Welke 808 clone komt het dichtst in de buurt van het origineel qua klank?

Als ie ze verkoopt wel :)
Als er een man is die weet waarom je er 3 houdt :) zal vast wel zijn omdat ze allen wat anders zijn?
Zoals ik merk met mijn minikorg 700s jes, alle 3 anders.
 
Tis eigenlijk als ik een leuke seq maak kan ik er uren naar luisteren met een paar tweaks en een 80 step.
 
Met drie kan je zo oneindig veel meer. Meestal zet ik twee roland kc550 voor links en rechts . 1 808 voor links 1 voor rechts en 1 op een gorilla guitar amp en neem het dan op met leuke Mikes in links en rechts + een rechtstreekse input Vette compressors . Hihat links hihat rechts enz enz bass/snare drum in het midden. Ergens midden in draai ik het volume knop van links en recht dicht en hou je alleen de Gorilla amp over. Zo kan ik nog wel een paar leuke dingen bedenken om het wat interessanter te maken. Dit is gewoon een voorbeeld. Ik heb ze natuurlijk goedkoop gekocht ooit in 2001 /2002.
 
Komt er nog een resultaat ivm het 808 experiment? Of is 't wat veel werk.
 
Komt er nog een resultaat ivm het 808 experiment? Of is 't wat veel werk.

Thanks - ik begon deze voor me uit te schuiven, goed dat je postte. Was niet veel werk, maar hier en daar wel irritant.

En er is weinig om te vergelijken. Kreeg alleen van jou een bericht, en de rest heb ik uit dit draadje geplukt.

Mochten mensen nog willen aanvullen: graag, ik heb de handigheid nu wel te pakken - zowel met als zonder mods is welkom @19vierentachtig.

Voor nu dus een mislukt experiment, wat mij betreft. Als shoot-out had ik er meer van verwacht. Tegelijkertijd geslaagd, want met deze basis kunnen we het eventueel uitbouwen.

Heb 'm dus maar even v0 genoemd, een prototype. "Switch track every xx seconds" staat standaard aangevinkt, dat kon ik helaas niet aanpassen. Ik raad je aan dat vinkje weg te halen, da's veel relaxter vergelijken en raden:




Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
 
Alleen als het enthousiasme (en de tijd) er is eh, mensen.

Echt niet erg als de conclusie "leuk geprobeerd" is, en daarna klaar. Maar wie weet vinden jullie het nog steeds geinig.
 
Jammer genoeg hoor ik geen sound.
 
Back
Top