zelfgemaakte oordoppen, werken ze uberhaupt?

als je zelf mixt, moet je ervoor zorgen dat jij EN het publiek die doppen niet nodig heeft GVD !!! ...
Er zijn in deze discussie ook andere meningen te lezen... Maar ik ga die discussie niet verder uitbreiden. Een wettelijk dB verbod in de horeca? Daar kunnen we het wel over hebben, omdat er mensen zijn die hun eigen verantwoordelijkheden weigeren te aanvaarden...

Wout
 
Ik heb nu het probleem als ik in een ruimte sta waar veel mensen spreken, dat ik buiten moet gaan, want het klinkt chaotisch.
Vandaar mijn vraag.
Party doofheid. Oordopjes werken hier uitstekend, vooral die van Alpine. Die drukken veel geluid weg en je kunt je omgeving nog redelijk verstaan.

Wout
 
... Wout is ook wel eens geweest bij die feestjes waar ik speelde (Zuidwal, Dystopia) ...
Ik heb dan ook altijd mijn oordopjes bij me en toen dus ook. Zuidwal vond ik ronduit een gevaarlijke locatie. Kan je nog herinneren dat de stroom uitviel en sommigen met kaarsen bijna het stro uit het plafond in de fik staken, met al dat droge hout tegen de muren... En een deur die naar binnen open ging? Bij paniek duwt de massa die deur juist dicht... Daar kom je dan nooit meer uit.

Wout
 
als je zelf mixt, moet je ervoor zorgen dat jij EN het publiek die doppen niet nodig heeft GVD !!!

Dat G woord lijkt me niet nodig.

Als een artiest zacht uitstuurd, dan komt er iemand van de zaal van hee doe eens volume omhoog, lukt dat niet, dan gaat de master bij hun wel omhoog.
 
Ik heb dan ook altijd mijn oordopjes bij me en toen dus ook. Zuidwal vond ik ronduit een gevaarlijke locatie. Kan je nog herinneren dat de stroom uitviel en sommigen met kaarsen bijna het stro uit het plafond in de fik staken, met al dat droge hout tegen de muren... En een deur die naar binnen open ging? Bij paniek duwt de massa die deur juist dicht... Daar kom je dan nooit meer uit.

ja zeker, het was toen wel leuk. Later hoorde ik dat smackos aan het licht knopje zat want dat gaf wel een toffe sfeer met die kaarsjes.
 
De winkel waar ik m'n oude oordoppen heb gekocht bestaat niet meer, dus ben ik nu opzoek naar een goede winkel en type oordop.
Waar kan ik een goede winkel vinden met de goede oordoppen?
Ik wil graag oordoppen hebben met een vlakke demping van zo'n 30dB.

25dB http://www.etymotic.com/ephp/erme.aspx
Te koop bij meerdere opticiens. Dat schijnen de beste muzikale filters te zijn.
Waar woon je?
 
Dat G woord lijkt me niet nodig.
Betekent dat dan iets anders dan Gehoor Verdedigings Dienst? (Die uitroeptekens zijn er voor de gehoorgestoorden)
:)

Gelet op mijn eerdere posts kan ik die boosheid wel een beetje begrijpen, al zou ik het ook anders uitdrukken.

Wout
 
Het te hard spelen van geluid is ooit ergens begonnen en mensen zijn er nu zo aan gewend geraakt dat ze niet anders meer willen ,gewenning zoals er tegenwoordig ook veel te veel mensen veel te dik zijn omdat minder blijkbaar niet meer kan .Als je niet in te hard geluid wil rondlopen dan doe je oordopjes in en geef je er geld voor uit ,batterijtjes voor gehoorapparaten zijn nog veel duurder .
Er is een tendens dat alles harder moet ,in sommige winkels kom ik niet meer omdat ik mezelf niet meer verstaanbaar kan maken en ik pas er voor om een hele avond te moeten gaan schreeuwen in kroegen .Er mag niet meer gerookt worden binnenkort in de horeca ,het idee dat dat gevaar opleverde voor de gezondheid stuitte op net zo veel weerstand van de rokers als nu ook van de mensen die zo nodig zo veel lawaai om hun heen willen hebben .
Als je lang met een houten hamer tegen je hoofd aanslaat voel je dat op een gegeven moment ook niet meer .
Vroeger werd je voor gek verklaard als je op straat hardop aan het praten was ,nu betekent het dat je met een oortje in mobiel aan het communiceren bent .Het is allemaal gewenning en het gaat nergens naar toe .
Neem de verantwoordelijkheid voor jezelf en doe oordopjes in,de reden waarom de muziek zo hard staat is niet vanwege de oren ,maar voor de rest van het lichaam dat mee mag resoneren en dat is toch een heel apart gevoel .
Ik vind dat je gelijk hebt ,Wout en wij als oudere jongeren mogen wel eens tegen de terreur van de jeugd in gaan :)
 
Waarom zou je ubetrhaupt naar een concert of optreden gaan die zo belachelijk hard gaat? Ben al vaak zat weggelopen bij een optreden waarvan ik vond dat het ontoelaatbaar hard stond.
 
Ik vind dat je gelijk hebt ,Wout en wij als oudere jongeren mogen wel eens tegen de terreur van de jeugd in gaan :)
Joh, dat ik gelijk heb weet ik natuurlijk al jaren! Per slot ben ik schoolmeester :) Nee, effe serieus. Als ik een ouwe jenever drink, dan wil m'n twee-en-een-halfjarig zoontje dat ook drinken. Tja, hij vraagt er zelf om, maar dat geef ik hem natuurlijk niet. Mijn zoon krijgt dan appelsap, want dat heeft dezelfde kleur als oude jenever (Ga nu niet zeggen dat ik hem nu leer dat jenever fruitig en zoet is... :) Velen vinden dat toch wel een verantwoordelijke houding. Maar het geluid hard zetten, dat schijnt normaal te zijn.

Ik heb een keertje het zaalvolume van de Kikker in Utrecht omlaag gekregen, door gewoon tegen de eigenaar te zeggen dat ik eventuele gehoorbeschadegingen op hem zou komen verhalen. Dus als de zaal eigenaren of zaaltechnici zeggen dat het harder moet, laat ze even een handtekening zetten op een papiertje dat jij niet aansprakelijk bent, als artiest zijnde. Tien tegen één dat ze zich terugtrekken. Natuurlijk ook even de legitimatie vragen. Dit soort acties kan bijdragen tot een bewustwoording van de horeca. Artists against hearing damage!

Wout

krautsjo, in 'onze' tijd ging het ook behoorlijk hard, maar wel wat minder dan nu.
 
Jezus jij bent zeker van een andere generatie en in al je antwoorden klink je wel erg zeikerig. Je kan wel merken dat je een leraar bent:)
Je hebt zeker wel veel gelijk. maarrr
House had niet in de vorm bestaan als er een 90db limit was gehanteerd.
Het is geen luister muziek.
Als het te hard staat ga je toch gewoon weg.
 
Jezus jij bent zeker van een andere generatie en in al je antwoorden klink je wel erg zeikerig. Je kan wel merken dat je een leraar bent:)
Je hebt zeker wel veel gelijk. maarrr
House had niet in de vorm bestaan als er een 90db limit was gehanteerd.
Het is geen luister muziek.
Als het te hard staat ga je toch gewoon weg.

Mohammed, jij bent zeker van een zeer jonge generatie en in al je opmerkingen klink je onverschillig. Ben je een schoolverlater? :) (Dit is alleen een stijlgrapje, hoor!)

Je mist mijn punt... Natuurlijk ga ik ik weg of stop m'n oordopjes in of verzin een manier om het zachter te krijgen, echter, veel jongeren, die een drang hebben zich aan 'de groep' te conformeren en waarbinnen ook een sterke sociale controle heerst, doen dat niet zo gemakkelijk. Oordopjes zijn echt niet 'stoer' hoor! En weg gaan, dat doe je niet. Sterker, men heeft er totaal geen last van. Ken je het beeld van de puber die verrekt van de pijn onder de stompen van z'n vriendjes en er vrolijk bij staat te lachen?

Zie het zo: de jeugdtrainer die tijdens een training in de stromende regen zijn pupillen afbeult krijgt een waarschuwing en bij de tweede keer ontslag, want het gaat ten koste van de gezondheid van de leden van het team. De trainer wordt dan onverantwoordelijk gedrag verweten. Over het onderwijs heb ik het maar niet :) In de horeca mag 'willens en wetens' (want de zaalmensen dragen wel degelijk oordoppen) gewoon schade aan het gehoor worden toegebracht.

En je hebt gelijk... Communiceren over moraliteit wordt door veel mensen als zeikerig ervaren. Maar moraal is beslist ook geen vies woord, hoor. Laat ik proberen het morele in mijn standpunt te verduidelijken...
Ik mag het beslist niet op een lijn stellen, maar het heeft in wezen ook veel overeenkomsten: dat het geluid door iemand zo hard wordt gezet met de verdediging dat de situatie dit verlangt, is te vergelijken met het mechanisme van 'zinloos geweld'. Degene die zinloos geweld toepast is beslist geen geestelijk gestoorde, maar iemand die in die situatie volledig overtuigd is dat er normaal gedrag vertoond wordt en dat iedereen in die positie hetzelfde zou doen... Natuurlijk is 'zinloos geweld' veel extremer, maar in de extremiteit ligt alles veel duidelijker. En per slot schelen 'dood' en 'doof' maar één letter ;)

Wout

PS Hoewel ik nu op m'n twee-en-een-half-jarig zoontje pas, ben ik ook al functioneel met pensioen, dus een andere generatie: op zeker! :) Maar ik heb ook veel artiesten zien optreden waarvan de meesten hier slechts DvD's hebben...
 
Ja ,maar je bent ook van een andere generatie


Ja uit de tijd van the Who het hardste concert ooit gehouden.
De gitarist is nu nagenoeg doof.
Te harde muziek is niet voorbehouden aan de tegenwoordige tijd.
Te harde muziek is gewoon dom.
 
Ik heb zelfs nog een beter argument ,het argument waar we zo langzamerhand ook allemaal aan gewend raken , economische motieven .Het gaat ons geld kosten ,er is binnenkort een hele generatie slechthorenden ,die aanpassingen nodig hebben .En dat zal dan wel weer met gemeenschapsgeld betaald moeten worden
En dat het hard moet dat is ons ook maar opgedrongen ,zoals zo veel ons door de strot geduwd wordt ,of in dit geval door de oren
Misschien een nieuwe topic de terreur van geluid ,
House moet het ook hebben van de lichaamlijke sensatie die geluid boven de 90dB met zich meebrengt ,dan kun je net zo goed oordopjes in doen .
Trouwens ik ben blij dat ik een ouwe zeikerd geworden ben dan hoef ik tenminste niet zo erg met alles mee te doen .
 
Ja uit de tijd van the Who het hardste concert ooit gehouden.
De gitarist is nu nagenoeg doof.
Te harde muziek is niet voorbehouden aan de tegenwoordige tijd.
Te harde muziek is gewoon dom.

Was een eenmalige situatie ,nu is het de norm, (was een grapje dat van die andere generatie ,mag ik maken ,ik ben van dezelfde
Trouwens domheid is ook van alle tijden
 
Ja uit de tijd van the Who het hardste concert ooit gehouden.
De gitarist is nu nagenoeg doof.
Te harde muziek is niet voorbehouden aan de tegenwoordige tijd.
Te harde muziek is gewoon dom.
Ehhh... Ik heb een aantal jaren geleden nog een concert meegemaakt in het Haagse Korzo alwaar de dB-meters niet in staat waren om een goede meting te geven, omdat het buiten het hoogste bereik was. De zaaleigenaar verstrekte zelf de oordoppen en attendeerde iedereen erop ze niet uit te doen tijdens het spelen. Pete Townsend was gewoon erg dom en dat zal hij iedereen ook graag vertellen!

Wout
 
Back
Top