Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Firewire... Heb ik aan zitten denken maar gezien het gezeur van de chipset en het langzaam uitfaseren van Firewire heb ik daar altijd mijn bedenkingen over gehad.

Tja, ik heb geen dure interface (M-Audio FW Audiophile) dus zolang ie net zo lang meegaat als de Mac zelf vind ik best. Hij is niet gekocht om nog een aantal nieuwe computers mee te gaan in ieder geval. Tegen de tijd dat ik een nieuwe computer koop kijk ik wel weer (zal wel USB3 zijn tegen die tijd).
 
Fireface 800?

Volgens mij gaat firewire nog wel even door, maar had Apple zich even goed verslikt in de overgang van TI naar Agere. Alles draait nu soepel op de laatste revisie Agere. Het is een erg eenkennig protocol, dat ben ik wel helemaal met je eens.

Overigens is FW400 meer dan genoeg voor 8in 8uit audio, en is FW800 enkel van belang als je meerdere interfaces daisychained.
 
Mooi, wellicht dat mijn volgende kaart dan toch weer een FW wordt. Mijn MOTU voldoet op het moment prima; geen klachten, dus geen reden om iets anders te zoeken.
 
ok, ik overweeg een mac te gaan kopen, dus maar even netjes in de rij hier aangeschoven.

ik heb een motu 828 FW die ik wil blijven gebruiken, verder gewoon logic, cubase, ableton etc.

welk model en welke specs zijn nu aan te bevelen?
(dit topic loopt al een tijdje en ik heb hier gelezen dat de modellen nogal snel wisselen)

ik koop bij iemand die m uit de USA importeert en naar costarica brengt waar ik woon.
 
Laatst gewijzigd:
Ik mishandel m'n Macbook enorm, VJ programma VDMX met Renoise op de achtergrond. Coolers op volle toeren, nog NOOIT gestopt met draaien! M-audio erin en M-audio midisport erop, gassen met da ding!

Deze is het... de zwarte.

Hardware Overview:

Model Name: MacBook
Model Identifier: MacBook2,1
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2.16 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache: 4 MB
Memory: 2 GB
Bus Speed: 667 MHz
 
ja maar de witte had het wel nog

wit -> fw
unibody -> geen fw

nu is het andersom.
en unibody heet nu macbook pro
 
Your MacBook Pro comes with drivers for hundreds of printers, cameras, mice, and other accessories. Just connect your device to an available USB 2.0, FireWire 800, or other port, and you’re good to go.

dat lees ik hier: http://store.apple.com/us/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro

ik ga t nu wel even driedubbel checken met de leverancier.
 
de nieuwste mbpro's komen wel met "non-removable battery" :-/

"To give the MacBook Pro the biggest battery possible without adding size or weight, Apple engineers eliminated all the parts required of a removable battery and embedded the battery into the notebook. This created enough space for a battery with 40 percent greater capacity — one that can run for up to 8 hours on a single charge."

http://gizmodo.com/5124811/apple-confirms-179-battery-swap-cost-for-17-macbook-pro
 
Misschien niet echt on-topic en zéker niet om te bashen, maar voor degenen die problemen hebben met een redelijk nieuwe mac je rechten:
klik - krantenberichtje 20 okt 2009
 
Macbook>?

Macbook>?

Hey luitjes,

Ik moet voor mijn school (conservatorium) een macbook aanschaffen.

Ik wil de goedkoopst mogelijke. Er moet logic op kunnen draaien en dat is het zo'n beetje.

Wat raden jullie me aan?

Ik ben een beetje arm.

Groetjes Jelte
 
Of een instap Macbook pro...

http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro?mco=MTA4MTU3NzE

voor 250 eu meer...

Zeg heb ik van jou filmpjes op Youtube zien staan...Ik zag daar een jonge Nederlandse gozer op een ARP Pro Soloist spelen en een Minikorg 700!!...liep ook een donker meisje rond in een van die filmpjes. De combinatie "jonge keyboard speler" en Arp Pro Soloist is zeldzaam...
 
Ja dat is misschien wel waar. Dat was mijn eerste analoge bak. Blijft een vet ding. Ik vind het altijd fijn dat ie zo karakterestiek blijft klinken.
Gebruik hem helaas alleen nog maar in de studio omdat ik in mijn nieuwe huis niet zo veel ruimte heb voor veel synths. Heb een junotje en een nord electro hier.
 
Back
Top