zelf bouw pc

k vind ide raid wel prima
nou heb ik er niet zoveel verstand van (weet wel wat raid 5 is :-(
Maar bij mij loopt het prima
met 2 oude 5400 ibm tjes met Abit hotrod op cel 400
haal makelijk 30 sporen en dan geeft de logic disk meter nog geen krimp

mijn nieuwe ata133 640 60 gb van maxtor
waar ook Xp OS op staat heeft het een stuk moeilijker.

En zeker een leuk betoog maar als je audio hangt moet je echt restarten hoor onder win2k als ik me niet vergis :p
 
Ja OS9 met Windows2000 vergelijken en dan zeggen dat OS9 (sinds 1984) minder stabiel is dan Windows2000 (sinds '92 (?)). Ik geloof dat er gedoeld werd op de stabiliteit van de software, niet van het OS. En ja, op de Mac draait creatieve software (muziek, video, DTP) vaak toch beter, omdat het daar meestal vandaan komt.

Zo gauw MacOS X een beetje volwassen is qua OS en geporte applicaties wordt het weer heel interessant om mee te werken. MacOS X 10.1 heeft al een heleboel interessante uitbreidingen op audio gebied.

Maar een PC blijft goedkoper. En met Windows2000 heb je best wel wat goeds in handen. De Terratec EWX24/96 zal je weinig problemen geven onder Windows2000. Maar eigenlijk wil je iets met meer in- en outputs, tenminste ik wel.

Het SCSI vs IDE debat is wat meer in het voordeel van IDE terecht gekomen, SCSI is onredelijk duur als je een prijs/prestatie vergelijking doet. Het voordeel dat SCSI de CPU niet belast is tegenwoordig ook niet meer zo belangrijk. Het was wel fijn dat mijn oude PowerBookje een SCSI schijf had, dat ding was erg snel voor zijn 166 MHz. Money to burn? Neem SCSI. Budget? Neem IDE.

En tja dat applicatie X niet lekker draait onder Windows2000 dat is natuurlijk ***, maar ik heb zelf geen software die er niet onder draait. Verder gebruik ik ook veel Buzz, en dat is freeware, wel zo lekker :)
 
Ha,

Heb ff geen zin in een kift van Apple vs PC want ben van orgine een Atari man. ;)

Orgineel geplaatst door bikkel
Ja OS9 met Windows2000 vergelijken en dan zeggen dat OS9 (sinds 1984) minder stabiel is dan Windows2000 (sinds '92 (?)). Ik geloof dat er gedoeld werd op de stabiliteit van de software, niet van het OS. En ja, op de Mac draait creatieve software (muziek, video, DTP) vaak toch beter, omdat het daar meestal vandaan komt.
Laten we het even allen bij Muziek software houden? (rest intereseerd me niet zo)
Gehoord van een Apple verkoper. "Cubase VST moet je niet gebruiken want bijna al onze klanten komen er mee terug (was versie 3.7 overigens) Logic werkt wel als een tiet."

Bij een vriend van me: "Laat ik je even wat zien, kijk je pakt een software synth in Logic, lekker makkelijk. *** hij hangt. (en reset z'n Mac G4)"
Doe ik hetzelfde:
"Kijk ik laat even zien hoe je een softsynth in Cubase laad. *** een foutmelding van Cubase en hij hangt. Taskmanager afschieten klaar. " (nog nooit last gehad van BSOD's)

Trouwens baal ik er wel van dat Protools alleen goed op de Mac's draait, maar ik had bij digidesign gelezen dat ze ook met windhoos 2000 bezig waren. (goede zaak want ze hebben nu alle marktaandeel nodig die ze krijgen kunnen)

Zo gauw MacOS X een beetje volwassen is qua OS en geporte applicaties wordt het weer heel interessant om mee te werken. MacOS X 10.1 heeft al een heleboel interessante uitbreidingen op audio gebied.
Digidesign wachte gewoon totdat ze alles overgezet hebben. Riskante operatie maar ze zijn vast en zeker nauw betrokken bij alle OSX updates. En zo'n beetje geld hetzelfde voor Logic.

Heb zelf wel demo's van Maya en Photoshop en OSX gezien en wat best wel OK. Maar geen muzieksoftware tijdens een Mac demo dag in H'sum. (wel vet om met dingen zoals Powercore, UAD1 en dual G4's te klooien)

Ben blij met de mLan ondersteuning van OSX trouwens terwijl Microsoft hier geen aandacht aan lijkt te besteden. En wacht met smart op een teken van leven van Yamaha. (kwestie van een paar ton te investeren in een zooi mLan produkten incluis PCI kaarten drivers en de hele zooi)

Maar bijna iedereen die muziek maakt met de Mac zit nu gewoon nog op OSX en als al die geporte app's niet voor een leuke prijs onder OSX draaien krijg je dezelfde argumenten als Twin-X gebruikt.

Maar zowel Apple's als PC zijn dual-boot (goed he! ;) )
 
Waar heb je striping en scsi nou weer voor nodig? Een beetje redelijke IDE schijf is tegenwoordig in staat om 80 kanalen audio tegelijkertijd op te nemen of af te spelen. Ik weet niet wat je met die compu wilt gaan doen maar dat is waarschijnlijk meer dan je ooit nodig gaat hebben. Geef dat geld liever uit aan een goeie snelle processor een stabiel board en veeeeeeel geheugen.

En nieuwe synths natuurlijk want die hebben draaiknopjes en zijn dus veeel liever dan computers.

De enige reden om aan scsi te denken zou nog kunnen zijn dat scsi controllers bij het lezen/schijven wat minder cpu tijd kosten. Dus houd je wat meer over voor het draaien van plugins.
 
Orgineel geplaatst door 4-Tek
Waar heb je striping en scsi nou weer voor nodig? Een beetje redelijke IDE schijf is tegenwoordig in staat om 80 kanalen audio tegelijkertijd op te nemen of af te spelen. Ik weet niet wat je met die compu wilt gaan doen maar dat is waarschijnlijk meer dan je ooit nodig gaat hebben. Geef dat geld liever uit aan een goeie snelle processor een stabiel board en veeeeeeel geheugen.

En nieuwe synths natuurlijk want die hebben draaiknopjes en zijn dus veeel liever dan computers.

De enige reden om aan scsi te denken zou nog kunnen zijn dat scsi controllers bij het lezen/schijven wat minder cpu tijd kosten. Dus houd je wat meer over voor het draaien van plugins.
Ik doe wel aan striping
en ben er erg tevreden over
Ik doe alleen op dit moment 20/24 bit op 44 khz
in de toekomst word het 24 bit 96 khz
(ik heb mijn delta 1010 bijna lopen)
en dan is er wel wat minder over dan 80 kanalen.
Daarnaast wil ik in de toekomst ook met live dingen aan de gang gaan (bassisten en zo) dan heb ik heb zeker 5 kanelen nodig om alle varianten (dry / effect 1,2,3 enzo) los te beluisteren.

Maar ik heb de nieuwste maxtor (740 nog wat)
Ik zal eens kijken hoe ver ik deze in kerstvakantie kan pushen om zoveel mogelijk tegelijker tijd op te nemen en te spelen
 
Ik heb zelf ook een setje gestreepte harde schijven. Vooral omdat ik een computernerd ben en ik het leuk vind om met dat soort dingen te spelen. Maar volgens mij moet mn computer zonder striping ook op 24/96 makkelijk 30 of 40 kanalen aankunnen.

Goeie kaart trouwens die Delta 1010. Ik heb em ook en ben er errug tevreden over.

Ik gebruik em trouwens nooit op 96 kHz, meestal op 44,1 ik hoor het verschil toch niet/nauwelijks en op die manier kan ik 2x zoveel plugins draaien op mn toch al wat trage thunderbird 800.
 
Orgineel geplaatst door 4-Tek
Ik heb zelf ook een setje gestreepte harde schijven. Vooral omdat ik een computernerd ben en ik het leuk vind om met dat soort dingen te spelen. Maar volgens mij moet mn computer zonder striping ook op 24/96 makkelijk 30 of 40 kanalen aankunnen.

Goeie kaart trouwens die Delta 1010. Ik heb em ook en ben er errug tevreden over.

Ik gebruik em trouwens nooit op 96 kHz, meestal op 44,1 ik hoor het verschil toch niet/nauwelijks en op die manier kan ik 2x zoveel plugins draaien op mn toch al wat trage thunderbird 800.
oh grappig

Ik heb ook een UAD 1 en die kan op 24 bit 96 khz
werken en dat lijkt me voor bijvoorbeeld een reverb een hele grote vooruit gang. (uad-1 is kaart + plugins)

Maar als je op 96khz afspeelt scheelt dat 2 * processor vermogen ? mmm das wel minder

En de delta 1010 is erg oke al hangt logic soms op hem omdat 3 kaarten 1 IRQ sharen (moet acpi nog effe uitzetten)
 
Die UAD 1 Was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, vooral in Logic. Werkt dat een beetje? Met zo'n ding hoef je denk ik niet snel bang te zijn dat je rekenkracht te kort komt. Dus een goed argument om wel 24/96 te gebruiken. 24 bits gebruiken met opnemen is zowieso altijd een goed idee. Vooral omdat logic en cubase intern toch met floating point getallen werken en dat dus ook qua processorbelasting niets extra's kost.

Overigens was het niet mn bedoeling om te beweren dat gestreepte disksets nergens voor nodig zijn. Maar ik vond het een beetje raar dat iedereen er van uitging dat een gewone IDE schijf niet voldoende is voor multitracken. En dat was misschien 4 jaar geleden zo maar nu al lang niet meer.
 
Orgineel geplaatst door 4-Tek
Die UAD 1 Was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, vooral in Logic. Werkt dat een beetje? Met zo'n ding hoef je denk ik niet snel bang te zijn dat je rekenkracht te kort komt. Dus een goed argument om wel 24/96 te gebruiken. 24 bits gebruiken met opnemen is zowieso altijd een goed idee. Vooral omdat logic en cubase intern toch met floating point getallen werken en dat dus ook qua processorbelasting niets extra's kost.

Overigens was het niet mn bedoeling om te beweren dat gestreepte disksets nergens voor nodig zijn. Maar ik vond het een beetje raar dat iedereen er van uitging dat een gewone IDE schijf niet voldoende is voor multitracken. En dat was misschien 4 jaar geleden zo maar nu al lang niet meer.

Dat ide & scsi debat is oud ja
En ik be nook zeker van mening dat Ide nu volledig mee doet
alleen ik zit soms wel tegen de 60 tracks aan
en dan krijgt ie het zeker moeilijk (scsi denk ik ook) op 24 bit 96 khz

Althans dat denk ik
maar ik ga het de komende 1,5 lekker uitproberen :p
 
Hulp nodig met System kast uitzoeken !!!

Hulp nodig met System kast uitzoeken !!!

Hallo ,

Kunnen jullie me misschien advies geven welke systemkast ik zou nemen voor muziek .... owkee mijn budget is ook niet al te groot max 700 euro.

Iedergeval ik zag op Pc. Okee

Intel Core 2 Duo E6300
1024 MB DDR II 533 DC , 250 Giga SATA II 7200 rpm 8 Mb cache, PCI-e 256MB Geforce 7100 CS Turbo Force
DVD+/- Rewriter 16 speed Dual Layer,6-ch soundkaart,Gigabit LAN Netwerkaart >>> 619 euro

natuurlijk koop ik nog een gig werk geheugen bij kost 80 euro extra.


of bij medionshop

Medion AG
Multimedia PC 6384
Authentieke Windows® Vista™ Home Premium, Intel® Core 2 Duo E4300 (1,8 GHz), nVidia® GeForce 7300SE, 1024 MB DDRII RAM, 320 GB harde schijf, Dual Layer DVD-ReWriter

799 euro

of

Medion AG
Multimedia PC 6385
Authentieke Windows® Vista™ Home Premium, Intel® Core 2 Duo E6300 (1,86 GHz), nVidia® GeForce 7600GS, 2048 MB DDRII RAM, 500 GB harde schijf, Dual Layer DVD-ReWriter

1049,- euro

of als ik zelf inbouw via tweakers.net, scheelt dat wat met geld en zal het goed werken?

Please laat me even weten...

Gr

Ivan
 
Re: Hulp nodig met System kast uitzoeken !!!

Re: Hulp nodig met System kast uitzoeken !!!

Origineel geplaatst door E-Mash
Hallo ,

Kunnen jullie me misschien advies geven welke systemkast ik zou nemen voor muziek .... owkee mijn budget is ook niet al te groot max 700 euro.

Iedergeval ik zag op Pc. Okee

Intel Core 2 Duo E6300
1024 MB DDR II 533 DC , 250 Giga SATA II 7200 rpm 8 Mb cache, PCI-e 256MB Geforce 7100 CS Turbo Force
DVD+/- Rewriter 16 speed Dual Layer,6-ch soundkaart,Gigabit LAN Netwerkaart >>> 619 euro

natuurlijk koop ik nog een gig werk geheugen bij kost 80 euro extra.


of bij medionshop

Medion AG
Multimedia PC 6384
Authentieke Windows® Vista™ Home Premium, Intel® Core 2 Duo E4300 (1,8 GHz), nVidia® GeForce 7300SE, 1024 MB DDRII RAM, 320 GB harde schijf, Dual Layer DVD-ReWriter

799 euro

of

Medion AG
Multimedia PC 6385
Authentieke Windows® Vista™ Home Premium, Intel® Core 2 Duo E6300 (1,86 GHz), nVidia® GeForce 7600GS, 2048 MB DDRII RAM, 500 GB harde schijf, Dual Layer DVD-ReWriter

1049,- euro

of als ik zelf inbouw via tweakers.net, scheelt dat wat met geld en zal het goed werken?

Please laat me even weten...

Gr

Ivan

vindt die prijzen best scherp ,als je voor intel gaat moet je even de chipsets vergelijken ,de 975 is toch wel de beste .en zo veel duurder zijn ze niet.



http://www.intel.com/products/desktop/chipsets/index.htm?iid=chips_body+desk

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=GPEB18&showTechData=true
 
Back
Top