" single
1963 Cassette
1964 8-track
1982 CD
1990 Minidisc
1995 RealAudio
1998 MP3
2001 iTunes
2008 Spotify
 
Je bedoelt dat jij er niets aan wil uitgeven

Nee.

misschien omdat je er geen plek voor hebt in je Tiny House (ook zoiets)?

Nee lol :D.

Ik weet niet of jij wel eens naar een bandje gaat kijken?

Ja.

En vooraf of na afloop toch even naar het tafeltje met merchandise gaat kijken?

Ja. Heb als ondersteuning van een band wel 'ns een cd gekocht die ik daarna nooit beluisterde.

Kom je weleens in een LP/CD winkel?

Bijna nooit.

Wat zijn de blijvertjes in 2030?


1998 MP3

Ik gebruik veel mp3, ook als formaat om offline een kopie te hebben van wat ik online beluister. Dat zal in 2030 ook nog wel werken. Maar ik denk ook in dit geval niet dat mp3 nu zo heel modern is... :D
 
Ja. Heb als ondersteuning van een band wel 'ns een cd gekocht die ik daarna nooit beluisterde.
Haha, same here. Ik koop af en toe eens een CD'tje om een band te supporten of als een favoriete band een of andere special edition uitbrengt. Meestal gaan die onbespeeld de kast in. Mijn favoriete manier om bands te steunen is door naar hun optredens te gaan en merch te kopen. Dat doe ik dan ook regelmatig.
 
Platen schoonmaken doe je met:
450ml gedemineraliseerd water
50ml alcohol ketonatus >97%
3 druppels dreft (niet meer!!)
3 druppels glansspoelmiddel (niet meer!!)

Dreft helpt samen met alcohol tegen vette substanties.
Glansspoelmiddel (voor vaatwasser) helpt om de de oppervlaktespanning van het water te doorbreken waardoor het beter in de groeven komt.
Gedemineraliseerd zodat het "schoon" water is en er geen mineralen achterblijven. Het zal door de ketonatus namelijk redelijk snel van de plaat verdampen.

Zelf gebruik ik nog een oude knosti, die met clamps zonder rubber ringen. Draai die niet te vast, dan bewchadig je de labels. Labels kunnen nat worden maar daar heb ik achteraf nog nooit wat van gezien vanwege het verdampen met ketonatus.
 
Vroeger was ik blij met mn stapel CD's. kies een CD luister hem van A tot Z. zet m op shuffle als je in een avontuurlijke bui bent.

Toen mn eerste MP3 speler. takke karwij om al mn CD's naar MP3 om te zetten destijds. alles nog met de hand in lopen typen.
maar gelukt. en dan afspeellijsten maken.

Toen kwam spotify langs. Dat heb ik heel lang afgehouden omdat ik te blij was met mn mp3 spelertje en muziek lijstjes.
Maar tegenwoordig ben ik wel om en luister ook via spotify... tis te makkelijk, en ook leuk om nieuwe muziek te verkennen.
Ik klik ook wel eens door met "fans van X lusiteren ook naar Y" in de hoop wat nieuws te ontdekken.

Wat als spotify verdwijnt? dan ben je ook al die muziek kwijt.

Dit is wel dan wel weer reden dat ik in spotify niet de motivatie vind om zelf lijstjes te gaan maken.
in elk geval niet zo uitgebreid als op de mp3 speler destijds, heb nu enkel wat lijstjes met wat genre favorites).
Ik doe meer losse albums luisteren (net zoals vroeger met mn CD's).

Als spotify dan ooit stopt, of ik wil om een andere reden wisselen van streamdienst dan verlies ik geen uren werk aan afspeellijstjes meer :)

Overigens luister ik thuis ook wel eens wat op vinyl. Heb niet veel, maar probeer degene die ikzelf als echte klassiekers beschouw wel op plaat te hebben
(zonder verzamelaars-drang. dure, zeldzame dure platen heb ik dan ook (bijna) niet).
Gewoon een klein uurtje spenderen om echt ff naar de muziek te luisteren. niet als achtergrond muziek zeg maar :)

Momenteel heb ik ook geen CD speler, dus staat allemaal stof te vangen, maar ik speel wel met de gedachte om dat ook weer eens neer te zetten.
(na die 3 steps ahead topic hier vorige week, kreeg ik in ene weer zin in het opzetten van een ouwe gabber-verzamelaar ofzo:))
 
Je bedoelt dat jij er niets aan wil uitgeven, misschien omdat je er geen plek voor hebt in je Tiny House (ook zoiets)? Ik weet niet of jij wel eens naar een bandje gaat kijken? En vooraf of na afloop toch even naar het tafeltje met merchandise gaat kijken? Kom je weleens in een LP/CD winkel?

Wat zijn de blijvertjes in 2030?

1860 Grammofoonplaat
1948 LP
1949 7" single
1963 Cassette
1964 8-track
1982 CD
1990 Minidisc
1995 RealAudio
1998 MP3
2001 iTunes
2008 Spotify
Of:
1860 Grammofoonplaat/LP/7"
1963 Cassette
1982 CD
1995 Files (MP3, Apple, FLAC, ...)

--------------
8-track -> niet relevant voor Benelux (Europa?), Minidisc -> Werden daar echte releases op uitgebracht? Anders kan je DCC enzo ook noemen...,
Spotify -> is wat mij betreft een moderne opvolger van het medium "radio" en hoort niet in het lijstje thuis.
 
Ha, nog zo'n 50+'er :D. Ik heb nog een officieel op DCC uitgegeven Best of Tears For Fears. Dus ja. MiniDisc? Geen idee. Als ik @Disharmonic goed begrijp is geen enkele geluidsdrager nog hedendaags en luisteren we beter naar radio-achtigen om een beetje bij te blijven.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
En ja rechts bovenin ook nog minidiscs ๐Ÿ˜๐Ÿ˜œ๐Ÿค˜๐Ÿผ


image.jpg
 
Ha, nog zo'n 50+'er :D. Ik heb nog een officieel op DCC uitgegeven Best of Tears For Fears. Dus ja. MiniDisc? Geen idee. Als ik @Disharmonic goed begrijp is geen enkele geluidsdrager nog hedendaags en luisteren we beter naar radio-achtigen om een beetje bij te blijven.
Mijn duimpje is voor Tears for Fears, niet voor de DCC uiteraard :D

Groet van een TFF en voormalig Minidisc fan.
 
Nou, ik gebruikte โ€˜m eind jaren 90 om mijn Tascam 244 mixes naar toe te masteren. Scheelde weer een dot ruis. Prima systeem, ook om gewone bandjes af te speulen.
 
Als ik @Disharmonic goed begrijp is geen enkele geluidsdrager nog hedendaags en luisteren we beter naar radio-achtigen om een beetje bij te blijven.

Dat, en zeker als je nieuwe, hedendaagse muziek wil horen van "kleine", opkomende, nog onbekende artiesten. Die vaak de beste muziek maken. Voor deze artiesten is de niet-fysieke release een geschenk uit de hemel. De fysieke geluidsdrager, die sommigen kennelijk nog steeds zo hoog hebben zitten, van de ene artiest was vroeger ook een blok beton aan het been van vele andere artiesten. Die konden daardoor nooit bovendrijven om gezien en gehoord te worden. Het zijn nu andere tijden, gelukkig. :)
 
Mijn duimpje is voor Tears for Fears, niet voor de DCC uiteraard :D

Groet van een TFF en voormalig Minidisc fan.
Protest! 8o) DCC prima format, voor die tijd en voor wat het was. Soort poor-mans DAT, en merkbaar beter klinkend dan Minidisc. Minidisc uiteraard praktischer dan tape, ondanks het vlottere (re-)winden van DCC-decks tov de gewone analoge cassettedecks ('ACCs').

Enige minpuntje was de destijds wat 'uncoole' koppeling van DCC met Dire Straits (zo vonden we toen), maar was 't recenter uitgebracht hadden dat these days Foo Fighters kunnen zijn, dus ach ja, 't kan altijd erger :doei:
 
Back
Top