Verschillen Roland XV modules

En ook niet sysex compatible helaas. Ik heb best veel 01W sounds opgeslagen op mijn harddisk in sysex formaat. Die zouden dan meteen onbruikbaar zijn. Wat moet een 01R/W ongeveer kosten en wie kan mij iets laten horen van de rolands?
 
Geloof het of niet, maar ik zie de 01r/w's meestal aangeboden worden voor hogere prijzen dan de toetsenversies.
 
Waarom doe je het volgende niet:

Koop een VSTi voor de: strings/choirs die je nu mist: (bijv. iets van Quantum Leap heb je al voor 200-350 euro's)
Koopt van Roland de: XV2020 of XV 5050 ( afhankelijk van het budget wat je over hebt/ nog wilt uitgeven) voor nieuwe geluiden erbij.
En wanneer je gespaard hebt een Yamaha XS (die je wilde?)
 
renepela

Ik heb je al gepmd, hou in gedachten dat de xv5050 op een of andere manier beter klinkt dan de xv3080 en de 5080. De strings uit de 5050 zijn erg lekker, niet super realistisch maar wel heel erg muzikaal. Er zitten geluiden in die je nergens anders mee kan maken. Een xv5050 is altijd een aanwinstt.

Je kan ook eens kijken naar een module van de motif classic, die zijn nu ook rond de 400-500 euro. Motif classic heeft betere piano's en ep's maar de xv heeft veel betere strings en apparte pad/ fx achtige geluiden.
 
Weet je dat wel zeker bobaphat?

Zelf ken ik alleen maar de JV2080 en XV5080 maar het lijkt me raar dat een 5050 beter zou klinken tov het vlaggeschip van de XV serie. Heb sinds kort een r-bus->adat converter aan m'n 5080 hangen en het is echt een verbetering.
Maar denk dat je met allemaal wel goed uit de voeten kan. Ze hebben wel die typische roland cleane sound maar het is altijd goed in te zetten en te mixen.
 
Origineel geplaatst door fuse
Weet je dat wel zeker bobaphat?

Zelf ken ik alleen maar de JV2080 en XV5080 maar het lijkt me raar dat een 5050 beter zou klinken tov het vlaggeschip van de XV serie. Heb sinds kort een r-bus->adat converter aan m'n 5080 hangen en het is echt een verbetering.
Maar denk dat je met allemaal wel goed uit de voeten kan. Ze hebben wel die typische roland cleane sound maar het is altijd goed in te zetten en te mixen.

kwestie van smaak mischien maar ik heb ze echt naast elkaar gehouden met dezelfe presets en het verschil is er ongeacht of iets beter of slechter klinkt. De andere aanwezigen hoorden ook duidelijk een verschil.

Het verschil is niet super groot, verschillende fx settings kunnen mischien ook wel wat uitmaken.
IIG klinkt het hoog bij de 5050 wat strakker en minder gruizig dn bij de 3080 en de 5080 ( wat je bij de canvas en de jv series weleens erg kan hebben). De 3080 en de 5080 klinken wel identiek.
De xv2020 schijnt ook anders te klinken dan de 3080 en de 5080 ik weet niet wat ze precies uitspoken bij roland maar ze zijn erg wispelturig met hun converters.
 
Na dit allemaal te lezen ga ik mijn XV5050 toch niet verkopen ^_^. Ik moet zeggen de eerste keer dat ik naar de patches luisterde was ik misschien wat ontchoogeld, maar alles hangt ervan af welke effecten je gebruikt en waarin je het wilt gebruiken. Het is dan ook mijn eerste synthmodule en zulke dingen vragen tijd neem ik aan. ^_^
 
Tsja, de XV's (en JV's) zijn geen alleskunners (workstation) maar wel werkpaarden.
En het feit dat je de rom samples zat wordt kun je een beetje vertragen door expansies.
 
Back
Top