Welke 16-STEP-sequencer voor Korg MS-10?

Minomatic

Ingeburgerd
Lid sinds
26 juni 2006
Berichten
45
Locatie
Alkmaar
Hallo,

al een tijdje ben ik op zoek naar een goede manier om mijn Korg MS-10 16-staps patronen te laten afspelen, en hoe deze te programmeren.

Ik ben Rebirth gewend (dus TB-303), en dat zoek ik eigenlijk: je begint op stap 1, stelt een toonhoogte in, en gaat verder naar stap 2, enz.

Ik zoek dus een sequencer die MIDI-OUt heeft. Ik heb voor de Korg een MIDI/CV-gate convertor (Philip Rees Little MCV).

Het is voor mij belangrijk dat het niet te veel gedoe met zich mee brengt, ook moet het live te programmeren zijn. Dus niet te veel menu's zou mooi zijn. En er moet dus een klavier opzitten, ik wil niet nog eens een extern keyboard moeten aansluiten.

Het zou helemaal mooi zijn als er ook rusten en slides geprogrammeerd zouden kunnen worden!

En het zou he-le-maal mooi zijn als de sequencer CV/Gate uit stuurt, want de Philip Rees convertor werkt niet goed.

Ik had zelf al een lijstje samengesteld van potientiele kandidaten:

Yamaha QY70 (handig formaatje! maar kan hij het?)
Yamaha QY700 (is wel iets te duur)
Yamaha Rm1x
Yamaha AN200 (heeft niet echt een klavier)
Yamaha DX200
Roland MC-303
Korg EA-1


OK, OK, ik wil eigenlijk een Acidlab Bassline hebben, maar ik heb de MS-10 + MIDI al, dus zou ik met minder investering al basslines moeten kunnen maken! Maar hoe?!


Alvast bedankt!
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de tip. Zeker een mooi apparaat (even gekeken bij synthshop.nl, daar had ik hem al eens gezien). Helaas, voor mij te duur. Ik ben bang dat ik niet boven het groove-boxen budget uit kan stijgen...

Ik heb nu weer goede berichten gelezen over de Yamaha DX200... en dan heb ik er ook meteen een soort van synth bij...

Ook las ik in oude threads dat mensen nog steeds de Roland MC-303 als sequencer van patronen gebruiken. Maar als de DX200 dat net zo makkelijk kan kies ik die liever, die zal ongetwijfeld veel beter klinken (heb een MC-505 gehad).
Maar daarmee wil ik dit onderwerp niet afsluiten! Hebben er nog mensen bevindingen?
 
Kijk ook eens naar een Korg EA-1. Eenvoudig maar misschien voldoende toegerust. Je kunt stap voor stap programmeren, maar ook realtime inspelen. Verder heb je nog de keus in verschillende maatsoorten en kun je meerdere patterns (die ook langer kunnen zijn dan 16 stappen) linken tot een song. Of je slides kunt programmeren weet ik niet zeker (ik dacht van niet).
 
Ook weer bedankt voor een goede tip. Hij zou wel goed naast mijn ES-1 passen!

Even de manual gedownload. Na het intoetsen van een noot gaat hij vanzelf een step verder. Rusten en slides behoren ook tot de mogelijkheden. Dat ziet er goed uit.
Volgens een gebruiker (Korg is er zelf niet duidelijk over) kan de EA-1 twee MIDI kanalen aansturen. Dat ziet er ook goed uit.
 
Laatst gewijzigd:
mam sq16? moet je wel een midikeyboardje bij nemen voor het gemak, maar het is best een uitgebreide sequencer en niet te duur...
 
Nintendo DS!
 
DX200 sequencer is geloof ik monofoon. Maakt voor de MS10 niet uit, maar toch...

4 tracks maar geen akkoorden ... en de fm engine klinkt niet als een tx81z ... maar is zeker dik als steppert! weet niet hoe het met midi sync zit kwa strakte
 
Korg SQ-10 lijkt mij de beste sequencer voor een MS-10/20.

Met een SQ-10 kan je leuke dingen doen, maar het is denk ik niet wat de topicstarter zoekt. Hij is redelijk prijzig, heeft maar 12 steps (okee, je kunt eventueel tot 24 met wat beperkingen) en heeft geen quantized outputs.

Niettemin een erg leuk speeltje :)
 
Trouwens ook een goede optie is de MFB Step 64. 175 euro als je geluk hebt. Wel beetje vreemd proggen.

Trouwens 202 vind ik ook een mooie optie.
 
Let er wel op dat de sequencer geen 1 volt.oct uitstuurd.
Daar heb je niks aan met een Korg MS.
Mono-poly, hij heeft ook een MIDI/CV-gate.

Ik zoek dus een sequencer die MIDI-OUt heeft. Ik heb voor de Korg een MIDI/CV-gate convertor (Philip Rees Little MCV).

En het zou he-le-maal mooi zijn als de sequencer CV/Gate uit stuurt, want de Philip Rees convertor werkt niet goed.
 
Ik denk dat je met de Yamaha Rm1x een uitgebreide sequencer in huis haalt, voor een minimaal bedrag.
Ik heb er toevallig een te koop staan :D
 
Ik heb zelf een tijd de DX-200 als sequenser gebruikt.
Werkte prima en makkelijk te bedienen, maar de mogelijkheden waren beperkt.
De soundengine gebruikte ik nauwelijks, ik vond hem veel te clean klinken in vergelijking met de oude DX-en. Geef mij dan die ouwe ruis en knarsbakken maar. Ik hen de DX uiteindelijk weg gedaan voor een Mam sq16. Heb er nog geen moment spijt van gehad. De MAM is wat lastiger in de bediening maar heeft veel meer mogelijkheden, je kunt veel gevarieerder patronen maken.
Ook kun je patronen chainen, dus verschillende patronen achter elkaar door laten lopen. Patronen kunnen verschillende lengtes hebben (ook oneven aantal stappen) En dan is er nog de Rotate functie, een soort randomachtige functie die voor nog meer variatie kan zorgen.
Voorlopig ben ik nog niet uitgekeken op de MAM.
Kortom een apparaat waar je wat tijd in moet stoppen om hem te begrijpen maar wat je veel kan bieden.
 
Back
Top