De 2 in 1 thread


daar hoorde nog achter

Origineel geplaatst door Roel
maar of die preamp nou een losse preamp is, of de ingebouwde van je geluidkaart en of mixer....
...dat maakt niet zoveel uit.

En aangezien zelf opnemen met een goede microfoon waarschijnlijk al dag en nacht gaat schelen met de bagger van hierboven, denk ik ook niet dat je je druk hoeft te maken over preamps van 500euro en meer :)

Kun je beter meer investeren in een goede microfoon en eventueel later in een preamp.

Maar , misschien valt daar meer zinnigs over te zeggen als je even aangeeft wat voor mixer of geluidkaart je gebruikt :)
 
enigsinds mee eens
maar een "kennis "van mij is van zn uit de hand gelopen [home]studio onder zn huis
over gegaan ,..naar alle gear weg en centen [proberen ] te verdienen met producties afmaken voor anderen ,..
enige wat er nog staat is een ghost aantal macs ,...en tegen woordig koop tie zicht helemaal scheel aan peperdure [lees; avalon/ tc / iig pre amps voor ook weer goede mic,s ,...
en wat ik weet istie nooit egt teverden ,..

terwijl bv öpgezwolle "knoem maar wat ...die hebben ..ook geen dikke studio ,..nemen alles met hun beat producerende maatje op ..[eregns gelezen en dan naar de mastering studio ....
maar dan moeten alje tracks al lekker in elkaar liggen denkik ...

ik denk dat dure spullen geen standard sc6 geven ...idd 6-1 verhaal o o o o


Origineel geplaatst door Fles
Het is een open deur die ik nu intrap, maar een goed klinkende vocal is een totaalplaatje van een goede stem, mic, preamp, opname, evt. layering, en uiteindelijke MIX.

Dus eigelijk is dit de 6-in-1-thread.
succes :D
:dj:
 
Maar , misschien valt daar meer zinnigs over te zeggen als je even aangeeft wat voor mixer of geluidkaart je gebruikt

Ik heb als mixer een Soundcraft Spirit live 3 en heb als geluiskaart een Emu1212M :)
 
je bedoelt gainen? ik dacht namelijk dat je voor een mic ook een pre-amp nodig had speciaal gemaakt voor een mic .. maar als ik het zo hoor moet dat dus met mn mixer helemaal goed komen ...

ik ga binnekort de Audio Technica at4050 laten testen en horen hoe het klinkt, de mic komt in ieder geval erg goed uit de test!

Het enige wat ik (in de eerste instantie) erg belangrijk vind is dat het ( van beide partijen *mic >< artiest) goed klinkt èn de opname volume gewoon zo hard mogelijk is èn dat ie bij hoge of vele volumes goed overeind blijft.. het schijnt dat je met die audio technica eigenlijk heel weinig hoeft te versterken... ( en dat ie vrijwel bijna altijd goed klinkt op verschillende stemmen ).

iemand hier toevallig ( over de mic ) ervaring, meningen of opmerkingen over te plaatsen?



voorderest zou ik de Rode NTK en de Groove Tubes Md1b ook wel uit willen testen :kroon:
( en heeeeel stiekem ben ik ook benieuwd naar de BlueBird en de Baby Bottle )
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb nu net een t.bone Sct2000 geregelt, dus ik ga daar nu lekker mee aan de slag ( mooie mic om ervaring op te doen en voordat ik verder ga met duurder spul ) .. ik post wel iets zodra ik wat heb opgenomen :D
 

Attachments

  • sct700.jpg
    sct700.jpg
    20,8 KB · Bekeken: 100
in 1 woord : geweldig ... hij doet zn werk goed .. ben er erg tevreden mee!
heb ook ff een compressor op de insert aangesloten, en morgen ff uittesten met opnemen :D
 
nou .. eerste sessie ging lekker .. het is nog niet wat het zijn moet, maar ben er niet ontevreden over ..
de beat en de tekst is natuurlijk niet afgemixt ( en er missen wat woorden ), maar het gaat me ff puur om de opnamekwaliteit .. dus (kritische) reacties, suggesties, advies etc zijn uiterst welkom :)
 

Attachments

  • seq voorbeeld.mp3
    926,2 KB · Bekeken: 89
Back
Top