groot audio probleem

...uhmz, volgens mij maakt de videokaart dus wel uit! ws. heb je van die intel extreme graphics of zo iets dergelijks, en die slurpen echt cpu weg. ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb op tweakers deze vraag ook wel is gesteld en toen kwam er uit dat je echt zoveel beter uit bent met een externe videokaart met eigen RAM geheugen. ik heb dit probleem nog steeds, ik kan maar 8 plugins ofzo draaien op een 2,8 ghz 512mb... terwijl ik echt alles heb gedaan, met hulp van musicxp, om d'r een 'DAW' van te maken.

ik ben maar overgestapt op hardware :D
 
ik heb mijn flp vandaag bij een vriend van me geopent die ook een nieuwe computer heeft (deze is wel voor audio geoptimaliseerd) en daar hadden we ook gekraak. Ligt dit probleem dan aan Fruity.
en vraagje aan alle producers:
Hoe maken jullie dan volledige tracks af zonder vst's te gebruiken? Exporteren jullie de vst sounds naar wav files en laden jullie ze dan in, of maken jullie alleen gebruik van sample cd's??
 
inderdaad: http://www.musicxp.net/ ; meer tweaks hoef je niet te doen.

verder netjes handleidingen lezen, te beginnen met die van je geluidkaart!
en als je geluidkaart kraakt, dan kun je wat minder cpu intensieve dingen tegelijk laden; of zorgen dat de buffer van je geluidkaart groot genoeg is (512 is trouwens meer dan zat!); of proberen wat minder grafisch intensieve dingen te draaien; daarnaast staan VIA chipsets erom bekend dat ze slechte performance geven met low latency audio (gebruik de zoekfunctie vvoor verklaring van termen en begrippen)

veel succes!
 
Back
Top