Meerdere sporen live muziek opnemen, met emu 1212m mogelijk ???

-manzara-

Ingeburgerd
Lid sinds
20 juni 2006
Berichten
26
Locatie
Breda
Hey manne..

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.
Wij treden minimaal 2keer per week op met onze band. En ik doe ook heel vaak opnemen met de pc. Ik sluit hierbij gewoon 2 outputs van de mixer in de 2 inputs van de geluidskaart. ( EMU 1212M )
Omdat alles live is opgenomen klinkt soms de bass te hard of de drums mogen wat zachter of de vocals moeten wat harder. Het is soms gewoon niet mooi. Vanuit de zaal klinkt het super 'althans volgens ons' maar kom ik thuis en wil ik wat dingetjes op internet zetten klinkt het gewoon niet mooi. Ik probeer dan wat te filteren wat helderder te maken enzo maar dat is niks.

Nou mijn vraag. Is het met mijn geluidskaart mogelijk om misschien meerdere sporen tegelijk op te nemen. Ik heb al genoeg aan 4 sporen. 1 bv drums, 2 alle vocals, 3 keyboards, 4 gitaren

Zodat ik later thuis het èèn en ander kan bewerken of zelfs helemaal eruit kan halen. En natuurlijk met wat voor een software programma kan ik dit doen ??? Met cool edit pro kwam ik er niet uit...

Wie kan me hierbij helpen??? En is dit mogelijk???

Helemaal vergeten de mixer is een Dynacord Powermate 1000mk2

prod9872_hdr_1_1_70.jpg

mikseri_powermate%201000-2.jpg
 
Laatst gewijzigd:
De 1212m heeft een optische ADAT-poort waar je 8 sporen (in en uit) digitale audio doorheen kunt jagen. Als je er een externe ADAT-converter zoals de Behringer ADA8000 of Alesis AI-3 aanhangt, heb je acht extra inputs en outputs tot je beschikking.

Je kunt ook een externe S/PDIF converter gebruiken voor twee extra sporen. Er bestaan vast wel losse converters, maar ik weet dat je bijvoorbeeld de Lexicon MPX110 kunt 'misbruiken' als analoog naar S/PDIF-converter.
 
Origineel geplaatst door DavidMenting
De 1212m heeft een optische ADAT-poort waar je 8 sporen (in en uit) digitale audio doorheen kunt jagen. Als je er een externe ADAT-converter zoals de Behringer ADA8000 of Alesis AI-3 aanhangt, heb je acht extra inputs en outputs tot je beschikking.

Je kunt ook een externe S/PDIF converter gebruiken voor twee extra sporen. Er bestaan vast wel losse converters, maar ik weet dat je bijvoorbeeld de Lexicon MPX110 kunt 'misbruiken' als analoog naar S/PDIF-converter.

DavidMenting bedankt voor je antwoord.

De Alesis AI-3 lijkt me een zeer geschikte oplossing hiervoor. En heb ook gezien dat hij bij diverse muziekzaken te koop is. Nou weer ff terug naar mijn andere vraag, wat voor een soort programma heb ik nodig om alles apart maar wel tegelijkertijd op te nemen? 8 sporen is helemaal super als het gaat werken.
 
Als je meer instrumenten apart op wilt nemen vanaf de mixer, moet je natuurlijk ook wel dat aantal outputs beschikbaar hebben op je mixer. Anders heb je ook niets aan te sluiten op zo'n AI3 of ADA8000.

Het beste is als je de beschikking hebt over een mixer met óf direct-outs óf met meerdere subgroepen. En denk er goed over na of je de diverse tracks dan mono of stereo op wilt/kunt nemen. Stereo drums is dus al 2 kanalen. Voor jouw 4 genoemde tracks in stereo heb je dus al 8 monokanalen nodig, en dus ook 8 outputs op je mixer. Jouw mixer ken ik niet, maar de mogelijkheden ervan kun je vast en zeker uit je manual halen (als je die niet al uit je hoofd kent).

Suc6 ermee.
 
Back
Top