XLR naar 1/4"' JACK - (On)gebalanceerd...?

grandaddy

Modulator
Lid sinds
18 april 2005
Berichten
1.088
Locatie
Waar ik ben
Ik heb een paar dagen een Fireworx om uit te proberen of het iets voor me is. Maar ik heb eigenlijk alleen de tijd om er even thuis mee aan de gang te gaan. Het komt er op neer dat ik dan direct een synth op de TC Ins aansluit, en de Outs van de TC in een paar kleine actieve monitors stop.

Nu zie ik dat de Fireworx gebalanceerde XLR in- en uitgangen heeft, en ik doe gewoonlijk alles met 1/4"jacks.

Ik dacht eigenlijk wat adapters te gaan kopen i.p.v. allerlei nieuwe kabels.

Dat zou dan dit worden:

2 x Male XLR's > TC Fireworx XLR Inputs, met aan de andere kant van de adapter 1/4"male jacks > de outputs van de synth.

en

2 x female XLR's > TC Fireworx XLR Outputs, met aan de andere kant 1/4"male jacks > in de actieve monitors.

Is dit een goede oplossing?

Ik snap eigenlijk niet goed of die jacks dan ongebalanceerd of gebalanceerd / mono of stereo moeten zijn...???

Ik denk eigenlijk mono, omdat ik L + R gebruik, maar ik twijfel om de een of andere reden toch.

Iemand het verlossende woord?




:okdan:
 
Als je een losse ongebalanceerde kabel gebruikt voor links en rechts, heb je genoeg aan mono-kabels.

Vaak kun je ongestraft een XLR->1/4"TRS (balanced) kabel in een ongebalanceerde input steken. Met een stel Male XLR -> 1/4" male TRS jack-kabels kom je er wel. (TRS = tip/ring/sleeve, is mechanisch gezien hetzelfde als een stereojack)
 
Koppelstukjes is goedkoper, maar nieuwe kabels is beter. Koppelstukjes zullen zal hoogstwaarschijnlijk prima werken. Gebruik van gebalanceerde kabels heeft alleen meerwaarde als je lange (> 6m)kabels gebruikt. J
ouw synth heeft waarschijnlijk geen bebalanceerde uitgangen (hebben synth's bijna nooit), dus het maakt niet uit of je koppelstukjes een stereo (gebalanceerde) of mono (ongebalanceerde) jack-plug hebben.
 
Back
Top