Welke compressor voor m'n drums?

leuke allround compressors om mee te beginnen (en misschien wel meer) zijn onder andere:

DBX 166xl / 266xl / 163x
oude behringers uit 1994 ofzo
alesis 3630
art tcs
D&R compressor / limiter
TC C300 --- geen ervaring mee maar veel over gelezen / gehoord


laat je niet gek maken door iemand die loopt te roepen dat een goeie compressor boven de 1000 kost,
"goed" is relatief, voor budget, toepassing, persoonlijke voorkeur en hype.

en als je net begint heeft het natuurlijk geen zin. eerst een ding scoren dat goedkoop is en doet dat het moet doen. lekker aanklooien dus en ontdekken wat je er allemaal mee kan. compressie is een listig iets.
zoek op internet naar informatie pagina's, lees de manual en probeer zoveel mogelijk uit.

mocht je na wat pielen denken: "nah is dit alles, wat een baggerding", niet wegdoen want er komt een dag dat je hem echt nodig hebt. als pomp effect, als leveler bij het opnemen, peak limiter, of om losse geluiden in een mix te shapen. :)
 
Origineel geplaatst door Inofaith
Ik wil graag spul kopen waar ik een hele tijd mee vooruit kan.. dus geen instap, maar ook niet meteen high end, dat doe ik wel wanneer ik het verder onder de knie heb en geen student meer ben etc.
Dude, je bént een instapper. Dus als je met een mixer begint en dan kabeltjes en de rest dan gaat je budget behoorlijk rap op hoor. Maar goed, het zijn jouw centen. En als je eenmaal begint blijft het geld kosten. :D
 
Origineel geplaatst door fuse
Dude, je bént een instapper. Dus als je met een mixer begint en dan kabeltjes en de rest dan gaat je budget behoorlijk rap op hoor. Maar goed, het zijn jouw centen. En als je eenmaal begint blijft het geld kosten. :D

Qua hardware ben ik instapper, true.. Maar vergeet niet [introductie pagina] dat ik al zegmaar 5 jaar produceer, softwarematig. Maar daarbij wordt net zogoed ge-bussed, gecompressed en al het andere processen. Het is niet dat ik niet weet wat een compressor is of wat ik er mee aan moet. Ik heb alleen geen verstand van welke hardware wat doet en hoe stuff klinkt en in de omgang is.

Met "instap" bedoel ik dan ook goedkoopste van het goedkoopste.
 
De Perfectec Instap Compressor.

Niet duur, kwalitatief goed

FMR RNC (Real Nice Compressor)
 
ja die RNC heb ik ook gekocht en weg gedaan.. wel een goed ding maar niet voor biets
 
Oke... dus de RNC maar niet doen dan.
Het gaat nogal om beats idd, ik ben wel gewend om dingen aan te dikken om het lekker Phatt te laten klinken.

En dan heb ik het over genres als Electro, Breakbeat, HipHop, TripHop. (DNB komt er ook nog bij kijken, maar dat is weer een ander verhaal).


Toch blijft m'n voorkeur op dit moment de TC Electronic C300.
189,- Volgens mij is het een vrij nieuw ding: er zit SP/DIF en MIDI op. Heeft 2 engines, stereo of 2x mono, of stereo chained... iemand ervaring met t ding?

Of iemand die zegt NEEEE niet doen?
 
RNC heb ik ook gehad. leuk ding hoor, erg mooi over vocals en akoestische dingen. maar beats... als er een beetje bass in zit gaat ie over zijn nek.
 
Mijn MonoCompressor in mijn Ibanez UE400 is wel erg tof voor beats.
enkel 2 knoppen erop. Sustain en level :D
Heb je meteen een phaser, distortion en chorus/flanger erbij :okdan:
 
Back
Top