Spectrasonics Omnisphere

5 belangstellenden hebben zich vandaag al gemeld. Dat gaat mooi. Hoe meer zielen hoe meer kans op een leuke deal.

Vermeld in je PB of email alsjeblieft of je gebruik kunt maken van de upgrade path of de VIP offer.
 
De prijs is nog niet bekendgemaakt maar ik heb inmiddels begrepen dat je rekening moet houden met 450,- voor een nieuwe versie. De pre-order prijs in Engeland van GBP 300,- klopt daar wel mee.

Ik kan waarschijnlijk een korting van 10% krijgen zodat je iets boven de 400,- uit zal komen.

Er wordt (verder) aan gewerkt!
 
Sorry voor de verwarring. Music Store biedt ze aan voor 379 in de voorverkoop. Dus de prijs komt zeker lager te liggen dan dat.

Wordt steeds leuker. Ik hoop vanmiddag meer te weten.
 
Ik heb een package deal kunnen sluiten!

Prijs wordt 325,- inclusief BTW.

Dat is 50,- goedkoper dan bij Music Store.

Belangstellenden kunnen zich melden per email of PB.
 
Al 4 deelnemers die definitief meedoen.

Laat het me bij voorkeur snel weten zodat we tijdig kunnen bestellen. Dat maakt de levertijd ook weer korter.

325,- all-in voor deze megasynth.
 
Ik hoor mensen als sinds maanden geleden roepen dat dit "de beste softsynth ooit"gaat worden. Wel knap dat je dat nu al weet terwijl je zelf nog geen seconde met het product hebt doorgebracht.

het enige echte feit is is dat dergelijke softsynths werken met veel ready made presets die "wreed" klinken zoals in een post hierboven wordt genoemd.

Ja das wel zo bij spectrasonics,hun distorted reality sample cd's zijn ook met dat zelfde gedacht gemaakt, opvallen om tussen de hoop uit te schieten,het moet wel bruikbaar zijn,wat het ook kan zijn,alhoewel..

nadeel ervan is dat het meteen herkenbaar is in een eindproduct ,en eenmaal dat iedereen het door heeft vanwaar het komt,ben je niet meer origineel met je 50gb aan sounds.
 
nadeel ervan is dat het meteen herkenbaar is in een eindproduct ,en eenmaal dat iedereen het door heeft vanwaar het komt,ben je niet meer origineel met je 50gb aan sounds.

Dat heb ik ook met deze producten, erg goed gedaan(!!) maar zo af en herkenbaar.. niets voor mij (en ik doe niet in zachte waar)

Ben wel nieuwsgierig hoe goed dit dan weer is gedaan.
 
Het muzieklandschap stikt van de voorgebakken samples en presets.
Als je daar niet tegen kan dan luister je toch gewoon wat anders?
 
Het muzieklandschap stikt van de voorgebakken samples en presets.
Als je daar niet tegen kan dan luister je toch gewoon wat anders?


klopt,
ik vind het niet erg, maar het wordt mede veroorzaakt doordat veel mensen geen idee hebben hoe ze een bepaalde sound moeten programmeren. En met die 1000-en preset libraries van tegenwoordig is er altijd wel een sound die in de buurt komt.
 
Het muzieklandschap stikt van de voorgebakken samples en presets.
Als je daar niet tegen kan dan luister je toch gewoon wat anders?

Nou als luisteraar heb ik daar geen last van,maar ik denk toch wel dat er sommigen het lastig zouden vinden indien ze denken 'origineel uit de hoek te komen' met net 'die gave sound',...maar verdorie 2 maand later horen ze em in een andere track...

Het muzieklandschap stikt van de voorgebakken samples en presets.

ja,maar heel opvallende presets worden lastig,kijk naar die ushuaia s900 of s950 weet ni meer panfluit gimmick die wereldwijd overal al jaaaaren en nu nog in alles en ambient tracks soms gebruikt wordt.
 
Wat dacht je van een piano? Daar zit ook maar 1 'preset' op maar door kunde van de bespelende kun je er ook zat variatie uit halen.
 
Het muzieklandschap stikt van de voorgebakken samples en presets.
Als je daar niet tegen kan dan luister je toch gewoon wat anders?

Wordt nog moeilijk om nog eigen en originele klanken te maken,tegenwoordig zitten er meer dan duizend sounds in een synth,vroeger amper honderd,nu zijn er dan nog een pak softsynth's en sample cd's die er ook een paar duizend klanken hebben,dus om een eigen,zeer eigen klank te maken die nog nooit gehoord is zul je op een ander planeet je ding moeten doen,dat belet natuurlijk niet om niet je 'eigen' geluiden te maken,als je dat graag doet.
 
Wat dacht je van een piano? Daar zit ook maar 1 'preset' op maar door kunde van de bespelende kun je er ook zat variatie uit halen.

Ja fuse,maar dat is net als je viool,het is een acoustisch instrument,das heel iets anders,daar is het zoals je zelf zegt de kunde waarop gefocust wordt en zeker niet alleen de sound.

dat is niet vergelijkbaar
 
Hangt er vanaf hoe je een synth ziet. Als vervanger van (akoustische) instrumenten of als een instrument zelf.
Als een volwaardig instrument denk ik dat je een (soft)synth (wel een goede natuurlijk) zeker wel kan vergelijken met een akoustisch instrument.
 
Hangt er vanaf hoe je een synth ziet. Als vervanger van (akoustische) instrumenten of als een instrument zelf.
Als een volwaardig instrument denk ik dat je een (soft)synth (wel een goede natuurlijk) zeker wel kan vergelijken met een akoustisch instrument.

acoustische articulatie is toch iets anders als met digitale controls werken,geprogrameerd of realtime maakt niet uit (een midi klavier is ook een control),trouwens dit wijkt af van de intentie van men oorspronkelijke post en dat is de sound die nieuwigheid en originaliteit zou moeten brengen zoals spectrasonics beweert,men spreekt van sounds daar bij hun vooral, en niet van performences,performences kunnen ook met een freeware VSTi alstmoet.
 
Wordt nog moeilijk om nog eigen en originele klanken te maken,

Daar heb IK het iig niet over.

Als ik alleen maar presets zou gebruiken is voor mij het plezier er af, zelf klanken maken die je helemaal naar eigen hand zet dat vind ik tof aan synthese en programmeren,m sounddesign zeg maar. Kan er uren gepasioneerd over doorpraten.... mmmmm.

Als iemand voelt aangesproken als preset gebruiker, tja.
Ik oordeel hier toch niet over, dat is een keuze. een ander vind een ander aspect van deze hobby veel interessanter.

en die piano argument slaat natuurlijk weer nergens op, :Z een dooddoener zeg maar ;)




maar ja laten we weer, of de gene die er geïnteresseerd in zijn , over de spectrasonic omnisphere praten... nog maar 3 dagen dus.
 
Hij is er!!!

Hier zijn de bijzonderheden voor de upgrade path. Voor owners van alledrie de Spectrasonics plugins is er wel een heel fraaie VIP upgrade. Een aantal SF-leden die hiervoor in aanmerking komen hadden zich al gemeld bij mij. Go for it! Ook voor eigenaren van Atmosphere is er een upgrade beschikbaar.

https://techshop.spectrasonics.net/omnisphereUpgrade.php

Belangstellenden kunnen zich nog steeds bij mij melden voor de groupbuy.

325,- plus 10,- verzending. Vandaag hoop ik wat meer te weten over levertermijn.
 
Back
Top