zelfbouw dj bak a la iPOD?

Attachments

  • cdj-1000mk3_.jpg
    cdj-1000mk3_.jpg
    23 KB · Bekeken: 62
Had Numark niet zo'n ding dat eigelijk een harddisk is + controller met daarop crossfader, pith, jogwheel en heel de zwik?

En, ook een mogelijkheid is laptop + Final Scratch (mp3's mixen met vinyl timecode platen, zelf nog niet geprobeerd, maar lijkt me wel cewl, maar wel duur :( )
 
Origineel geplaatst door kefkekeyser
Had Numark niet zo'n ding dat eigelijk een harddisk is + controller met daarop crossfader, pith, jogwheel en heel de zwik?

En, ook een mogelijkheid is laptop + Final Scratch (mp3's mixen met vinyl timecode platen, zelf nog niet geprobeerd, maar lijkt me wel cewl, maar wel duur :( )

hoeft niet


check www.djdecks.be

belgisch initiatief, programma kost je 30 euro, je koopt 2 final scratch platen, enige wat je moet hebben is bv een audigy 2 kaart, maar die kan je 2e hands ook makkelijk op de kop tikken voor weinig. dan ben je voor nog geen 100 euro klaar :biertje:

ga ik binnekort ook eens mee aan de gang

:dj:
 
Je gaat toch niet met .mp3 draaien ivm. de mindere geluidskwaliteit..?
 
Origineel geplaatst door Jazper
Je gaat toch niet met .mp3 draaien ivm. de mindere geluidskwaliteit..?

tja dat valt tegenwoordige mee, tuurlijk de 'audiofielen' horen uiteraard een duidelijk verschil maar goed, ligt er aan waar je het voor gaat gebruiken. Voor thuis, zoals ik, is het een leuke goedkope oplossing voor erbij.

Voor echte optredens, waarom niet? wordt al genoeg gedaan en de kwaliteit van een plaat die te vaak gedraait is qua kwaliteit minder dan een goed gecodeerde mp3. Sowieso, als je je mp3 goed codeerd dan hoort 99 % het verschil echt niet.
 
Ik wil niet de zoveelste .mp3 discussie losmaken cq. starten, maar met die 99% ben ik het niet eens.
 
Back
Top