Hardware Synth (Juno 106) Samplen

Het idee achter een sampler is juist om steeds dezelfde waveform weer te geven. Het is een digitaal opname-apparaat - denk je dat mensen degradatie van tape zo leuk vonden (voordat het "karakter" werd genoemd?)

Ik heb meer vertrouwen in een Juno-106 VST (die neemt dingen zoals free-running oscillators, filters, kleine pitchverschillen etc. tenminste mee in de berekening) dan in een Kontakt sample-pack van een 106.

Use the right tool for the right job :).
 
Origineel geplaatst door trash
Een optie is natuurlijk om een zeer uitgebreid sample pakket van de juno te maken zoals er nog nooit 1 gemaakt is, en dat aanbieden voor een knaak per download :D
Dan kun je je juno terug kopen en een keer op vakantie.

Zou ik nog doen ook, als ik de tijd had ;)

Thanks for alle hulp en info!:biertje:
 
Origineel geplaatst door gremlin23

Hey Gerrie79? Een CD recorder van Tascam.. ehm. Wat is daar zo bijzonder aan?

Bijzonder zou ik niet willen zeggen, maar je hebt ze er bij die erg goed klinken en de opnamen flink overeind blijft. Ik vermoed goede converters, maar dat weet ik dus niet.

met deze neem ik wel eens het een en ander op bij een vrind van mij.

cdrw750.jpg


wel pittig qua prijs, nieuw zo'n $500 :)
 
Ik heb ooit wat Juno 106 saw & square samples gedownload van een duitse site.
Of ze zo "warm" klinken als een echte weet ik niet, kheb er geen.

Dis is een voorbeeldje (halion/cubase);

mp3

Ik kan de link niet meer vinden, maar ik wil ze wel even uploaden.

Ra
 
Origineel geplaatst door Mhika Ra
Ik heb ooit wat Juno 106 saw & square samples gedownload van een duitse site.
Of ze zo "warm" klinken als een echte weet ik niet, kheb er geen.

Dis is een voorbeeldje (halion/cubase);

mp3

Ik kan de link niet meer vinden, maar ik wil ze wel even uploaden.

Ra

Hey Mhika Ra,

Ben de hele dag weg geweest dus vandaar dat ik niet eerder kon reageren.
Ik zou graag die sample set van je willen hebben. Klinkt volgens mij zoiezo beter dan dat wat ik heb heb opgenomen (hoewel ik via de interne speakertjes van mijn macbook luister).
Is het onder de 100mb? Ja, dan kun je het mij via yousendit opsturen. Ik pb je wel mijn e-mail.

Alvast bedankt!:)
 
Origineel geplaatst door gremlin23
Hey Mhika Ra,

Ben de hele dag weg geweest dus vandaar dat ik niet eerder kon reageren.
Ik zou graag die sample set van je willen hebben. Klinkt volgens mij zoiezo beter dan dat wat ik heb heb opgenomen (hoewel ik via de interne speakertjes van mijn macbook luister).
Is het onder de 100mb? Ja, dan kun je het mij via yousendit opsturen. Ik pb je wel mijn e-mail.

Alvast bedankt!:)

Ha Gremlin23,

De sampleset is 1mb :D (rar bestandje). 11 samples per waveform, gelooped.

Ga je de Juno nog wel samplen ? Je zou namelijk ipv de waveforms wel je favoriete patches kunnen samplen.
Ik zoek zelf al een tijdje goede samples van de herkenbare Juno Soft Strings (hint ;) )

Juno Saw & Square

Groetjes,
Mhika Ra
 
Back
Top