Welke 16-STEP-sequencer voor Korg MS-10?

Bedankt voor al de tips.
Ik heb twee jaar geleden alles verkocht, omdat ik het zat was dat ik altijd uren bezig was met dingen aansluiten en niet met muziek maken.
Nu ga ik toch weer investeren, maar wil ik mijn set-up zo overdreven gebruiksvriendelijk mogelijk maken.
Wat ik nu ga doen, met dank aan bovenstaand advies, is mijn Philip Rees Little MCV gewoon laten maken door de Synthdoctor(.nl!), een Korg EA-1 kopen voor de 16-staps patronen, en nog een SH-101 en een Novation Bass Station kopen.
Als ik dat allemaal onder de knie heb ga ik eens kijken voor de MAM SQ16. Die is zeker betaalbaar! Alleen jammer dat er geen klavier op zit.

Misschien dat ik toch een Yamaha DX200 neem in plaats van de Korg EA-1. Het gaat me in eerste instantie om het aansturen van de synths, maar de DX200 is als muziekinstrument wel beter dan de EA-1.
 
Het is iets anders gelopen, maar ik ben erg tevreden.
Ik stuur de Korg MS10 nu aan met de (erg makkelijke) stepsequencer van mijn net aangeschafte Korg EA-1 Mk. II.
Het signaal wordt vertaald van MIDI naar CV/gate door mijn (ook net aangeschafte en HELEMAAL TE GEKKE) Syntecno Teebee Mk. III.

Ik leer de MS10 nu van een heel andere kant kennen. Als Bassline machine heeft hij enorm veel kracht.

De samenwerking met de TeeBee is erg strak en probleemloos. Philip Rees; je maakt mooi spul maar hier kan je niet tegenop.
Een MIDI-kabel van de TeeBee thru naar mijn Korg ES-1 is genoeg om de drums toe te voegen, bestaande uit 909, 808, samples van The Juggernaut en natuurlijk de Amen Break.

Voordeel van deze setup: ik heb nu eindelijk mijn geliefde Rebirth in hardware ;) en het geheel is erg geschikt voor live klooien en JamSessies.

Nadeel: De EA-1 stuurt maar twee parts, beetje beperkt. Ik gebruik momenteel niet eens het geluid ervan; ik stuur de twee parts naar de MS10 en de TeeBee. Maar dat wil niet zeggen dat er niet live van alles over heen gespeeld kan worden natuurlijk.
Bijkomend nadeel is wel dat de boel stil moet worden gezet om basslines te programmeren.
Nog een nadeel: IK HEB NU 16 ADAPTERS wat dus in geen enkel stekkerblok past.

Conclusie: er zijn nog andere threads op het forum aangaande het aansturen van de MS-10. -> ZOEK EEN SYNTECNO TEEBEE! Het probleem met het omgekeerde trigger-signaal (van 5v naar 0v) is geen probleem meer, je kunt meteen aan de slag en je hebt er een TB303 bij!
 
Laatst gewijzigd:
....
Bijkomend nadeel is wel dat de boel stil moet worden gezet om basslines te programmeren.
...

Is dat zo? Ik was in de veronderstelling dat je de sequencer van de EA-1 door record en play tegelijk in te drukken gewoon kon inspelen...
 
Back
Top