Yamaha CS-60

Tijdens de spagetti lijkt me een strak plan :)
Voor die tijd hoop ik beide IC's te hebben.
Dan kunnen we behalve het bespreken misschien ook nog oplossen !
De DAC's heb ik, nu de KAS nog...
 
Origineel geplaatst door Synthfraek
Tijdens de spagetti lijkt me een strak plan :)
Voor die tijd hoop ik beide IC's te hebben.
Dan kunnen we behalve het bespreken misschien ook nog oplossen !
De DAC's heb ik, nu de KAS nog...

Ik sta bekend om mijn uitstekende spagetti Boelegnese dus doe je best met zoeken ja! :D
Hoewel de gemarineerde biefstuk met Japanse woknoedels OOK erg lekker is. Ben er nog niet uit. Maar ik dwaal af.

Ik hoop ECHT dat het opgelost kan worden want ik was bijzonder in mijn nopjes met de CS-60... =(
 
Origineel geplaatst door SCD
Ik sta bekend om mijn uitstekende spagetti Boelegnese dus doe je best met zoeken ja! :D
Hoewel de gemarineerde biefstuk met Japanse woknoedels OOK erg lekker is. Ben er nog niet uit. Maar ik dwaal af.

Ik hoop ECHT dat het opgelost kan worden want ik was bijzonder in mijn nopjes met de CS-60... =(

Hmmm,

ik heb er nog een staan van een andere klant, zal ik hem daar ... :duivels: :duivels: :duivels:
Nee, we gaan toch maar zoeken :engel:
Ik heb nog een kleine maand, dus dat moet lukken.
 
Hmmm,

–_ik heb er nog een staan van een andere klant, zal ik hem daar ... :duivels: :duivels: :duivels:

JAJAJAJA!!!!

Oh... wacht even.... Lid van dit forum?
 
Origineel geplaatst door SCD
Hmmm,

–_ik heb er nog een staan van een andere klant, zal ik hem daar ... :duivels: :duivels: :duivels:

JAJAJAJA!!!!

Oh... wacht even.... Lid van dit forum?

Eeeuuhh, geen commentaar 8)
 
Jongens,

jullie gaan die nieuwe ic's toch wel even netjes in voetjes plaatsen he ! Stel je voor dat de oorzaak ergens anders ligt.

By the way: stel, vrijwel alle CS50s, 60s en 80s zijn defect vanwege een defecte KAS of DAC. Die functie kan toch wel overgenomen worden door een printplaatje met processor, wat software ernaast en wat hardware ernaast ? Ik bedoel: keyboard-signaaltje komt binnen via het bekende octaaf + toets matrix-systeem, en je gooit er een paar bits uit (en nog wat andere zaken om die 40 pinnen te rechtvaardigen). Portamento/glissando is ook wel in software op te wekken.

Toch ?

Toch ?
 
Het op voetjes zetten gebeurd standaard en zeker bij deze IC's is dat wel zo handig.

Je kan dit idd. ook met een programmeerbaar IC doen, alleen die voedingsspanningen zijn niet zo standaard.. ( +8,5V en -6,5V).
Maar misschien een leuk idee voor de lange winteravonden.
 
Gelukkig is de Memorymoog+ weer terug, dat verzacht (?) het leed een beetje

Zalige combo :D :D :D :bekdicht:
 
Origineel geplaatst door Synthfraek
Maar misschien een leuk idee voor de lange winteravonden.

Als dat je lukt ben je uitgenodigd voor de oliebollen

anders ook wel hoor ;)
 
Origineel geplaatst door wouw
Als dat je lukt ben je uitgenodigd voor de oliebollen

anders ook wel hoor ;)

OK dan, dat is nog eens een motivator.
Nu alleen nog iemand vinden die zijn CS ter beschikking wil stellen gedurende de winter.
Boele ? *D
 
Origineel geplaatst door Synthfraek
OK dan, dat is nog eens een motivator.
Nu alleen nog iemand vinden die zijn CS ter beschikking wil stellen gedurende de winter.
Boele ? *D

:D DAT lijkt me OOK iets voor tijdens de maaltijd... ;)
 
Schijnbaar heeft Scott Rider een KAS-replacement ontworpen (op papier althans). Laat hem nog even verder knutselen en hopen dat het 'm lukt. Dan is het meest kritische deel (denk ik) van de CS-serie veilig gesteld.
Hij is ook vrij ver met een vervanger voor de voiceboards, opgebouwd uit niet-Yamaha chips. Envelopes zijn digitaal gegenereerd. Ach wat, als het resultaat maar gelijk is.

Ik hoor helaas niets meer van Kent Spong betreffende zijn midikit met in/out/thru.

Ik vond die mod op jouw CS60 (cv-in voor 2 voices, inclusief detune) wel erg aantrekkelijk, Boele...
 
Origineel geplaatst door wouw
Schijnbaar heeft Scott Rider een KAS-replacement ontworpen (op papier althans). Laat hem nog even verder knutselen en hopen dat het 'm lukt. Dan is het meest kritische deel (denk ik) van de CS-serie veilig gesteld.
Hij is ook vrij ver met een vervanger voor de voiceboards, opgebouwd uit niet-Yamaha chips. Envelopes zijn digitaal gegenereerd. Ach wat, als het resultaat maar gelijk is.

Ik hoor helaas niets meer van Kent Spong betreffende zijn midikit met in/out/thru.

Ik vond die mod op jouw CS60 (cv-in voor 2 voices, inclusief detune) wel erg aantrekkelijk, Boele...

Nee, Kent lijkt even met vakantie te zijn of zo. Die cv-gate werkt idd erg prettig. Maar je hebt natuurlijk geen mogelijkheid voor polyfoon opnemen.
Allebei (deze cv/gate EN midi) zou het mooiste zijn... :D
 
Origineel geplaatst door dries
deze meneer in duitsland repareert CS60's, misschien kan hij je helpen:

http://www.elmulab.de/Kontakt

:)

Hm, die lijkt ergens in het diepste Beieren te wonen, dus niet effe rond de hoek... moet je je CS meenemen als je met vakantie gaat :).

Stephen
 
Origineel geplaatst door CS80
Hm, die lijkt ergens in het diepste Beieren te wonen, dus niet effe rond de hoek... moet je je CS meenemen als je met vakantie gaat :).

Stephen

juist, met de skivakantie een extra skibox met je CS60 erin...;)

wat ik eigenlijk bedoelde is dat hij veel onderdelen op voorraad heeft, of die kan opduiken - dat kan allemaal per post.

hij heeft trouwens mij Fizmo gerepareerd; prima aan te bevelen.

sukses ermee.
 
Origineel geplaatst door dries
juist, met de skivakantie een extra skibox met je CS60 erin...;)

Waar laat je dan de kinderen ?
 
Origineel geplaatst door wouw
Waar laat je dan de kinderen ?

wat dachtje van thuis
en lekker met je cromatishe cs60
in de alpen r-j-odelen
 
Back
Top