Yamaha CS-60

SCD

Gearlust [on]
Lid sinds
16 november 2002
Berichten
1.941
Wie o wie weet een Yamaha YM26600 Key Assigner Chip te koop (ook wel KAS genoemd)?
 
Boele, ben jij het?

Heb je geprobeerd met Scott Ryder in de VS of met Ken Spong in Engeland contact te leggen? Deze mensen zouden je misschien verder kunnen helpen.

Groeten,

Stephen.
 
Hey! Hoi, ja ik ben het :D

Goeie tip!

Boele
 
Origineel geplaatst door wouw
oei

Nou, dat is nog te zwak uitgedrukt hoor... =(
 
ik wist niet dat er obsolete spullen in de CS zat...

wat klote zeg,ik zou zeggen iedereen die 60 of een 80 heeft,jagen maar vooraleer het te laat is.
 
Boele,

Innige deelneming,ik mag er niet aan denken dat ik ik dat ook ooit voor heb...


Veel sterkte en succes in je zoektocht!!!
 
Ik zit me nu eigenlijk af te vragen of, wanneer ik hem laat midificeren, het probleem (gedeeltelijk) is opgelost. Ik bedoel, wordt er dan ook nog gebruik gemaakt van dat traject langs die chip?

Je hoort het ook alleen bij lange release tijden, maar ja, DAAR vind ik hem nou juist zo lekker in. Is ook de gedeeltelijke essentie van polyfoon natuurlijk, doorklinkende noten...

Gelukkig is de Memorymoog+ weer terug, dat verzacht (?) het leed een beetje :D
 
De Kenton midikit wordt uitgebreid vastgesoldeerd aan dit IC. Is voor mij een belangrijke reden om geen midikit te installeren.

Wat is het probleem eigenlijk, je schrijft over release-tijden. Zit er geen fout in de sustain I / II schakeling ? Dit wordt geregeld op het sample&hold board.

Misschien weet R-ond nog wel een Electone waar dezelfde chip in zit ?
 
Origineel geplaatst door wouw
De Kenton midikit wordt uitgebreid vastgesoldeerd aan dit IC. Is voor mij een belangrijke reden om geen midikit te installeren.

Wat is het probleem eigenlijk, je schrijft over release-tijden. Zit er geen fout in de sustain I / II schakeling ? Dit wordt geregeld op het sample&hold board.

Het heeft niet echt met sustain 1/2 te maken, maar het lijkt zo. De CS-60 genereert zelf random EXTRA noten (als ik het keyboard bespeel), met een random CV (lees: VALS).
Maar je hoort dit het beste als de releasetijden lang zijn (en in stand 2 wordt de envelope niet ge-retriggerd)
De oscilloscoop bij Mark openbaarde dat die extra triggers afkomstig zijn van de YM26600... Dus..... Drama...
 
Misschien zit er al een midikit ingebouwd welke deze noten genereerd :duivels:
 
Origineel geplaatst door SCD
Het heeft niet echt met sustain 1/2 te maken, maar het lijkt zo. De CS-60 genereert zelf random EXTRA noten (als ik het keyboard bespeel), met een random CV (lees: VALS).
Maar je hoort dit het beste als de releasetijden lang zijn (en in stand 2 wordt de envelope niet ge-retriggerd)
De oscilloscoop bij Mark openbaarde dat die extra triggers afkomstig zijn van de YM26600... Dus..... Drama...

Dat snap ik niet: de chip genereert een digitale string (bitjes) waaruit in de volgende witte chip de betreffende noot-cv's gegenereerd worden. Dit zouden dus zuivere noten moeten zijn. Als dat niet zo is, ligt het probleem niet in deze chip...
 
Origineel geplaatst door SCD
Ik zit me nu eigenlijk af te vragen of, wanneer ik hem laat midificeren, het probleem (gedeeltelijk) is opgelost. Ik bedoel, wordt er dan ook nog gebruik gemaakt van dat traject langs die chip?

Je hoort het ook alleen bij lange release tijden, maar ja, DAAR vind ik hem nou juist zo lekker in. Is ook de gedeeltelijke essentie van polyfoon natuurlijk, doorklinkende noten...

Gelukkig is de Memorymoog+ weer terug, dat verzacht (?) het leed een beetje :D

klaag klaag zn cs 60 heeft intren last van kuch kuch kriebels in de lange sustainde notes

hmhm maar goed memorymook isterweer o o o wat een elelnde

midi kiterop hola vab deellendeaf toch ...of mis ik iets grote toevoeging lijkt me

velocity op de cs who
:halleluja suc6 igg !
 
Origineel geplaatst door wouw
Dat snap ik niet: de chip genereert een digitale string (bitjes) waaruit in de volgende witte chip de betreffende noot-cv's gegenereerd worden. Dit zouden dus zuivere noten moeten zijn. Als dat niet zo is, ligt het probleem niet in deze chip...

Interessant. De YM26600 genereert dus NIET de CV? Is dat wat je zegt? En hoe heet die volgende chip, weet je dat ook toevallig?
 
He Boele,

dat is de YM26700. Het is een DAC en dit leek mij ook eerder de orzaak van het door jou beschreven probleem.
 
Origineel geplaatst door Synthfraek
He Boele,

dat is de YM26700. Het is een DAC en dit leek mij ook eerder de orzaak van het door jou beschreven probleem.

Maar hoe kan het dan dat wij de random triggers maten aan de YM26600? Zou dat dan betekenen dat ze allebei kapot zijn? Die chip zit toch voor de DAC?
 
Of gaan we dat tijdens de spagetti bespreken? :D
 
Back
Top