Mackie HR824 MK II Review

Ik heb ze inmiddels een maandje of twee in bezit.

Wat mij het meest opvalt aan deze set:
Ongelofelijk diep laag, echter geen moment punchy (kun je als pro en als con ervaren).
Zeer brede sweet spot
Kristalhelder hoog (maar idd, relatief snel luister moe)

Gevoelsmatig lijkt het alsof de mackie tekort schiet in het midden bereik. Kan iemand dat bevestigen?
(kan ook zijn dat mijn vorige monitor set juist te veel mid had. (Syrincs M3-220)
 
is het niet zo dat je je studio moet uit mixen en alles eerst vlak moet maken. Dan moet er geen verschil zijn in hoog of laag. Ik hoor wel dat sommige spiekers goedkoop zijn. Dan klinkt het als karton.
 
Hier ook een happy 824 MK2 gebruiker, super gedetailleerd en neutraal klinkende monitor, niet spannend of warm, gewoon droog en met extreem veel detail. gebruik hem nu 4mnd en ben er uiterst tevreden mee

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Raphie de Mackies nu in perspectief plaatst (ca. 6 jaar later)
 
Voor de prijs nog steeds erg goed, maar voor meer budget is er nog een hoop meer te koop.
Als 1 een krk is en 10 best money can buy, dan zou ik ze een 5 geven.
 
Voor de prijs nog steeds erg goed, maar voor meer budget is er nog een hoop meer te koop.
Als 1 een krk is en 10 best money can buy, dan zou ik ze een 5 geven.

Raphie, herken jij je in mijn bevindingen (aantal posts hierboven).

Ik weet namelijk dat mijn studio ruimte akoestisch niet goed is. Valt nog veel winst te behalen (staat voor najaar op de kalender).

Ik doel dus vooral op:
Zwak midden gebied
Veel laag, zonder ook maar een moment punchy/boomy te zijn
Fris/helder hooggebied (maar dusdanig dat luistermoeheid relatief snel optreedt)
 
de impact van een slechte kamer is veel groter als van speakers, je karakter is 90% toe te schrijven aan je kamer, 10% aan de speakers
 
Back
Top