cem in welke synth ; draad

R-ond

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
14.508
bestond ie al dan kon ik m iig nooit vinden
thnx 2 hex met zn motm ...te koop draad
http://www.synthtech.com/cem/cemsynth.html

ok hoor deze site
checkje synth
haa allemaal in mn "stuudje",..tsja cem overkill zieik al weer
iemand een ssm synthje inruilen ????
siel opera ofso ??? zoek ik idd nog steeds

Akai
AX-80
6 CEM3372 uP Signal Processor ; wil dit zeggen dat deze ax 80 cems heeft waar van een 3372 een complete stem "veroorzaakt"das knap ,.. d8 eg dat ie voor filter ander sjips had ,..
net as matix 6 dus

ESQ1
8 CEM3379 VC Signal Processor
1 CEM3360 Dual VCA
net aan gekocht blij mee ; tnx cuba

Mirage
8 CEM3328 VCF ; had iknog nodig voor t samplen ism met met mn oberheim dpx fully whit ssm,s

raar pro one staat er niet by ;........Prophet 5 Rev 1 & 2 = ssm
Prophet 5 Rev 3
11 CEM3340 VCO
10 CEM3310 EG
5 CEM3320 VCF
same config.as pro 1

DUS CHECK JE SYNTH


:geslaagd:
 
De CEM3394 zit in de Akai AX-73, VX-90 en AX-60. Als ik 't goed heb zitten ze ook in de Sequential Circuits Six Trak en Max.
 
Re: cem in welke synth ; draad

Origineel geplaatst door R-ond
bestond ie al dan kon ik m iig nooit vinden
thnx 2 hex met zn motm ...te koop draad
http://www.synthtech.com/cem/cemsynth.html

ok hoor deze site
checkje synth
haa allemaal in mn "stuudje",..tsja cem overkill zieik al weer
iemand een ssm synthje inruilen ????
siel opera ofso ??? zoek ik idd nog steeds

Akai
AX-80
6 CEM3372 uP Signal Processor ; wil dit zeggen dat deze ax 80 cems heeft waar van een 3372 een complete stem "veroorzaakt"das knap ,.. d8 eg dat ie voor filter ander sjips had ,..
net as matix 6 dus

ESQ1
8 CEM3379 VC Signal Processor
1 CEM3360 Dual VCA
net aan gekocht blij mee ; tnx cuba

Mirage
8 CEM3328 VCF ; had iknog nodig voor t samplen ism met met mn oberheim dpx fully whit ssm,s

raar pro one staat er niet by ;........Prophet 5 Rev 1 & 2 = ssm
Prophet 5 Rev 3
11 CEM3340 VCO
10 CEM3310 EG
5 CEM3320 VCF
same config.as pro 1

DUS CHECK JE SYNTH


:geslaagd:

>???
misschien normaal A.B.N graag
werkelijk
 
Re: Re: cem in welke synth ; draad

Re: Re: cem in welke synth ; draad

Origineel geplaatst door Space
>???
misschien normaal A.B.N graag
werkelijk

misschien ,..beetje steno maar khoor verder geen geklaag ...jij alleen :D
ok ik kander wel wat van
maar heb dan ook wel wat te vertellen


en de 3396 zit eg in vel memmorymoog / mks80 is een vca / nog wat cem
 
Origineel geplaatst door Rutger19
Crumar Stratus: check! EG, VCF en VCA

vco ? helaas geen aansturing mogelijk ,..wel mooie bak
grote stringkanon
 
Ik sluit me aan bij de mening dat hier op het forum ABN gesproken moet worden, anders begrijpen we elkaar namelijk niet meer. Ik vind in ieder geval je posts vreselijk om te lezen, R-ond. Inhoudelijk wel interessant, maar qua schrijfstijl niet om door te komen.

Verder heeft de Crumar Stratus DCO's zonder aansturing van buitenaf. En het is geen "grote stringkanon", maar het is een polyphone analoge synth met orgel-, maar zonder stringsectie. De Trillogy heeft alle 3 in 1.

Groeten,

Rutger
 
Origineel geplaatst door Rutger19
Ik sluit me aan bij de mening dat hier op het forum ABN gesproken moet worden, anders begrijpen we elkaar namelijk niet meer. Ik vind in ieder geval je posts vreselijk om te lezen, R-ond. Inhoudelijk wel interessant, maar qua schrijfstijl niet om door te komen.

Verder heeft de Crumar Stratus DCO's zonder aansturing van buitenaf. En het is geen "grote stringkanon", maar het is een polyphone analoge synth met orgel-, maar zonder stringsectie. De Trillogy heeft alle 3 in 1.

Groeten,

Rutger

ok :engel: hoorje by de ene kant ,...die liever tussen de regels leest ,...maar net de inhoud mist
dan d
:D ede andere kant is weer dat je wat zinnig s teruig zegt ,..kweet t
typ te snel en daardoor ,..krijgje dit...zinnige onzin
:halleluja t ging over cem,s
kwil nou wels een ssm synth in mn handen hebben / horen
krijg een mirage ,..en hoop dan bv eens wat waveforms te samplen en dan in mn dpx te playen ,..heb ik nog maar de ssm sound??
- bv de rev 1/2 prophet blijkt supriereur tov de rv3 waarom ,..dat wilks wel horne ,..ssm / cem
geen waaromik r-ond uit slecht typ!:stupid
 
Origineel geplaatst door Rutger19
Ik sluit me aan bij de mening dat hier op het forum ABN gesproken moet worden, anders begrijpen we elkaar namelijk niet meer. Ik vind in ieder geval je posts vreselijk om te lezen, R-ond. Inhoudelijk wel interessant, maar qua schrijfstijl niet om door te komen.

Verder heeft de Crumar Stratus DCO's zonder aansturing van buitenaf. En het is geen "grote stringkanon", maar het is een polyphone analoge synth met orgel-, maar zonder stringsectie. De Trillogy heeft alle 3 in 1.

Groeten,

Rutger
who zagje stratus/trilogy post niet goed lezen ook 1 vak!
trilogy staat geloofk op mn vangelis lp ,..met dei handjes/cables,..
een hel uitleg achterop ,..heeft nog iets te maken met nederlands bedrijf synergie ofs ,..
en die hebben weer iets te maken ,...nogzoon nederlands synthesizermerk [geen synton]
lamaa
cems :halleluja
 
CEM CEM CEM CEM = lekker.

heb ESQm en Akai VX90 en VX600 das dan weer SSM
(SM is ook wel eens lekker)

jouw sneerlands is best goed te behappen hoor r-ond.
we kunnen niet allemaal taalneukers zijn (gelukkig maar)

het is tenslotte geen grammatica forum :)
 
tsi all cem ...deze draad althans

:D

:{

maar knakker vx600...en ff checkuh esq [vandaag gescoord] is een cem bak ...ouwe !

k kwam erachter ,..... :z :engel: dat mn ax80[soort van vx600] dus helmaal niet soon dikke prophet alike ,.. cem bak is
see een van bovenstaande post ,...is een soort van toch matrix6 dus
een micro ,...[waar zit die shift U] cem chip ,...khad er nog nooit van gehoord iig
'terwijl ik toch ergens heb gelezen ,... dat t 33 net geen 40/96 cem z waren ,..

ax desalnietemin ,..een vette nette strakke...preciese sound,..good 4 strakke heldere string/mod sounds
 
Origineel geplaatst door R-ond
tsi all cem ...deze draad althans
maar knakker vx600...en ff checkuh esq [vandaag gescoord] is een cem bak ...ouwe !
k kwam erachter ,..... :z :engel: dat mn ax80[soort van vx600] dus helmaal niet soon dikke prophet alike ,.. cem bak is
see een van bovenstaande post ,...is een soort van toch matrix6 dus
een micro ,...[waar zit die shift U] cem chip ,...khad er nog nooit van gehoord iig
'terwijl ik toch ergens heb gelezen ,... dat t 33 net geen 40/96 cem z waren ,..


ax desalnietemin ,..een vette nette strakke...preciese sound,..good 4 strakke heldere string/mod sounds

:engel: ff op mezelf replayen ...
de matrix 6 heeft volgens dat lijstje bovenste post ook van die alles [dco/vcf/vca] in een chips van cem
ik had zelfs gelezen dat de matrix 6 softwaren [gebakken in chippie ofso] envelopes had ,....
man - een m6 nog laaaaaaaang geen m12 nee
:halleluja
 
Laatst gewijzigd:
Hallelujah! En nu ben ik voor de rest van mijn leven volledig woordblind. 8)

Best hoor dat je te snel typt. Maar misschien heb je wel eens gehoord van een spelling-checker?!

Het is hartstikke interessant wat hier allemaal gemeld wordt.
Maar het is af en toe alsof je een cursus Zuid-Afrikaans met Limburgs accent krijgt. :dubbel:
 
de VX 600 maar even open geschroefd, de ene keer lees ik dit de andere keer dat....toch ff zelf kijken.

Elke stem/voice zit compleet op een apart printje, dit zijn dus eigenlijk 6 mini synths. Even eentje eruit getrokken en van dichtbij bekeken, dan zien wij op een voice print:

1x CEM 3374 (dual VCO)
1x CEM 3378 (24 dB filt+VCA+mixer)
 
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Mijn Digisound modular....................helemaal vol met die zooi

Ha, ik heb net via MP ook een digisound modular gekocht (en een klein formantje). Hij staat nu nog bij mn ouders die hem voor me opgehaald hebben. Ik ben benieuwd of hij enigzins klinkt als mn AX80.
 
...

...

wist je dat er ook keyboards zijn met cemvca s en filters :D
 
Back
Top