Mijn studio annex crib XI [post hier foto's!]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Geen persoonlijke ongelukken inderdaad, wel aanzienlijke financiele schade, maar daar gaan we wel uitkomen.
Brand is ontstaan bij buren. oorzaak nooit definitief vastgesteld maar vermoeden is oververhitting/kortsluiting van een electrisch apparaat.

Meeste apparatuur is vervangbaar maar ik betwijfel of ik dat ook ga doen. Was toch al min of meer overgestapt op PC based spul. Wat er nog aan dingen stond had vooral emotionele waarde. Inmiddels heb ik een compleet nieuwe bovenverdieping waarbinnen ik een klein hoekje inricht voor de 'studio', maar dat zal geen dedicated ruimte meer worden aangezien ik gewoon te weinig spullen over heb om daar een complete kamer voor te reserveren :-) Ik heb besloten dat ik het gear verzamelverhaal laat voor wat het is en me ga richten op muziek met een beperkte set gereedschap. Al dat speelgoed en die technische snufjes is leuk maar dat gaat ten koste van creativiteit bij mij merk ik. Eerst maar eens aan de skills werken en dan de bijpassende tools aanschaffen en niet meer andersom :) Ik zal binnenkort wat fotootjes posten van de nieuwe ruimte met wat opbouwspul erbij - voorzover van toepassing.
 
Holy smoke! Is de apparatuur allemaal defect? Dat het meeste te vervangen is klopt ook niet, je zou maar wat vintage of zeldzaam spul hebben dat afgefikt is...
Sterkte ermee!
 
heb je wel de mogelijkheid om je luistersituatie eerst goed in elkaar te zetten en pas dan te gaan kijken hoe je het verder wil inrichten.

minimaal werkt hier ook erg goed. hoe minder gear hoe creatiever je bezig gaat. succes!!
 
Zeg Lynxxx,

Zou je eventjes willen vermelden dat die foto's niet geschikt zijn voor synth/MIDI/studio liefhebbers!!!
Echt verschrikkelijk om te zien dit =(
Sterkte met de wederopbouw:okdan:
 
Origineel geplaatst door klausito
Holy smoke! Is de apparatuur allemaal defect?


Veel is ofwel dood ofwel dusdanig gecorrodeerd van binnen dat het slechts kwestie van tijd is voordat er problemen ontstaan en ik loop liever geen risico op brand door mijn eigen apparatuur. Die zaken heb ik dus weggeflikkerd (op een paar apparaten na die ik nog moet beoordelen). Een paar dingen heb ik zelf kunnen reinigen en /of repareren maar in veel gevallen weegt de tijd en moeite niet op tegen de aanschafprijs van een tweedehands vervangend apparaat. De Quasimidi werkt echter weer probleemloos na een hele grondige reinigingsbeurt (contacten niet vervuild/natgeworden, tis een wonder) Het masterkeyboard heb ik tot het laatste schroefje uit elkaar gehad en gereinigd en die doet het weer aardig (was nogal verknocht aan dat ding). De schade is nog "beperkt" gebleven door TADAAAAAAAAA noppenschuim! (brandvertragend). De buren waren me voor het eerst dankbaar dat ik een studiootje had in die ruimte (anders was hun zolder ook afgefikt).

Origineel geplaatst door klausito
Dat het meeste te vervangen is klopt ook niet, je zou maar wat vintage of zeldzaam spul hebben dat afgefikt is...
Sterkte ermee!

Mja dat stond er helaas OOK. Had behoorlijk wat custom en zelfbouw dingen staan die echt onherstelbaar zijn beschadigd. De SH1000 meurt een uur in de wind en is 1 grote zwarte kolerebende, maar die ga ik misschien ombouwen naar een rackmount module :-) Hij is immers al voorzien van een Midijack :-) Voorlopig ga ik eerst eens effe lekker prutsen met de paar dingen die ik over heb gehouden en dan zie ik wel wat ik nog "mis".

Plastics zijn verreweg de grootste nachtmerrie bij brand aangezien deze stoffen poreus zijn en of worden onder invloed van hogere temperaturen en daardoor roetdeeltjes aan zich hechten in zich opnemen. De boel BLIJFT gewoon stinken ongeacht wat je er mee doet.

Er was slechts 1 "wondermiddel" dat het prima deed op zowel plastic (klaviertoetsen) als metaal/aluminium en dat waren poetswatten van Neverdull. Duur poetsmiddeltje voor chroom dat verkrijgbaar is bij de betere motorshops. Daarmee heb ik de MX1000 en de Quasimidi weer aardig op orde gekregen (Quasimidi is als nieuw) Klaviertoetsen met commandant en neverdull schoonmaken, daarna techwax laagje van Meguiars erover heen en ze zien er niet alleen blinkend uit, maar ze ruiken ook nog es lekker :-)
 
oei oei oei.. dat is toch de nachtmerrie van iedere muzikant lijkt me.. erg pijnlijke foto's lynxxx =(
 
Als het onderzoek uitwijst dat de brand bij de buren begonnen is, is dit uiteraard voor de verzekering van die buren. Maar dan is het maar een kwestie van hoeveel je terugziet van de waarde van alles. Probeer zo een saaie verzekerings-expert maar eens duidelijk te maken dat zo een simpel plastic speelgoed-doosje van 25 jaar oud echt wel 1000 euro waard is, terwijl die indertijd nieuw niet eens een derde waard waren. En hoe schat je de waarde in van alles wat je zelf gebouwd hebt?
Het zal hoe dan ook onderhandelen worden om er zo veel mogelijk geld uit te slepen, maar verlies doe je er toch altijd aan.
 
Origineel geplaatst door DJefke
Als het onderzoek uitwijst dat de brand bij de buren begonnen is, is dit uiteraard voor de verzekering van die buren.

Bij brand is de inboelschade gedekt door JOUW inboedelverzekering en de schade aan het gebouw door de opstalverzekering van de eigenaar (in mijn geval: ook ikke). Die verzekeringen proberen dat op hun beurt weer op de verzekering van de veroorzaker te verhalen, maar aangezien er geen sprake is van een opzettelijke schade of aangestoken brand en zowel mijn pand als dat van de buren onderdeel vormt van een Vereniging van Eigenaren zit het hele aansprakelijkheidsverhaal nog veel ingewikkelder in elkaar. De MATE waarin de boel gedekt is is allesbepalend voor de stress en frustratie die ja direct na de brand ondervindt. Onderhandelen is inderdaad een belangrijk punt in het hele verhaal. Ik mag niet klagen over de manier waarop de inboedelverzekering mij uiteindelijk heeft gecompenseerd voor de schade, maar daar is een lang proces van inventarisatie, documentatie en uitzoekwerk aan voorafgegaan.

Maar voordat ik dit hele topic kaap met verzekeringsgedoe, check de andere topics hier:

Uitgebreide topic over verzekeringen, experts en apparatuur schade: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=54248.0
Zie ook: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=75398

Kunnen we hier weer on-topic verder met fotootjes enzo :W
 
Moge dit soort plaatjes hier nooooooooooooiiiiiit meer voorkomen.

Synths moeten heet klinken verdoemme.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top