Waldorf Blofeld

Ik hoop alleen dat de upgrade voor de desktop gratis is. Anders vind ik het toch wel een vorm van naaierij. Eerst een synth uitbrengen waarvan niet alle hardware ook functioneert met de eerste OS en een jaar na dato geld vragen voor die extra functies...
Vroeger, in de jaren 80 en 90, brachten ze synths uit die dezelfde basis ontwerp hadden maar bij de ene meer features dan de andere. Denk effe aan de DX serie van Yamaha en de SY serie. Of de JP series van Roland. Toen was men blij dat men na een jaar een nieuw model uitbracht.
Nu voelt men zich genaaid? Wat een verwaande kwasten tegenwoordig!:frons:
Wees blij met wat je hebt. Je hebt meer mogelijkheden dan dat je denkt met wat je nu hebt.
Anders verkoop me je Blofeld maar, :D
 
Yup, oftewel ie corrupted geupload is maar dat betwijfel ik (gebruik sysex librarian op een zeer lage snelheid).

De melding staat niet op zichzelf. Er zijn meer gebruikers die problemen melden met het category filter. Wordt aan gewerkt.
 
Hope so! Want tzou een mooie optie zijn moést het werken ;)
Vanwaar uw bron btw? Had al gemailed met de fabrikant maar nooit echt een duidelijk antwoord ontvangen...
 
Vroeger, in de jaren 80 en 90, brachten ze synths uit die dezelfde basis ontwerp hadden maar bij de ene meer features dan de andere. Denk effe aan de DX serie van Yamaha en de SY serie. Of de JP series van Roland. Toen was men blij dat men na een jaar een nieuw model uitbracht.
Nu voelt men zich genaaid? Wat een verwaande kwasten tegenwoordig!:frons:
Wees blij met wat je hebt. Je hebt meer mogelijkheden dan dat je denkt met wat je nu hebt.
Anders verkoop me je Blofeld maar, :D

intressantie iets
idd
watje zegt
in die tyd dat alles elkaar najaagde qa nieuweg heid
was de ene jd synth er net en jv waster meteen
niemand zekte dat er weer wat nieuws werdt uitgebracht
gewoon nxt point step; daar slingeren nu GELUKKIG dan ook zoveel 2 nd hands gear rond van ongeveer elk merk

idem met de die dx hype toen
nu betaal je net 200 voor een serieuze synth van toen
omdat t allemaal meer moest kunnen dan zn voorganger

logish verkoop werkt zo
houje een bedrijf gezond

maar erzijn voorbeelden
die egt slecht zijn spectralis/ oa de blofeld ....de aankopers zijn proef konijn
vindtik
daarom hebk m nog niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kvindt dat de eerste serie bv beta testers mogen / kunnen zijn en dus ook eerste hulp moeten krijgen door waldorf
op laten zien van aankoop bewijs en serie nr ...ofzoiets


soms is geduld hebben egt een SCHONE zaak
*D
 
Hope so! Want tzou een mooie optie zijn moést het werken ;)
Vanwaar uw bron btw? Had al gemailed met de fabrikant maar nooit echt een duidelijk antwoord ontvangen...

boele = scd http://www.synthmusic.info/mpdries/Samples-teaser1.mp3
beta tester van waldorf jawol ......................
[ook obligraties ...*D in de waldorf zaak ?]
yoke

zymo wat kunje niet switchen ...asje een patch speelt van filetrs ...begryp ik dit goed ?
kwalijk ...dan !
:gaap:
 
zymo wat kunje niet switchen ...asje een patch speelt van filetrs ...begryp ik dit goed ?
kwalijk ...dan !
:gaap:

Ik denk dat hij refereert aan de categorie-filter die je kunt gebruiken om snel een patch op categorie(zoals Init, Bass en Arp) te zoeken. Dit kan erg handig zijn bij het navigeren door die enorme hoeveelheid banks.
 
maar erzijn voorbeelden
die egt slecht zijn spectralis/ oa de blofeld ....de aankopers zijn proef konijn
vindtik

Dat is in het geval van de Blofeld *absoluut* niet waar! Deze synth was bij release al vrijwel bugvrij en een paar dingen die nog boven water kwamen zijn snel opgelost. In de loop van het jaar zijn er nog wat kleine dingen gevonden, maar niks wat een normale werking tegenwerkt.
 
Ik denk dat hij refereert aan de categorie-filter die je kunt gebruiken om snel een patch op categorie(zoals Init, Bass en Arp) te zoeken. Dit kan erg handig zijn bij het navigeren door die enorme hoeveelheid banks.

Ja, maar van echte vastlopers heb ik nog niet gehoord eigenlijk. Je zou de geluiden eens opnieuw in kunnen lezen? :eureka:
 
iig lijkt het overduidelijk dat hij hangt als ik je filmpje bekijk! Hebben andere dat dan niet? Dan is het helemaal vaag.
 
Ik zal het eens proberen.
Het heeft er bijv. niets mee te maken dat de firmware corrupt is geupload he? Ik gebruik sysex librarian en zet de upload snelheid zeer laag. Of zou ik dit beter in logic uitvoeren?
 
heb ff deze soundset geupload "Blofeld Soundset February 23rd, 2008" vanop de waldorf site.
alles succesvol verlopen maar ik lees:

"If you are unsure if the Blofeld received all sounds, dump the soundset again. To verify, compare the sound volumes of these sounds:

G001 Machine Bass should have a sound volume of 77
G002 Mars Mouse should have a sound volume of 51"

hoe kan je dit checken? bij mij hebben alle patches volume 127.
 
lijkt me stug dat ze allemaal op 127 staan. Het is te checken door op de onderste button te drukken een een paar pagina's (of geen) door te bladeren.
 
Ik heb de mijne vandaag naar i4-muzique terug gebracht ivm loszittende volume potmeter. Dat noem ik nou niet echt kwaliteit... Heb op het waldorf forum ergens gelezen dat dat vaker voorkomt:frons:. Ik hoop dat ie goed gerepareerd wordt en dan gaat ie meteen weer de deur uit.....
 
lijkt me stug dat ze allemaal op 127 staan. Het is te checken door op de onderste button te drukken een een paar pagina's (of geen) door te bladeren.

ah, de amplifier (niet system!) volume dus. ok dit klopt: 77 & 51.
maar... de blofeld crashed nog steeds zoals in het filmpje.
 
Yep , had ik ook. Alleen had ik nooit de behoefte om zowel aan de bank als aan de patch rotary te draaien. Persoonlijk vind ik die bug een beetje uit poporties opgeblazen. tis maar een piepklein
mankementje.
 
Ik heb net een paar dagen iemand in mijn ruimte laten werken, en ik zag net dat hij in een overijverige opruimvlaag alle adapters heeft afgekoppeld en in een doosje heeft gedaan. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar waarom....:bekdicht: ?

En ik heb op een aantal adapters nog geen stickerlabel geplakt. (:stupid)

Kan iemand me vertellen wat voor merkje bij jullie op die van de Blofeld staat? Was bij mij in ieder geval geen Waldorf... Het is toch zo'n kleine platte? Niet zo'n oud lomp model herinner ik me...

:mega:

(Trouwens: ik ben niet te lui om op adapter + Blofeld naar de getalletjes te kijken. Maar omdat die mA waarde vaak niet precies hetzelfde zijn op de adapter + module wil ik graag de originelen bij elkaar houden.)
 
Ik heb net een paar dagen iemand in mijn ruimte laten werken, en ik zag net dat hij in een overijverige opruimvlaag alle adapters heeft afgekoppeld en in een doosje heeft gedaan. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar waarom....:bekdicht: ?

En ik heb op een aantal adapters nog geen stickerlabel geplakt. (:stupid)

Kan iemand me vertellen wat voor merkje bij jullie op die van de Blofeld staat? Was bij mij in ieder geval geen Waldorf... Het is toch zo'n kleine platte? Niet zo'n oud lomp model herinner ik me...

:mega:

(Trouwens: ik ben niet te lui om op adapter + Blofeld naar de getalletjes te kijken. Maar omdat die mA waarde vaak niet precies hetzelfde zijn op de adapter + module wil ik graag de originelen bij elkaar houden.)

Inderdaad een kleine platte met een geel randje in de plug... welk merk kan ik helaas niet opzoeken op dit moment aangezien hij bij i4 staat
 
Back
Top