Siel DK700

Novasynth.

Nieuwkomer
Lid sinds
24 januari 2007
Berichten
11
Locatie
Steenbult
Hallo allemaal
Wat zal ik morgen es gaan doen?
Nou morgen ga ik o.a een Siel DK700 ter reparatie wegbrengen:walker:
En vorige week zaterdag heb ik ook al een Juno 106 weggebracht ter reparatie(telkens miste er een stem v.d 6;het bekende VOICES probleem,bleek later)
Pfff,dit gaat weer geld kosten,daarvoor heb ik nl. die Juno volgespoten met contactspray en dat was niet zo slim van mij,
nu moeten ook de circuit boards nog gereinigd worden,maar ik wou hem niet afschrijven,vind ik zonde,het apparaat is net als de Siel al een oudje,en beide synths. bevallen mij prima,vandaar dus.
Gelukkig heb ik nog een paar ''Vette Bakken'' staan,muziek maken gaat er dus nog gewoon om door!
Ik weet niet wat jullie morgen allemaal gaan doen,maar ik wens jullie er succes mee!:D

Groeten en een prettig weekend:Novasynth:biertje:
 
Laatst gewijzigd:
Ik denk dat ik morgen maar weer eens wat boodschappen ga doen bij de lokale superboer. Ik had gezien dat de melk op was en ook het brood moet weer aangevuld worden. Misschien dat ik 's middags nog even tv ga kijken. Oohja... Oom Karel en tante Marjan komen misschien 's avonds langs voor een bakje koffie :koffie:

Groetjes van BCA303.
 
Ik denk ik morgen naar de Burns ga hier in Ierland, lekker een jointje roken en dan met een paar vrienden tekno pompen in een oude shed in niemands land tussen de heuvels, ik weet het trouwens wel zeker :peukie:
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik denk ik morgen naar de Burns ga hier in Ierland, lekker een jointje roken en dan met een paar vrienden tekno pompen in een oude shed in niemands land tussen de heuvels, ik weet het trouwens wel zeker :peukie:

Klinkt goed :)
 
Origineel geplaatst door René
Morgen denk ik bij mezelf, ben blij die DK700 tijdig te hebben verkocht.

Jammer dan;ik vind het een heel goede synthesiser en heel erg betrouwbaar,hij heeft vanaf 1986 probleemloos zijn werk gedaan,uit Italie komen heel veel zeer goede merken en typen synthesizers;Elka,Crumar,Siel b.v!
van alle 3 heb ik een type:Synthex,Trilogy en dus die DK700
 
Laatst gewijzigd:
Morgen op kraamvisite.

Cadeautjes gelukkig al gekocht :)

En oh ja, eerst naar Ikea.........

Ik ga een spannend weekend tegemoet :gaap:
 
...goeiemorgen!...niks morgen, vandaag moet er gewerkt worden!
Wat is er trouwens van de goedemorgen draad geworden?
 
vandaag dus ,..eens kijken wat iedereen hierzoals te melden heeft ...ik denk dat ROCKSTEADY nog t meest zinvolle antwoord had ,..de paden op de lanen in ,..
regent t nog een beetje daaro,...*D
 
Wat is er met je Siel aan de hand dan? Ik heb er zelf ook 1.

En weet die gene die je 106 gaat repareren van de goedkope reparatie methode, of vervangt ie gewoon de hele stem.
 
Origineel geplaatst door sander
Wat is er met je Siel aan de hand dan? Ik heb er zelf ook 1.

En weet die gene die je 106 gaat repareren van de goedkope reparatie methode, of vervangt ie gewoon de hele stem.

Goeie keus Sander! de DK-700 is een vette bak!
Die Siel van mij zit nog wel wat leven in,alleen het keyboard reageert nergens meer op,ook blijft hij steken in preset nr.72
het numeriek pad is zo dood als een pier,maar gek genoeg laat ie hem nog wel midi aansturen door een andere midi synth.
maarja als je alleen maar preset nr.72 hebt is zwaar knudde natuurlijk!,en de 106 daarin worden 2 nieuwe onderdelen ingezet,2 micro processors of chips,weet ik het,maar het is te repareren werd mij verteld
zo heb ik ook nog een Teisco SX-400 en die moet eigenlijk ook es nagekeken worden,klinkt nl.continu ontstemd,dus heb ik hem maar opgeborgen,kan later wel eens gerepareerd worden,verder is ie ok.

groeten:Novasynth:maffia:
 
Bedoel je dat als je 'm aanzet je dan 72 in het display ziet staan? en je niet naar een andere preset kan omdat de numerieke knoppen niet meer werken. En via midi kan je er dus ook niet doorheen lopen? Wat gebeurd er als je de usermode knop omzet zodat je synt in midi master mode wordt gezet? Verschijnt er dan soms 56? en werken de numerieke toetsen dan wel of via midi patch change?

In deze synth zitten 2 batterijen. Eentje zie je snel over het hoofd. Daar zou ik ook gelijk even aandacht aan besteden. Eigenlijk zou ik allerlei dingen kunnen bedenken voordat ik zo'n apparaat zou laten repareren.
 
mr siel

mr siel

Origineel geplaatst door Novasynth.
Goeie keus Sander! de DK-700 is een vette bak!
sander is mister siel ,.check zn onderscol txt
thnx voor de fyne info ,..toen

[qoute]zo heb ik ook nog een Teisco SX-400 en die moet eigenlijk ook es nagekeken worden,klinkt nl.continu ontstemd,dus heb ik hem maar opgeborgen,kan later wel eens gerepareerd worden,verder is ie ok.
groeten:Novasynth:maffia:

sx400 lijkt me dus een egte killer juup 4 tegen hangert en zn centje s350a500 dik waard ,..
je zietze maar zelden voor by komen
:engel:
 
Niet echt te vergelijken met de JP4. De sx400 klinkt dunner maar heeft geweldige expressiemogelijkheden. Aftertouch, totaal 3 lfo's en een bbd chorus wat hem een absolute solina killer maakt.

Jammer dat er nooit een sx800 is gemaakt :D
 
Origineel geplaatst door Mike Philco
Ik zou morgen wel eens willen beginnen met het bekijken hoeveel en wat voor onderdelen ik precies heb van Siel.
Maar ja,...Ik zal wel weer eens geen tijd hebben,... :frons:

Kun jij mijn Siel DK-700 dan repareren8D ??
 
Origineel geplaatst door sander
Bedoel je dat als je 'm aanzet je dan 72 in het display ziet staan? en je niet naar een andere preset kan omdat de numerieke knoppen niet meer werken. En via midi kan je er dus ook niet doorheen lopen? Wat gebeurd er als je de usermode knop omzet zodat je synt in midi master mode wordt gezet? Verschijnt er dan soms 56? en werken de numerieke toetsen dan wel of via midi patch change?

In deze synth zitten 2 batterijen. Eentje zie je snel over het hoofd. Daar zou ik ook gelijk even aandacht aan besteden. Eigenlijk zou ik allerlei dingen kunnen bedenken voordat ik zo'n apparaat zou laten repareren.

Ja! 72,en via midi loop er ook niet doorheen,en als ik de usermode knop omzet,verschijnt er 255 in het display
werkelijk ik heb alles geprobeerd,maar helaas het keyboard blijft stilzwijgen en het numeriek pad werkt wel,maar hij blijft 72 kiezen,in midi mastermode blijft ie steken in 255,dit kan ikzelf niet repareren,ik wou hem toen wegbrengen voor reparatie,maar toch op het laatste moment heb ik ervan afgezien,aangezien ik eerst die Juno 106 weer klaar wil hebben,dus die DK-700 laat ik later repareren,indien mogelijk
 
Misschien dat er een reset ofzo bestaat, Dat je dus een paar knoppen in moet houden en dan de synth aandoen. Maar ja daar heb ik bij Siel nog niet van gehoord. Je zou natuurlijk de batterijen kunnen verwijderen (eentje moet je lossolderen) en dan de stekker er ff uit en weer aanzetten.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top