Dé M4L thread - Devices - Voorbeelden - Mogelijkheden

mmmmmh.... toevalllig vind VINK™ deze, een sampler mangler; stretch, spectral, granular; etc.



 
weer een leuke, al wat ouder, maar erg goed, meer spul van deze developer, is erg goed, en zeeeer betaalbaar;


of deze;

 
The Zooo, heeft al een tijdje een mooie sequencer; New Path, volgens mij komt de maker uit ons taalgebied, dus wie weet ook hier??

nou ja, nu voor een erg mooie prijs;




er is een bundle, met add-ons, voor nu $19, New Path zelf is nu $14...

had het al lange tijd op het oog.. voor deze prijs...

én

Dillon Bastan heeft een device;



Grain Forest.....

 
wederom een nieuwe van dillo bastan...



 

 
mijn goede voornemen voor 2024 is M4L bestuderen.

Ik weet nu niks. ik heb live suite en de devices die daar bij zitten..

Ik wil wel eens leren wat er mogelijk is en eens zien wat er allemaal al is gemaakt.
in elk geval de basics snappen.

Ik zal binnenkort eens beginnen met dit topic bij-lezen/kijken.
Nog andere (lees-) reccomendaties voor een totale n00b?

:)
 
deze laatst nog gekocht (er is een soortgelijke draad op KVR; die soms weer aktief wordt;


)



@rvanommen geen echte tips, kijk goed hoe je een M4L device moet installeren, er zijn meerdere methodes... ieder gebruikt willekeurig lijkt het een methode....

de draad op KVR is dus nog een aanrader.

maar verder: zijn M4L devices simpelweg... devices.... en ligt het geheel aan de maker om er iets van te maken..... ahum...

de basics bestaat er dus niet, je kunt ze gewoon zien als normale devices; synth of effekt of tool. (de basics is natuurlik wel dat ze in M4L zijn, en je kunt je eigen devices maken in Live Suite... je kunt ze ook openen in Suite om ze te veranderen, maar laat dat er voorlopig buiten, denk ik dan.... de laatste, ik denk dat ik de dillon bastan nog wel ga kopen, de seqeuncer in deze post vond ik wel erg goed, nog niet gebruikt. je hebt veel seqeuncers, mogelikheden daarin. b.v. heel veel granular...

en de site


is een verzamelsite, met gratis, donatie of betaalde devices.

en gumroad, heeft een M4L sektie (maar meerdere gaan daar weg...), en Isotonik Studios natuurlik, en Ableton zelf, heeft zijn packs met M4L devices.

er is een plethora aan devices en mogelikheden...
 
deze laatst nog gekocht (er is een soortgelijke draad op KVR; die soms weer aktief wordt;


)



@rvanommen geen echte tips, kijk goed hoe je een M4L device moet installeren, er zijn meerdere methodes... ieder gebruikt willekeurig lijkt het een methode....

de draad op KVR is dus nog een aanrader.

maar verder: zijn M4L devices simpelweg... devices.... en ligt het geheel aan de maker om er iets van te maken..... ahum...

de basics bestaat er dus niet, je kunt ze gewoon zien als normale devices; synth of effekt of tool. (de basics is natuurlik wel dat ze in M4L zijn, en je kunt je eigen devices maken in Live Suite... je kunt ze ook openen in Suite om ze te veranderen, maar laat dat er voorlopig buiten, denk ik dan.... de laatste, ik denk dat ik de dillon bastan nog wel ga kopen, de seqeuncer in deze post vond ik wel erg goed, nog niet gebruikt. je hebt veel seqeuncers, mogelikheden daarin. b.v. heel veel granular...

en de site


is een verzamelsite, met gratis, donatie of betaalde devices.

en gumroad, heeft een M4L sektie (maar meerdere gaan daar weg...), en Isotonik Studios natuurlik, en Ableton zelf, heeft zijn packs met M4L devices.

er is een plethora aan devices en mogelikheden...

Super! thanks.

Ik dacht trouwens niet alleen aan devices door anderen gemaakt, maar ook een beetje proberen zelf iets te maken.
Dat bedoelde ik met de basics... de 'taal' van M4L. vind ik wel interessant.
niet per se met het doel om er een pro in te worden of een enorm device te bouwen, maar gewoon.... een beetje snappen wat het is/doet/kan.
(net zoals ooit met ableton XD... maar dat liep WEL uit de hand. geen pro geworden, maar wel een dure hobby :D)
 
dacht trouwens niet alleen aan devices door anderen gemaakt, maar ook een beetje proberen zelf iets te maken.
Dat bedoelde ik met de basics... de 'taal' van M4L. vind ik wel interessant.

owwwwwwww.... volgens mij staat youtube vol met tutorials... anderen kunnen je beter helpen daarin, ik sta vaak op het punt of kijk wat vids om het te leren, maar uiteindelijk...

er is ook zgn. starterpack van ableton om M4L te leren. gratis.

 
owwwwwwww.... volgens mij staat youtube vol met tutorials... anderen kunnen je beter helpen daarin, ik sta vaak op het punt of kijk wat vids om het te leren, maar uiteindelijk...

er is ook zgn. starterpack van ableton om M4L te leren. gratis.

Ah, das een perfect startpunt!
En tis voor mij voor nu ook nog maar een voornemen hè :)

Ik heb echter inmiddels het idee dat ik behoorlijk uit de voeten kan met de synths en audio fx vst's die ik heb. Als ik volgend jaar mn tanden ergens in wil zetten leek m4l me wel wat.

Ik heb 2 jaar lang vooral lopen kopen en verzamelen... nu tijd om overal kennis en ervaring in op te doen.
 
mijn goede voornemen voor 2024 is M4L bestuderen.

Ik weet nu niks. ik heb live suite en de devices die daar bij zitten..

Ik wil wel eens leren wat er mogelijk is en eens zien wat er allemaal al is gemaakt.
Hier een paar die zeker de moeite waard zijn,





Deze is ook leuk;



ELPHNT heeft verschillende goede M4L devices belicht zoals de Tools inspired by nature bijv, heel mooi ook voor ambiënt sounddesign;



Hier nog meer ELPHNT;

 
gisteren de eerste 2 lesjes max bekeken en toen eerst een beetje zelf gaan prutsen.
Op zich lijkt het wel (een klein beetje) op software die ik op mn werk gebruikt heb om Bioreactor-algoritmes te schrijven.
getracht een saw tooth + ADSR envelop te maken.
is wel bespeelbaar, maar de envelop werkt nog niet naar behoren (zat ook niet in die lesjes).

Wel geinig, weet nog niet hoe ver ik hierin wil gaan, maar iets meer er in verdiepen lijkt me wel leuk.
Ik ga trouwens in z'n algemeen beter op boeken en handleidingen dan filmpjes enzo...

kent iemand dit boek?
En vind iemand daar iets van?
 
Back
Top