Recording probleem

Ecister

Nieuwkomer
Lid sinds
20 december 2002
Berichten
8
Locatie
Dordrecht
Vraagje ik heb een amd athlon 1700 xp computer met 512 mb geheugen en een flinke harde schrijf.
Als ik een nummer arrangeer is er geen probleem, maar zodra sf op recorden staat gaat tie hapereren.
Dit doet tie alleen bij tracks met veel wav's etc erin.
Weet iemand hoe ik optimaal geheugen krijg om wel intern op tenemen ?
 
Re: Recording probleem

Origineel geplaatst door Ecister
Vraagje ik heb een amd athlon 1700 xp computer met 512 mb geheugen en een flinke harde schrijf.
Als ik een nummer arrangeer is er geen probleem, maar zodra sf op recorden staat gaat tie hapereren.
Dit doet tie alleen bij tracks met veel wav's etc erin.
Weet iemand hoe ik optimaal geheugen krijg om wel intern op tenemen ?

Welke geluidskaart heb je? Misschien moet je eens naar de "properties" (instellingen) van de kaart kijken. Dan kan je beginnen met de buffer size eens te vergroten.
 
Re: Re: Recording probleem

Re: Re: Recording probleem

Origineel geplaatst door aux
Welke geluidskaart heb je? Misschien moet je eens naar de "properties" (instellingen) van de kaart kijken. Dan kan je beginnen met de buffer size eens te vergroten.


creative audigy 2
 
Je kunt een snellere processor of een snellere HD kopen, maar dat is meer symptoombestrijding. Je zegt zelf als je veel wavs (audiosporen) gebruikt. Daar is je HD flink mee bezig. Die kan dan ook nog niet eens van een ander programma dingen naar de harde schijf schrijven.

Er zijn 4 opties die je kunt doen:

-Bouncen, dwz het aantal wav's (sporen) verkleinen door de submixen al te mixen tot een wav (bounce) zodat dat werk al vantevoren gebeurt is.

-Opnemen in diezelfde sequencer je hele stereomix op een stereospoor ( je programma moet dat fijn vinden)
In Cake moet dat lukken.
Dat doe ik altijd, het gaat goed en m'n computer is dan net zo snel als die van jouw.

-In Soundforge opnemen en het op een andere hardeschijf opslaan (dus ook de tijdelijke files) kan ook. Dan kan het zijn dat je processor het niet meer trekt.

-Op een DAT,CD recorder of iets dergelijks je mix opnemen en dat weer in Soundforge opnemen of digitaal oversturen. Dit werkt altijd en is het meest stabiel. Kost je meer werk en een extra extern apparaat en zelf ben ik geen fan om je mastermix op 16 bits op te nemen. Of je met een 24 bits (of meer) variant nemen. Dan heb je ook tevens een kopie van je mastermix op een extern medium staan en kan je computer helemaal uitfikken (worst,worst, worst case scenario)
 
Back
Top