Siel DK700

Sander,

Ik heb zojuist een DK700 ontvangen.
Hij ziet er piekfijn uit en is zichtbaar niet veel gebruikt.
Desalniettemin maakt hij geen geluid.

Ik kan programs kiezen. Punt is dat de programs doorlopen tot 127 terwijl volgens de manual er maar 73 programs zijn.
127 lijkt wel een midiwaarde, maar ik kies toch echt programs via de beschreven weg.

Ook de parameters zijn gek. Deze lopen verder door dan er parameters zijn en ook de values van de parameters kloppen niet met de afbeeldingen op de synth.

Ik krijg er bovendien niet een normale midistekker in terwijl de input niet beschadigd eruit zien. Aan de binnen zijde zie ik trouwens dat bij de midi in maar 3 (drie) draadjes aan de input zijn gesoldeerd, nogmaals zonder dat de rest beschadigd is :confused:

Kortom, kut.

Voor de sounds/parameter kwestie kan het uiteraard zijn dat de batterijen niet goed meer zijn. De niet-knoopcel zag er ook niet goed uit.

Weet jij/of iemand anders welk type batterijen er in de Siel gaan ?
 
Origineel geplaatst door chilistein
Ik krijg er bovendien niet een normale midistekker in terwijl de input niet beschadigd eruit zien. Aan de binnen zijde zie ik trouwens dat bij de midi in maar 3 (drie) draadjes aan de input zijn gesoldeerd, nogmaals zonder dat de rest beschadigd is :confused:

Dat is normaal. Midi gebruikt niet alle 5 pennen van een DIN... Overigens gebruikte Siel ook vergelijkbare DIN's (met iets andere pin angle's geloof ik) voor volume-pedalen. Kan het zijn dat je een midikabel in zo'n pedaalinput probeert te stoppen en dat het daarom niet past? Of staat er echt "MIDI" naast de aansluiting?

Het batterij-type moet wel te achterhalen zijn. Kun je geen info vinden op de batterij die er oorspronkelijk in zit? Daar staat als het goed is wel een typenummer en specs op... ook al heb je misschien een vergrootglas nodig om het te lezen.

Groeten,

Rutger
 
Origineel geplaatst door chilistein
Sander,

Ik heb zojuist een DK700 ontvangen.
Hij ziet er piekfijn uit en is zichtbaar niet veel gebruikt.
Desalniettemin maakt hij geen geluid.

ikzelf heb laatst een gekocht van iemand bij mij in de buurt,hij vertelde erbij dat ie het niet doet,maakt ook geen geluid
ik weet het ook niet,maar als ik geld over heb wou ik hem laten repareren,mijn midi stekker past er wel in! en dan komt er wel geluid,middels een andere midi synthesizer,maar presets drukken gaat niet! hij blijft maar 1 geluid weergeven,maar misschien verkoop ik hem ook wel weer door,maar hij ziet er wel stoer uit en ik ben benieuwd hoe hij klinkt,dus ik zie wel wat ik ga doen,ik ben er ook niet duur aan gekomen,vandaar dat ik wel geduld heb,misschien is het maar een kleine storing.
 
@rutger
Het klopt dat de midi inputs precies hetzelfde zijn als de pedaal inputs.
De stekker gaat er wel een beetje in (2 verschillende snoeren geprobeerd) maar de stekker klemt gewoon niet.
Toen ik hem open had zag ik aan de achterkant van die DIN plug dat de pinnetjes ook los zaten.
Als ik een stekker in de midi out steek, dan geeft hij ook geen midisignaal af.
Ik baal van dat midi gedoe.
Ik dacht: stel nou dat het die batterijen zijn en hij zijn sounds is verloren, dan pomp ik gewoon die sysex bank erin.

Toen de synth open lag, zag ik dat er 6 "voicecards" zijn (althans "voice circuits" want het zit allemaal op dezelfde PCB).
Daarbij keek ik likkebaardend naar het trio SSM chips; envelope, amp en 2044 filter (R-ond are you with me).
Bovendien zag ik in iedere "voice card" een LEDje.
Drie LEDjes brandden, en drie niet.

Nu durf ik het bijna niet te vragen, maar het gaat toch niet zo zijn dat drie van die chips vertieft zijn.=(
Dan ben ik wel wat verder van huis dan een batterij probleempje.

Voor de rest ziet hij er onItaliaans degelijk uit; houten zijkantjes, stevige staal platen, ultra lekkere semi-weighted keys, drukknopjes klikken lekker.
En dan die ssm chips en die sequencer functies, man ik wil gewoon knallen.

Siel Cruise heb ik al, jezus wat een heavy bass tone komt daaruit.
Ik ben vorig jaar naar Griekenland geweest met de boot vanaf Ancona. Dit jaar weer.
Ik heb er serieus over gedacht om even langs te rijden bij Castelfilardo.
Is natuurlijk geen reet te zien, is platgegooid of er zit een of andere naaimachine fabriek in, maar gewoon voor het leuke.
 
De dk700 maakt die niet gebruik van de zelfde membraam toetsjes als mijn dk70 [dus zonder een nulletje] ?

Bij mijn dk70 deden de programma toetsen het ook niet en bleef steeds bij een vaste preset hangen.

Ik heb dit opgelost door de bedienings printplaat dat onder die toetsen zit, los te halen.
En deze contakten heb ik met olie vrije "video spray" gereinigd.
De membraam toetsjes waar een zeer dun koolstof laagje op zit met een stofvrije doek licht opgewreven.
Pas hiermee op dat je de koolstof niet verwijderd !!!!.

Hiermee was de synth weer mee gerepareerd.
 
Origineel geplaatst door chilistein
Sander,

Ik krijg er bovendien niet een normale midistekker in terwijl de input niet beschadigd eruit zien. Aan de binnen zijde zie ik trouwens dat bij de midi in maar 3 (drie) draadjes aan de input zijn gesoldeerd, nogmaals zonder dat de rest beschadigd is :confused:

Kortom, kut.

Voor de sounds/parameter kwestie kan het uiteraard zijn dat de batterijen niet goed meer zijn. De niet-knoopcel zag er ook niet goed uit.

Weet jij/of iemand anders welk type batterijen er in de Siel gaan ?

Sorry man, ik heb dit topic niet meer gezien. Kwam 'm net via google tegen.

De DK-700 heeft gewoon de standaard midi aansluiting, dus als je stekker niet past, dan ligt dat of aan de stekker of er is wat mis met de poort.

Er zitten 2 batterijen in. 1 voor de patches en 1 voor de midi master settings.
De op het rechter bord is een gewone 3v horloge batterij.

De andere onder het toetsenbord zijn een aantal knoopcellen opelkaar met een blauw omhengsel of hoe dat ook heet. Die kan je zo bij een hobby electronica zaak kopen.
Denk ook iets van 3 of 3.6 volt. Weet ik niet meer uit m'n hoofd.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top